Postanowiłem stworzyć bazę na trolejbusy typu 14Tr w czterech wersjach, czyli jedną z ikon transportu tego typu w krajach byłego RWPG.
14Tr0 - pierwsza, proptotypowa wersja z lat 1980-1981. Jak widać, elementy trochę różniły się względem wersji seryjnych. Wozy te miały problemy ze sztywnością karoserii, jednak zamiast być wzmacniane jak 14Tr01 były kasowane.
14Tr01 - pierwsza wersja seryjna z lat 1982-1984. Wygląd przypomina już najbardziej popularne wozy tego modelu, jednakże dalej widać np. takie same szyby we wszystkich płatach drzwi. Ten podtyp także miał problemy ze sztywnością karoserii, ale były one wzmacniane.
14Tr10/6 - chyba najbardziej popularny wygląd spośród wozów typu 14Tr, okres produkcji tego podtypu przypadł na lata 1990-1991. Jak widać, szyby w płatach drzwi są już inne, a tylna szyba jest dzielona. Układ listw na pojeździe również jest odmienny (jest ich mniej).
14TrM - wersja zmodernizowana 14Tr, w której zaszły największe zmiany względem poprzednich podtypów. Zastosowano wyświetlacze wraz ze zmienionym wyglądem frontów, fotele tapicerowane, przednią szybę niedzieloną, czy nawet inny model lusterek. Wymieniono również most napędowy marki Raba znany m.in. z Ikarusów na inny, cichszy. Produkcję fabrycznie nowych wozów po modernizacji prowadzono w latach 1995-2004, jednak przeprowadzano też wiele rekonstrukcji starszych pojazdów na wzór "TrM", czasami ze zmianą podtypu na 14TrR (R od Rekonstrukce).