Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-2014)
Powietrze zostało całkowicie spuszczone z układu, a pod podwozie podłożone drewniane bele, ze względu na podatność na gięcie się karoserii między osiami...
PS: Chciałbym przypomnieć, że wciąż poszukuję używanych pojazdów na sprzedaż, a jeśli ktoś coś potrzebuję, to zapewne znajdzie się co nieco w moich zbiorach...
Nasza firma jest również zaoferować dowolne pojazdy w dogodnym leasingu, bądź też udostępnić do długotrwałej dzierżawy...
To może jeszcze dla zachęty mały pokaz możliwości firmy ABS
Może ktoś jest w stanie rozpoznać swój były autobus...?;) Wszystkie zakupione u ludzi z KMF...
Kolejne PS: Skupuję również autobusy na złom, w chwili obecnej szczególnie zależy mi na bitych, mogą być też rozszabrowane, Solarisy Urbino, byle z w pełni sprawną jednostką napędową diesla (hybrydy nikt nie kupi, nie ma głupich...)
PS: Chciałbym przypomnieć, że wciąż poszukuję używanych pojazdów na sprzedaż, a jeśli ktoś coś potrzebuję, to zapewne znajdzie się co nieco w moich zbiorach...
Nasza firma jest również zaoferować dowolne pojazdy w dogodnym leasingu, bądź też udostępnić do długotrwałej dzierżawy...
To może jeszcze dla zachęty mały pokaz możliwości firmy ABS
Może ktoś jest w stanie rozpoznać swój były autobus...?;) Wszystkie zakupione u ludzi z KMF...
Kolejne PS: Skupuję również autobusy na złom, w chwili obecnej szczególnie zależy mi na bitych, mogą być też rozszabrowane, Solarisy Urbino, byle z w pełni sprawną jednostką napędową diesla (hybrydy nikt nie kupi, nie ma głupich...)
Po trwającej kilku miesiącach odstawce spowodowanej wypadkiem, taki oto niespełna ośmioletni wóz wyjechał dziś na jeziorańską linię 1A. Przy okazji naprawy poszycia przemalowano go w schemat trochę zgapiony z olszowskiej komunikacji miejskiej Jednak Vecto póki co pojawiło się w Jezioranach.
Teoretycznie 1 lipca kończy się umowa PPKS-u z miastem na obsługę jeziorańskiej komunikacji miejskiej jednak przedłużono ją do 14 lipca, ponieważ nie zdołano przygotować jeszcze dokumentacji przetargowej
Gorolszczyzna Dziś i Jutro / Katołapy dodatek
Kolejne problemy z autobusami.
Nadszedł dzień zwrotu wypożyczonych 14 MANów GN133. Niestety wypożyczenie kosztowało nas więcej niż przewidywał Urząd Miasta, ze względu na brak profesjonalnej obsługi, i przekazywanie kiepskim kierowcom tych pojazdów. Firma wynajmująca nam te pojazdy doliczyła w sumie 86 tys. złotych za naprawy, Urząd Miasta twierdzi, że to wina przewoźnika, przewoźnik mówi, że nie miał pieniędzy na przeszkolenie kierowców i mechaników, na wszystkim zaś cierpią obywatele, ponieważ wiadomo już, że przewoźnik sprzeda najnowocześniejsze z jego autobusów czyli Solarusy 12, by pokryć koszty napraw MANów, i zakupić inne autobusy dwuczłonowe.
Gorolszczyzna Dziś i Jutro / Katołapy dodatek
Droga przez mękę.
Ze względu na remonty ulic w centrum które trwają już półtora roku autobusy i samochody brną po szyby w błocie i piachu, oraz wybijają sobie zawieszenia. To nie krajobraz ze wsi, to sytuacja w jednym z większych miast naszego powiatu, z Katołap. „Sytuacja trwa już tak długo że autobusy nie wytrzymują eksploatacji.” - mówi pracownik miejskiej firmy autobusowej, który woli zachować anonimowość, „[...]przez wojnę na górze, w urzędzie miasta, nasza firma nie wie jak prowadzić interesy, zbliżają się wybory, otrzymaliśmy zlecenie na oklejenie autobusów reklamami wyborczymi partii Centrum, ale gdy to zrobiliśmy komitet „Lewica i Robotnicy” zagroził że jeśli plakaty pozostaną to jak wygrają wybory to zamkną firmę, więc zmieniliśmy plakaty na te LiR-u, wtedy rządząca partia Porozumienie Optimum zwolniło dyrektora firmy i przysłało swojego komisarza, myślę nad odejściem z firmy[...]”. Takich opinii jest więcej, pracownicy jednak nie chcą podawać personaliów. „Nie znam tego problemu, w naszej firmie pracuje się znakomicie. Uważam że jestem najlepszym zarządcą w historii Polski... A, że trochę naginam przepisy, no wie Pani, w słusznej sprawie chyba wolno” - powiedział nam Zarządca komisaryczny z Porozumienia Optimum.
---------------
KPA Bydgoszcz z dniem 28.06.2013 wpisała na stan i wdrożyła w sumie 25 autobusów przegubowych zakupionych dzięki leasingowi udzielonemu przez Kredit Grupp Bank. Oto one:
Euro Express i kolejne roszady taborowe. Po zakończonym warszawskim kontrakcie na obsługę 15 wozami 10 metrowymi, zostały one przesunięte o oddziału Śląskiego i zastąpią wystawione na sprzedaż MAN-y NM152.
Aby oddział warszawski nie został poszkodowany wkrótce, wraz z dostawami do Krakowa, pojawią się nowe wozy z pakietu rozszerzenia, obsługi wozami 12 metrów, spełniające normę EURO6 oraz nowość! Pakiet 18 metrów, zostanie rozszerzony o wozy, posiadające długość 18.75m.
Zakład Techniki Komunikacji Miejskiej w Merkendowie otrzymał dziś nowy wagon pomiarowy torów i sieci trakcyjnej.
Wyprodukowały go lokalne Zakłady Stalowe w Merkendowie.
Wyprodukowały go lokalne Zakłady Stalowe w Merkendowie.
Rzecznik prasowy ZS Merkendów, Wacław Krętek pisze:Dziś oficjalnie mogę powiedzieć, że jest to pierwszy zamówiony wagon wykonany w technologii tzw. wózka-dłużycy. Oznacza to, że tak naprawdę wagon posiada jeden wózek, ze skrętnymi elementami, przez co nie niszczy torów, a może być niskopodłogowy. Nasi inżynierowie zaprojektowali ten system z myślą o małych miastach, gdzie potrzeby przewozowe nie są aż tak duże, a stan torów jest do... ekhm.. fatalny. Z racji tego, że posiada podobny układ wnętrza, co niegdyś wagony typu N, nazwaliśmy go NeoN. Pierwsze 12 egzemplarzy plus 12 doczep niedługo wyjedzie z fabryki.
Dziś zaprezentowano pierwszy tramwaj pasażerski w systemie ZS "NeoN". Spółka TS Merkendów zamówiła 12 takich składów, do obsługi mało obciążonej linii podmiejskiej 3.
Wagony "NeoN" są zbudowane na nowym systemie zawieszenia, który polega na jednym wózku, podzielonym na 3 części, z którego części skrajne mają możliwość skrętu, natomiast część środkowa jest mocowana na stałe do ramy pudła, i de facto stanowi z nią jedną całość. Części skrętne amortyzowane są od ramy poprzez tzw. płyty ślizgowe, na której osiada wózek. Zakłady Stalowe w Merkendowie prezentują wózek zbudowany w tym systemie, wraz z uproszczonym schematem działania:
Wagony "NeoN" są zbudowane na nowym systemie zawieszenia, który polega na jednym wózku, podzielonym na 3 części, z którego części skrajne mają możliwość skrętu, natomiast część środkowa jest mocowana na stałe do ramy pudła, i de facto stanowi z nią jedną całość. Części skrętne amortyzowane są od ramy poprzez tzw. płyty ślizgowe, na której osiada wózek. Zakłady Stalowe w Merkendowie prezentują wózek zbudowany w tym systemie, wraz z uproszczonym schematem działania:
Nadeszły dawno temu zapowiadane "nówki":
Do oddziału Krakowskiego trafiło 10 nowych Mercedesów Citaro C2, spełniających normę Euro6.
W związku z tym, ex. testowy Citaro C2 EURO5 trafia na licytację:
Cena wywoławcza 653 350,00KMF-ów, oferty proszę o wysyłanie na PW
Do oddziału Warszawskiego trafiło 15 nowych Solarisów Urbino 18.75, spełniających normę Euro5.
Do oddziału Krakowskiego trafiło 10 nowych Mercedesów Citaro C2, spełniających normę Euro6.
W związku z tym, ex. testowy Citaro C2 EURO5 trafia na licytację:
Cena wywoławcza 653 350,00KMF-ów, oferty proszę o wysyłanie na PW
Do oddziału Warszawskiego trafiło 15 nowych Solarisów Urbino 18.75, spełniających normę Euro5.
Nowy, używany nabytek PKSu Janikowo, ex. Kolpoltrans - MB Tourismo.
(rysunek by Domiz09 & Domino)
Pojazd wyjedzie na pierwsze międzynarodowe połączenie przewoźnika, które swoją podróż konczyć będzie we Wiedniu, a po drodze zahaczy między innymi o Bratysławę. Właśnie dlatego na jego burtach pomalowanych w przepiękny, komunistyczny schemat, znalazł się szpanerski napis "PKS Janikowo Poland" :diabeł:
(rysunek by Domiz09 & Domino)
Pojazd wyjedzie na pierwsze międzynarodowe połączenie przewoźnika, które swoją podróż konczyć będzie we Wiedniu, a po drodze zahaczy między innymi o Bratysławę. Właśnie dlatego na jego burtach pomalowanych w przepiękny, komunistyczny schemat, znalazł się szpanerski napis "PKS Janikowo Poland" :diabeł: