Solaris Urbino 20

Znaleźć tutaj można modele autobusów.
stachu

Solaris Urbino 20

Post autor: stachu »

Jako, że Mercedes ma swoją Capę, MAN swojego dłuuugiego Lion'sa. A co ma Solaris?
Ano własnie :)
Przedstawiam wam model Solarisa Urbino 20:
Obrazek
Obrazek

Ten sam Solaris z klimatyzacją:
Obrazek
Obrazek

Czekam na waszę opinię i pozdrawiam :)

P.S
Teraz zaczynam robić Mercedesa CapaCity :D

Jelcz93

Post autor: Jelcz93 »

Model jest ok., ale według mnie trzecia oś powinna być skrętna tak jak w MB Citaro GL (Capa City).

lemba

Post autor: lemba »

I w CapaCity, i w Lion's City GXL trzecia oś jest napędowa, a czwarta skrętna.

Jelcz93

Post autor: Jelcz93 »

A ja słyszałem inaczej
http://www.youtube.com/watch?v=jbalNlXogbs
Przewiń sobie do jednej minuty i dwudziestu czterech sekund (1:24)

lemba

Post autor: lemba »

Zdjęcia są bardziej wiarygodne, niż pomylony tekst osoby mówiącej. Oto pierwszy dowód:
http://www.emercedesbenz.com/Images/Nov ... banBus.jpg

<b>pozatym</b> jeżeli przyczepa jest częścią Lion's City L, to tak musi być. I jak wyobrażasz sobie oś napędową na skrętnych wózkach i na pojedynczych kołach?

Zresztą na filmie doskonale widać, że osie są inne.

Jelcz93

Post autor: Jelcz93 »

No jednak masz rację :rotfl: . Sory za wprowadzenie w błąd.

KB

Post autor: KB »

Wystarczyło tylko poszukać i nie słuchać błędów :)

http://phototrans.eu/14,268293,0.html

Doskonale widać, że czwarta oś jest skrętna :)

maly_miki

Post autor: maly_miki »

lemba pisze:I jak wyobrażasz sobie oś napędową na skrętnych wózkach i na pojedynczych kołach?
No tutaj bym uważał.... Rozwiązanie ze skrętną osią napędową jest znane i było stosowane w jednym z autobusów Neoplana. Nie pamiętam jak się on nazywał (Megaliner czy jakoś tak), ale to był czteroosiowy autobus piętrowy (na pewno Amalio będzie wiedział o co mi chodzi). No i ten autobus miał wszyskie (!) osie skrętne. Oś napędowa skręcała się ledwie o kilka stopni, więc trudno to porównywać do "normalnie" skrętnej osi (z pojdynczymi kołami), ale zawsze.....
Co oczywiście nie oznacza, że CapaCity ma takie rozwiązanie. Chodzi mi tylko o to, że oś napędowa może być skrętna.

lemba

Post autor: lemba »

No dobra, powróćmy do recenzji modelu, bo chyba tego chciał autor. Model dosyć fajny, odnoszę jednak wrażenie, że koła są za duże. osobiście chciałbym, w wersji bez kilmatyzacji trochę większe otwierane okna, bo te wydaja się być za małe.
Co do realności pojazdu, myślę, że takie coś na pewno kiedyś powstanie, bo zapotrzebowanie na takie autobusy chyba będzie, i producent zrobi taki model, aby nie wypaść z obiegu. Nie będzie to trudne, bo ma zwykłego przegubowca, i 15-metrowca, więc wystarczy za przegubem wstawić tył U15, podobnie jak Man i Mercedes ze swoimi modelami.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Ja się przyczepię że jest kilma dla kierowcy, gdy jest też dla czałego wozu.

Skoda 16T

Post autor: Skoda 16T »

Filip7370 pisze:Ja się przyczepię że jest kilma dla kierowcy, gdy jest też dla czałego wozu.
No i? We wrocławskich 7000A też tak jest i jakoś nikt nie narzeka :nuts:

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Bo to jest dziwne. Po co kolejna "nadbudówka" skoro cały wóz czerpie powietrzez głównych dmuchaw klimatyzacji całopojazdowej.

lemba

Post autor: lemba »

Może chodzi o to, że kierowca będzie chciał włączyć kilmatyzację tylko sobie, np. z powodu oszczędności. A przy jednej dużej klimatyzacji będzie ona działać także dla pasażerów,a nie tylko dla kierowcy. Drugim powodem może być awaria głównej kilmatyzacji. Wtedy także kabina kierowcy nie byłaby klimatyzowana. Jest to o tyle dobre rozwiązanie, bo jeszcze jak kabina nie jest całkowicie zabudowana to zawsze może otworzyć przednią połówke pierwszych drzwi, tam i tak zazwyczaj jest barierka, więc niek nie powinien wejść. W przypadku kabiny zabudowanej całkowicie ta możliwość odpada, a małe okienko z lewej strony może nie wystarczać, szczególnie, gdy kierowwca nie chce się narazić na przeciąg i póxniej ewentualne związane z tym choroby.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Nie przesadzaj prawie nigdzie takiego czegoś nie ma, klima kierowcy w SU18H to do chłodzenia obwodów serujących czy jakoś tak.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

... i w ten prosty sposób modele Stacha stały się najmniej ważne w tym temacie :lol:

A czy ktoś może skleił któregoś z tych Solarisów ? :mruga:

ODPOWIEDZ