Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-2014)
To, że już nie jest w flocie PPKZ, nie oznacza, że nie można jakiegoś przyrychtować odpowiednio...
Jak znajdę te, które sprzedałem po kraju, to je może przygarnę na parę dni
Zważywszy na profil taboru, jestem zmuszony go podstawić w wersji "objazd lokalny", jeśli lokalny zarząd nie ma nic przeciwko. Niestety, nie możemy podstawić taboru na dojazd z Krajewna (czytaj: nie mam żadnych rysunków wozów na takie dystanse*). Jeśli pomysł ściągnięcia Ikarów 280 nie wypali, zawsze mogę podstawić ostatnie trzy M11stki, podwozie z 260 to w końcu jest
*) dystans porównywalny z dystansem z Nowego Dworu Warmińskiego.
Jak znajdę te, które sprzedałem po kraju, to je może przygarnę na parę dni
Zważywszy na profil taboru, jestem zmuszony go podstawić w wersji "objazd lokalny", jeśli lokalny zarząd nie ma nic przeciwko. Niestety, nie możemy podstawić taboru na dojazd z Krajewna (czytaj: nie mam żadnych rysunków wozów na takie dystanse*). Jeśli pomysł ściągnięcia Ikarów 280 nie wypali, zawsze mogę podstawić ostatnie trzy M11stki, podwozie z 260 to w końcu jest
*) dystans porównywalny z dystansem z Nowego Dworu Warmińskiego.
Przyjechał wczoraj w nocy, dziś po oklejeniu gotowy do wyjazdu na linię. Tradycyjnie zostawiono na nim barwy poprzedniego właściciela, jedyne co w nim pomalowano to felgi na gustowny żółty kolor.
Rocznik 1998, następca MANa NG272 w którym padła skrzynia biegów a wymiana nieopłacalna.
Kierowcy i mechanicy żartują sobie, że do końca tego roku na stanie będą same Volva z Danii w których zakochał się prezes Transgóru... Hmm może to dlatego, że sprzedaje się je po cenie złomu a i łatwo pod przetargi wcisnąć
---------------
24.04.2013r o godzinie 4:00 do Olszowej pojechała cała piątka MANów zgłoszona w przetargu na obsługę tamtejszej KM.
Dziś wozy debiutują na liniach.
Rocznik 1998, następca MANa NG272 w którym padła skrzynia biegów a wymiana nieopłacalna.
Kierowcy i mechanicy żartują sobie, że do końca tego roku na stanie będą same Volva z Danii w których zakochał się prezes Transgóru... Hmm może to dlatego, że sprzedaje się je po cenie złomu a i łatwo pod przetargi wcisnąć
---------------
24.04.2013r o godzinie 4:00 do Olszowej pojechała cała piątka MANów zgłoszona w przetargu na obsługę tamtejszej KM.
Dziś wozy debiutują na liniach.
Dzisiaj zaprezentuję trzy pojazdy z tej większej kategorii pojemnościowej (mam jeszcze jeden, ale bez sygnaturki, a tego nie publikuję jak na razie).
Numero uno, zginające się cygaro:
Jeden z czternastu wozów, rocznik 2004. Ich kupno pozwoliło na sprzedaż lub kasację ładnych paru 280.26ek w 2004 i 2005. Obecnie tworzą one 70% taboru przegubowego w Krajewnie.
Pozostałe 30% należy przyznać tym piekarnikom:
Używki sztokholmskie... Sześć sztuk, kupionych w latach 2008 i 2009. Niektórym wozom zdecydowano się zamontować chociaż jakieś okno przesuwane - jak widać #07003 tego zaszczytu jeszcze nie dostąpił.
Natomiast z ostatnich zakupów można wyciągnąć tego reprezentanta wschodniej... erm, myśli technicznej.
Na 101, głównym korytarzu transportowym międzymiastowym w powiecie. Zakup trzech sztuk był nawet dość mocno skrytykowany przez lokalnych MKMów, ale co się stało, się nie odwróci. Przynajmniej teraz można wziąć na pokład wózek inwalidzki lub dziecięcy.
Oficjalnie mogę również teraz podać linka do strony internetowej PPKZ: http://ppkzkrajewno.weebly.com/ . Z czasem będę tą stronę uzupełniał, jak tylko coś się urodzi.
Numero uno, zginające się cygaro:
Jeden z czternastu wozów, rocznik 2004. Ich kupno pozwoliło na sprzedaż lub kasację ładnych paru 280.26ek w 2004 i 2005. Obecnie tworzą one 70% taboru przegubowego w Krajewnie.
Pozostałe 30% należy przyznać tym piekarnikom:
Używki sztokholmskie... Sześć sztuk, kupionych w latach 2008 i 2009. Niektórym wozom zdecydowano się zamontować chociaż jakieś okno przesuwane - jak widać #07003 tego zaszczytu jeszcze nie dostąpił.
Natomiast z ostatnich zakupów można wyciągnąć tego reprezentanta wschodniej... erm, myśli technicznej.
Na 101, głównym korytarzu transportowym międzymiastowym w powiecie. Zakup trzech sztuk był nawet dość mocno skrytykowany przez lokalnych MKMów, ale co się stało, się nie odwróci. Przynajmniej teraz można wziąć na pokład wózek inwalidzki lub dziecięcy.
Oficjalnie mogę również teraz podać linka do strony internetowej PPKZ: http://ppkzkrajewno.weebly.com/ . Z czasem będę tą stronę uzupełniał, jak tylko coś się urodzi.
Ostatnio zmieniony 2013-09-08, 16:47 przez TranslatorPS, łącznie zmieniany 2 razy.
Dziękować Piekarniki mi się pomerdały, w końcu Radom się wozi(ł?) oselskimi NG272...Marcin N pisze:Panie, te Neoplany są ze Stockholmu a nie z Oslo, u nas takie w GOP jeździły...
Zależy od tego, co wymalujesz na boku Ale wariacja kolorowa na wyświetlarkach...lionsek5 pisze:Kiedyś miałem taki zamysł, kontynuować?
A żeby nie wrzucać prawie że pustego posta...
Sześć Zemunów, które mieliśmy, obsługiwało linie regionalne. Temu się udało przeżyć 21 lat, natomiast prezentowany stan jest równy mniej więcej temu z 1992. Numerację linii regionalnych wprowadzono w 2000 roku.
Ponieważ w temacie pojazdów liniowych Euro Express niema żadnych nowości, to pochwalimy się nowymi zabytkami:
Pierwszą "nowiścią" jest odrestaurowany, jeden z pierwszych fabrycznych wozów jakie posiadało EE: Jelcz M121MB z roku 1995, który stacjonował w oddziale Krakowskim.
Drugą "nówką" jest pierwsza modernizacja spod znaku ZNS Modern Express (w tedy jeszcze pod nazwą Euro Express Modernizacje) wyprodukowana w 1989 roku i zmodernizowana w 1999, Jelcz PR110MM/1.
Pięć sztuk takich pojazdów eksploatowano do 2003 roku w oddziale Krakowskim, a do 2006 w GOP oraz piętnaście zostało sprzedanych do innych firm transportowych. Do dnia dzisiejszego uchował się tylko jeden egzemplarz.
Modernizacja obejmowała wymianę silnika oraz zawieszenia, montaż systemu chłodzenia powietrza (nadmuchy zimnego powietrza, zastąpione w 2002 klimatyzatorami), wzmocnienie konstrukcji pojazdu oraz estetyzację i reorganizację wnętrza.
Pierwszą "nowiścią" jest odrestaurowany, jeden z pierwszych fabrycznych wozów jakie posiadało EE: Jelcz M121MB z roku 1995, który stacjonował w oddziale Krakowskim.
Drugą "nówką" jest pierwsza modernizacja spod znaku ZNS Modern Express (w tedy jeszcze pod nazwą Euro Express Modernizacje) wyprodukowana w 1989 roku i zmodernizowana w 1999, Jelcz PR110MM/1.
Pięć sztuk takich pojazdów eksploatowano do 2003 roku w oddziale Krakowskim, a do 2006 w GOP oraz piętnaście zostało sprzedanych do innych firm transportowych. Do dnia dzisiejszego uchował się tylko jeden egzemplarz.
Modernizacja obejmowała wymianę silnika oraz zawieszenia, montaż systemu chłodzenia powietrza (nadmuchy zimnego powietrza, zastąpione w 2002 klimatyzatorami), wzmocnienie konstrukcji pojazdu oraz estetyzację i reorganizację wnętrza.
Po ekspansji firmy Euro Express na Północ i Wchód, przyszła pora na rozwijanie skrzydeł w Zachodniej Europie. Euro Express podpisał kontrakt na obsługę komunikacji miejskiej i podmiejskiej w Dreźnie. Do obsługi zostały zakupione fabrycznie nowe autobusy marki Mercedes-Benz, spełniające normę emisji spalin EURO V:
O530G Citaro C2 - 25 szt.
O530 Citaro C2 - 20 szt.
O530K Citaro II - 15 szt.
416CDI Sprinter City 65 - 3szt.
O530G Citaro C2 - 25 szt.
O530 Citaro C2 - 20 szt.
O530K Citaro II - 15 szt.
416CDI Sprinter City 65 - 3szt.
Wycieraczki źleMarcin N pisze:Po dwóch latach ukończono remont drugiego sprintera, do wakacji ma się pojawić jeszcze 5 takich wozów:
No i standardowo. Oba autobusy w pełnej krasie. Rocznik 2005 - świeże nabytki z Niemiec. Rezerwowe, ciut starsze Citaro się właśnie szykujeCzy to kolejny przewoźnik na posuwalskich drogach?
Będąc w pobliżu zajezdni autobusowej PKS Posuwalki, nasz reporter zauważył pomalowany na zielono autobus noszący zagraniczne napisy. Myślał że to kolejny przewoźnik na naszych drogach - mylił się.
O wyjaśnienie sprawy poprosiliśmy dyrektora do spraw marketingu w PKS Posuwałki, a mianowicię panią Marzannę Nocoń.
''PKS Posuwałki stał się pierwszym polskim francyzobiorcą Greenline, czyli znanej marki angielskiego przewoźnika który słynie z wysokiej jakości świadczonych usług''- mówi pani Marzanna Nocoń.
''Otwarcie lotniska w Posuwałkach w maju tego roku, oraz rosnący ruch pasażerski na lotnisku uświadomiło nas o potrzebie zapewnienia tam transportu. Do tej pory docierały tam jedynie busy prywatnych przewoźników, więc zapewnienie komunikacji o przyzwoitym poziomie stało się naszym priorytetem - stąd pomysł przywieziony przez jednego z naszych obecnych pracowników zza granicy, świadczenie usług o wysokim standardzie za niewielką cenę.'' - dodaje
Bilet pojedynczy na lotnisko kosztować będzie 2.50 złotego a powrotny 4 złote. Biletu ulgowe są tańsze o połowę. Nie jest to wygórowana cena za tak dobrą usługę, a pierwsze pojazdy nowej linii 701 wyjadą na trasę już 1 czerwca i przejazd tego dnia będzie darmowy. Dla wielu mieszkańców będzie to pierwsza okazja aby odwiedzić nowe lotnisko na południu miasta.
Pracownicy lotniska, mogą wystąpić o specjalny bilet miesięczny u władz lotniska z racji podpisanego porozumienia pomiędzy PKS a lotniskiem które dodatkowo finansuje to przedsięwzięcie - mówi rzecznik prasowy zastępcy wicedyrektora w spółce ''Port Lotniczy Posuwałki'', pana Arnolda Jagody. Spółka ta jest większościowym udziałowcem posuwalskiego lotniska.
Nowa linia będzie kursować spod Dworca PKP na Lotnisko co 20 minut od godziny 4 do 23 czyli w godzinach pracy lotniska. W razie opóźnienia przylotów i odlotów z lotniska, linia będzie kursować dłużej. Czas przejazdu w jedną stroną wyniesie około 14 minut, albowiem linia nie posiada żadnych przystanków pomiędzy Lotniskiem a Dworcem, jednak niewykluczone że w przyszłości takowe się pojawią - informuje nas strona internetowa PKS-u.
(światełka by Domiz09)
_________________________
Wracając do przegubów - będzie to zamówienie z wolnej ręki, zamierzam wybrać około 3 różnych przewoźników. Z przetargami to jest za dużo zamieszania
Ostatnio zmieniony 2013-05-24, 21:53 przez K4016td, łącznie zmieniany 1 raz.