Znaleźć tutaj można modele autobusów.
u2w
Post
autor: u2w » 2007-04-27, 21:46
MAN/ÖAF SL172HO w barwach Stadtwerke Solingen. Swego czasu było o tym typie trolejbusu dość głośno w Gdyni...
Ostatnio zmieniony 2008-12-28, 20:25 przez u2w , łącznie zmieniany 1 raz.
pmaster
Post
autor: pmaster » 2007-04-27, 22:45
Na co mu ta trzecia oś?
Grzesiek
Post
autor: Grzesiek » 2007-05-01, 11:52
Jest długi weekend, a ja nie mam nic do roboty
Oczywiście niczego nie obiecuję ;]
Model jest znakomity, gratulacje!
ep40
Post
autor: ep40 » 2007-05-01, 12:03
plocmaster pisze: Na co mu ta trzecia oś?
Nie jestem pewien ale może po to żeby móc umieścić drugi silnik trakcyjny.
irisbus
Post
autor: irisbus » 2007-05-01, 19:31
MAN/ÖAF SL172HO w barwach Stadtwerke Solingen. Swego czasu było o tym typie trolejbusu dość głośno w Gdyni...
Bardzo ciekawy pojazd oraz ładny model, gratuluje.
J-31
Administrator
Posty: 1786 Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Post
autor: J-31 » 2007-05-10, 12:58
Extra. Super model. Gratulacje U2w.
Ale, czy on naprawdę ma 12 metrów a nie jest ciut dłuższy - np. 13 metrów ?
B.A. Baracus
Post
autor: B.A. Baracus » 2007-05-10, 13:21
W sumie z punktu widzenia miłośnika, pomysł ten wówczas był bardzo fajny, ale patrząc na funkcjonalność i koszty tych pojazdów mijało się to trochę z celem
Dobrze, że wybrano opcje "budowy" mercedesów
u2w
Post
autor: u2w » 2007-05-10, 19:47
J-31 pisze: Extra. Super model. Gratulacje U2w
J-31 pisze: Ale, czy on naprawdę ma 12 metrów a nie jest ciut dłuższy - np. 13 metrów ?
Naprawdę.
Długość pojazdu 12000mm
Szerokość pojazdu 2460mm
Wysokość pojazdu 3475 mm
B.A. Baracus pisze: patrząc na funkcjonalność i koszty tych pojazdów mijało się to trochę z celem
Przede wszystkim to średniopodłogowiec. Koszty eksploatacji. Koszt zakupu był niski.
pmaster
Post
autor: pmaster » 2007-05-10, 20:58
A ja ponowię pytanie — czemu trzyosiowiec?
u2w
Post
autor: u2w » 2007-05-10, 22:08
Przyznaję się bez bicia, że nie wiem
W latach 50-tych takie rozwiązania w trolejbusach były spotykane dość często - ale czemu tak, też chciałbym wiedzieć. Kontrukcja powstałego w połowie lat 80-tych SL172HO jest już zupełnym ewenementem.
J-31
Administrator
Posty: 1786 Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Post
autor: J-31 » 2007-05-11, 11:50
plocmaster pisze: A ja ponowię pytanie — czemu trzyosiowiec?
u2w pisze: Przyznaję się bez bicia, że nie wiem
A może ta trzecia oś powoduje, że pojazdem łatwiej się manewruje na jakichś ciasnych uliczkach ?
ep40
Post
autor: ep40 » 2007-05-11, 14:17
A może po prostu są dwa silniki trakcyjne które nie mogły by być gdyby była jedna oś z tyłu.
J-31
Administrator
Posty: 1786 Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Post
autor: J-31 » 2007-05-11, 15:18
ep40 pisze: A może po prostu są dwa silniki trakcyjne które nie mogły by być gdyby była jedna oś z tyłu.
Dwa silniki trakcyjne w jednoczłonowym trolejbusie. Co prawda fachowcem nie jestem w tej dziedzinie, ale jakoś nie wydaje mi się
u2w
Post
autor: u2w » 2007-05-11, 20:30
ep40 pisze: A może po prostu są dwa silniki trakcyjne
Jest jeden silnik - 150kW