Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 393
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Auper » 2017-11-26, 15:26

Za jakiś czas pokaże tutaj zmodernizowane przez AlKol zespół ed72, wyremontowany przy sporych kosztach, myślę że będzie ciekawie ;)

Awatar użytkownika
#mkmgdańsk
Posty: 36
Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: #mkmgdańsk » 2017-11-26, 21:27

Sieć tramwajowa w Biebrzycach jest niewielka - posiada tylko dwie linie, łączące centrum miasta z peryferiami. Otwarta w 1975 roku, od początku była obsługiwana pojazdami przegubowymi. Najpierw były to Konstale 102Na, ale potem pojawiły się nowsze pojazdy. Jakie?

https://imgur.com/4mbGwv2
Pierwsza Tatra KT8D5, dostarczona na początku 1987 roku. 30 sztuk w komplecie jeździło od 1995. Obecnie egzemplarze 5002-5006 zostały skasowane. 5001 z kolei posiada (w pełni!) oryginalne malowanie, z zamalowanymi dolnymi szybami. Akurat ten ma jeszcze zamalowane niektóre górne szyby oraz wyjątkowo jeden pantograf połówkowy, co go cechuje (pozostałe mają tylko dolne zamalowane i obydwa pantografy nożycowe). Tatry na początku jeździły tylko na 2 (ze względu na dwukierunkową krańcówkę), ale od 1990 jeżdżą także na 1.

https://imgur.com/TCCIRMW
Rodzynek we flocie, Tatra nr 5011 została dostarczona do Biebrzyc w 1989 i od początku była jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą z Tatr (prawdopodobnie dlatego, że miała dobrych właścicieli). W 2008 była jedyną Tatrą, której stan na dorocznych badań tramwajów i autobusów, oceniono na bardzo dobry. W związku z tym władze MZK postanowiły potratkować tą Tatrę wyjątkowo szczególnie i zgodziły się na ulepszenia większej skali niż montaż wyświetlaczy. Jako, że na stanowisku w-ce dyrektora był akurat Czech, który miał dobry kontakt z Pragoimexem, firma ta wyremontowała rok później ten pojazd dostawiając część niskopodłogową. :) Pojazd jest jedyną Tatrą, która ma (w pełni!) nowe malowanie oraz wyświetlacze. Od 2010 do września br. jeździła na dodatku 1, który przechodził później na 2. Obecnie jeździ na brygadzie pierwszej linii 1, a na wspomnianym dodatku jeżdżą Bety.

https://imgur.com/JUe1TyP
Ww. Bety zostały zakupione pod koniec 2016r. ze środków unijnych (w taki sam sposób Elbląg teraz kupuje 3 nowe Bety ;) ) w ilości 5 szt. Pomimo nowoczesności za często się psują (nie ma tygodnia bez awarii :roll: ) i zjeżdżają na zajezdnię, a w zamian wyjeżdża rezerwowa Tatra. A szkoda, bo MZK mogło kupić np. 5 Solarisów Tramino, które mimo wszystko prawdopodobnie psuły by się rzadziej, ale w przetargu liczyła się niestety cena, a nie jakość. Jeżdżą tylko na 2, poza ww. dodatkiem.

Plany na przyszłość? Już w czerwcu 2018 rozpocznie się budowa trasy do pobliskiej wsi Figielki, której kwintesencją będzie przedłużenie linii 1. Trasa będzie liczyć 5 przystanków oraz nową krańcówkę przy stacji SKM-ki (o której będzie osobny post). Potrzebne są pojazdy dwukierunkowe, ale nowsze niż z lat 80. i 90. oraz w pełni niskopodłogowe. Dlatego już niedługo pojawi się przetarg na nowe tramwaje. Czekajcie!

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 97
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Burmistrz » 2017-11-26, 23:51

Całkiem fajne rysunki. Co do przetargu - czekamy!

kuracyja
Posty: 69
Rejestracja: 2010-11-02, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: kuracyja » 2017-12-03, 16:08

Prime Rail Polska wkracza w zimowy sezon z nowym taborem.

Jak zapewne duet F1-Cieplik0 już wcześniej pisał, Trenesy III w wersji SZT i regio EZT niedługo będą śmigać po torach.

https://i.imgur.com/g6iLe0m.png

https://i.imgur.com/lL0HtdF.png

Do tego zakupiono 20 spalinowych Gam z 60 SunDeckami na trasy regionalne.

https://i.imgur.com/wfMUrjm.png

I na koniec - nastąpi otwarcie filii firmy w Czechach, co oznacza takie składy w dwóch połączeniach EC i dwóch R.

https://i.imgur.com/R8zuhUO.png

(coś się psuje pokazywanie obrazków z Imgura, wcześniej działało)

Jeżeli w trwającym przetargu uda się wyłonić zwycięzcę, od stycznia powrócą na tory autokuszetki.

Awatar użytkownika
#mkmgdańsk
Posty: 36
Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: #mkmgdańsk » 2017-12-05, 16:20

Następny post miał być nt. SKM Biebrzyce, ale pewne rzeczy pozmieniały plany. ;)

Dzisiaj powrócimy do autobusów, gdyż już o 16 w zajezdni MZK zacznie się prezentacja nowego midika. Chodzi tutaj oczywiście o Huntera ModernCity 10LF. Na razie tylko jeden zostanie zaprezentowany, ale w okolicach świąt odbędzie się pełna prezentacja wszystkich nowych midików, połączona z prezentacją nowych autobusów z przetargu.

https://imgur.com/oqMBBqa
Hunter, jak widać, już przygotowany na tłumy mieszkańców, którzy się z nim zapoznają, i oczywiście na mkm-ów, którzy będą (jak zwykle przy nowych zakupach) fotografować każdy szczegół nowego midika (pozdrowienia dla wszystkich miłośników ;) ).

A teraz coś z innej beczki. Od wczoraj do niedzieli testowany jest w MZK Hunter Flamingo II. Od 4.12 do 6.12 jeździ na 108 z Dworca na Os. Tysiąclecia, 7.12 będzie jeździł na 145, a od 8.12 do 10.12 będzie kursował na 146. Miłośnicy, szykujcie się! ;) Zdjęcie popełnione podczas pierwszego kółka na 108:
https://imgur.com/sxqTvrN
Pojazd otrzymał w MZK numer 9999, standardowy dla pojazdów testowych, tzn. niejeden pojazd go nosił. Czasami zdarza się 9998, ale bardzo rzadko.

To tyle. Już niedługo SKM Biebrzyce.

michalsolaris
Posty: 103
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2017-12-09, 00:48

Wczoraj z remontu w zakładach Sonreira wrócił do ZTA Wawer skład wagonów KSW.

Obrazek

Skład ten został wyprodukowany w 1944 roku i od nowości jeździł po Wawrze. Swoją służbę liniową zakończył w latach 80tych XX wieku. Od tego momentu czekał na renowację, która nastąpiła teraz. Skład został odremontowany na stan z lat PRLu.

W sobotę wyjedzie on na specjalną, bezpłatną linię dookoła centrum miasta, aby każdy chętny mógł się nim przejechać po remoncie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1749
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-09, 21:23

Całkiem przyjemny składzik. A czy on ma celowo ułożony niesymetrycznie hamulec szynowy ? To jakiś celowy zabieg, czy tak miał przed remontem ? ;)

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Cieplik0 » 2017-12-10, 00:25

To jest oryginalne niemieckie ułożenie szynowego który działał na trochę innej zasadzie niż nasze ;)
Swoją drogą ułożenie szynowego różniło się w zależności od producenta i podlegało wielu późniejszym modyfikacją.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1749
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-10, 19:01

Ok. Dzięki. W sumie to dosyć ciekawe co wymyślili nasi sąsiedzi z Zachodu :)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 97
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Burmistrz » 2017-12-27, 12:35

Obrazek
Klik
Wagony SNP-1 są najstarszymi wagonami eksploatowanymi przez Reszelskie Przedsiębiorstwo Tramwajowe - ich historia sięga roku 1930 kiedy to wyprodukowano wagony typu SN-3. W połowie lat 60-tych, postanowiono je zmodernizować, łącząc dwa wagony silnikowe niedużym członem środkowym i dwoma przegubami. Przy okazji poprawiono bezpieczeństwo, zamontowano hamulce szynowe, reflektor dachowy, a także wymieniono całkowicie fronty. Tak "odpicowane" wagony, nadal kursują po aglomeracji Reszelskiej, obstawiając głównie linie podmiejskie, nocne, oraz inne socjale.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1749
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-27, 20:03

Całkiem nieźle to wygląda. Dobry powrót do starego pomysłu ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 97
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Burmistrz » 2017-12-31, 13:26

Czy ja wiem czy w latach 60-tych był to powrót do starego pomysłu? To był wtedy raczej całkiem nowy pomysł. :P

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1749
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-31, 15:40

Miałem na myśli ideę rysunku - jako powrót do starego pomysłu na tramwaj. A tramwaj - wiadomo, jest już wiekowy i wtedy to nie było nic nowego ;)

kuracyja
Posty: 69
Rejestracja: 2010-11-02, 16:42
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: kuracyja » 2017-12-31, 21:03

Tymczasem Prime Rail Polska wchodzi w Nowy Rok z mocnym akcentem.

Na tory wyjadą sprowadzone z Włoch EU43 (prod. Adtranz, w oryginalnym malowaniu), obsługiwać będą pociągi ekspresowe na terenie Polski:
https://i.imgur.com/vqDHhbm.png

A do obsługi pociągów EN i NEx skierowane zostaną pociągi zestawione z wagonów sypialnych i wagonów kl. 2 (NEx)/Economy Class (EN):
https://i.imgur.com/pnkyiq7.png
(podobno nie można określić wymiarów obrazków jak daję miniaturki)

Z kolei na trasach lokalnych zaczną jeździć SA106:
Obrazek

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 97
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

Post autor: Burmistrz » 2018-01-01, 20:58

Obrazek
Klik!

2 stycznia br. będzie przełomowym dniem dla mieszkańców Konstancina-Jeziornej i kilku innych miejscowości. Firma Green Lines Polska S.A., w porozumieniu z samorządem Konstancina-Jeziornej oraz Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie, uruchamia połączenie kolejowe oznaczone jako S10, kursujące pomiędzy Konstancinem-Jeziorną a Warszawą Zachodnią.

Pociąg zatrzyma się na stacjach: Konstancin-Jeziorna, Kierszek nż, Chyliczki nż, Julianów nż, Piaseczno Energetyczna nż, Warszawa Służewiec, Warszawa Żwirki i Wigury, Warszawa Rakowiec, Warszawa Aleje Jerozolimskie, Warszawa Zachodnia. Kursy odbywać się będą co 30 minut, zaś przejazd na całej trasie zajmie 40 minut. W pociągu obowiązywać będą zarówno bilety ZTM, jak i taryfa własna przewoźnika. Połączenie będą obsługiwane przez specjalnie sprowadzone z Republiki Czeskiej wagony motorowe serii 814 które stacjonują w lokomotywowni Warszawa-Szczęśliwice - w przyszłości planowane jest sprowadzenie większej ilości tego typu składów do obsługi innych niszowych połączeń.

ODPOWIEDZ