Pojazdy wirtualnych przewoźników (2015-2017)
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Na rysunkach raczej nie używa się białego, zamiast niego korzysta się z jasnego szarego. Chyba najlepiej zobrazuje ci to ten rysunek:
(jakby ktoś pytał, fikcyjny przewoźnik CTG Drwinowo)
Mimo iż na rysunku widać szary, to ogólny zamysł jest taki że jest on biały. Po prostu nie ma cienia jaśniejszego dla tego koloru.
Poza tym dach i przód najlepiej cieniować jaśniej a nie ciemniej. Spróbuj poprawić swój rysunek tak jak widać na moim rysunku, dodaj też cieniowanie kresek wewnątrz autobusu.
(jakby ktoś pytał, fikcyjny przewoźnik CTG Drwinowo)
Mimo iż na rysunku widać szary, to ogólny zamysł jest taki że jest on biały. Po prostu nie ma cienia jaśniejszego dla tego koloru.
Poza tym dach i przód najlepiej cieniować jaśniej a nie ciemniej. Spróbuj poprawić swój rysunek tak jak widać na moim rysunku, dodaj też cieniowanie kresek wewnątrz autobusu.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Ano to pierwsze będzie się zgadzać; co do tego: "Poza tym dach i przód najlepiej cieniować jaśniej a nie ciemniej". Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi, nie bardzo wiem kogo słuchać Co do tego: "dodaj też cieniowanie kresek wewnątrz autobusu." Ja robiłem tylko malowanie, nie odpowoadam za wnętrze Jak będę robił swój autobus (tworzy się, będzie się nazywał GreenSky Panatax) to wnętrze będzie mam nadzieję że dość dobrze dopracowane
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Jak robisz cieniowanie konturów pojazdu, to nie wszystkie linie trzeba ściemniać, na przykład linię dachu i przodu rozjaśniam, a linię spodu i tył autobusu przyciemniam, tak samo robię na frontach. Co do wnętrza, chodzi mi raczej o poszycie - widzisz te czarne kreski (klapy) na twoim rysunku? Wygląda to co najmniej niechlujnie. A, prawie zapomniałem - ten kolor szyb jest.... po prostu brzydki więc radzę używać raczej szarego i ciemnoszarego.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Dwa Mercedesy Citaro zakupione do obsługi linii podmiejskich które ZKM przejmuje od PKSu z dniem 01.03.
Do obsługi tych linii potrzeba ośmiu autobusów, na dniach dojedzie jeszcze Citaro G również z rocznika 2001 a pozostałe 5 wozów ZKM weźmie ze swojej rezerwy na placu, będą to głównie Mercedesy O405N2 z 1999 roku. Malowanie autobusu dość nietypowe ale został on przemalowany przez firmę zewnętrzną, przewoźnik nie sprecyzował po prostu jakie ma być rozłożenie barw.
Jest też przegub, wyposażono go nawet w bileterkę Emaru Klima jest, ale nie działa.
Do obsługi tych linii potrzeba ośmiu autobusów, na dniach dojedzie jeszcze Citaro G również z rocznika 2001 a pozostałe 5 wozów ZKM weźmie ze swojej rezerwy na placu, będą to głównie Mercedesy O405N2 z 1999 roku. Malowanie autobusu dość nietypowe ale został on przemalowany przez firmę zewnętrzną, przewoźnik nie sprecyzował po prostu jakie ma być rozłożenie barw.
Jest też przegub, wyposażono go nawet w bileterkę Emaru Klima jest, ale nie działa.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
To samo przecież mam w swoim.kubex pisze:Jak robisz cieniowanie konturów pojazdu, to nie wszystkie linie trzeba ściemniać, na przykład linię dachu i przodu rozjaśniam, a linię spodu i tył autobusu przyciemniam, tak samo robię na frontach.
Masz to samo na swoim Solarisie, a poza tym, zerknij na to: http://transport131.com.pl/image7148.pngkubex pisze:Co do wnętrza, chodzi mi raczej o poszycie - widzisz te czarne kreski (klapy) na twoim rysunku? Wygląda to co najmniej niechlujnie.
Patrz wyżej.kubex pisze:A, prawie zapomniałem - ten kolor szyb jest.... po prostu brzydki więc radzę używać raczej szarego i ciemnoszarego.
Oto poprawka na biały i na szyby:
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Chodzi o kontury, u ciebie wszystkie są ciemniejsze. Czytaj ze zrozumieniem .lukasn26 pisze:To samo przecież mam w swoim.kubex pisze:Jak robisz cieniowanie konturów pojazdu, to nie wszystkie linie trzeba ściemniać, na przykład linię dachu i przodu rozjaśniam, a linię spodu i tył autobusu przyciemniam, tak samo robię na frontach.
Na moim Solarisie jest tak ponieważ tło na którym są te linie jest czarne. Na twoim rysunku tło jest zielone, więc linie powinny być raczej ciemnozielone. Co do linku odniosę się niżej.lukasn26 pisze:Masz to samo na swoim Solarisie, a poza tym, zerknij na to: http://transport131.com.pl/image7148.pngkubex pisze:Co do wnętrza, chodzi mi raczej o poszycie - widzisz te czarne kreski (klapy) na twoim rysunku? Wygląda to co najmniej niechlujnie.
Ja wiem że robiłeś to na bazie rysunku J-31, ale naprawdę można je zedytować tak żeby (nie obrażając mistrza J-31, szanuję wysiłek włożony w rysunki) miały lepszy poziom wykonania. Rysunek który wyżej przedstawiłem też jest bazowany na tym od J-31, z tym że dodałem cieniowanie konturów i kresek, poprawiłem nieco bryłę przodu i nieco zmieniłem kolory wnętrza. Da się?lukasn26 pisze:Patrz wyżej.kubex pisze:A, prawie zapomniałem - ten kolor szyb jest.... po prostu brzydki więc radzę używać raczej szarego i ciemnoszarego.
I radzę nie wydawać rysunków jeden za drugim, z małą ilością zmian. Ja tak raz zrobiłem i była... ekhm... afera, jeśli można to tak nazwać .
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
No dobra. Pierwsze: zrozumiałem. Ale czasem to nie jest tak że ciemniejsza kreska oznacza wgłębienie; jasna oznacza wypuklenie? A jak nawet to gdzie mógłbym dać jaśniejsze kreski?
2. I tak nie rozumiem, pokaż palcem
3. Wyjaśnione
2. I tak nie rozumiem, pokaż palcem
3. Wyjaśnione
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Przejdźmy na PW
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
I ostatni z nowych zakupów, przegubowe Citaro również rocznik 2001.
Przydział do linii widoczny na rysunku, kierowca który dostał go na stan już zdążył sobie postawić tabliczkę ze swoim imieniem na podszybiu.
--------------------------------
Trzy MANy ex. Oslo kupione w 2013 roku doczekały się nowych barw, wcześniej jeździły w klasycznym czerwonym malowaniu poprzedniego właściciela.
Flagowe auta zaraz obok Urbino.
Przydział do linii widoczny na rysunku, kierowca który dostał go na stan już zdążył sobie postawić tabliczkę ze swoim imieniem na podszybiu.
--------------------------------
Trzy MANy ex. Oslo kupione w 2013 roku doczekały się nowych barw, wcześniej jeździły w klasycznym czerwonym malowaniu poprzedniego właściciela.
Flagowe auta zaraz obok Urbino.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Baaardzo głęboka rezerwa, te auta właściwie już nie pojawiają się na mieście.
Wówczas gdy wszyscy inwestowali w 120M, Korzynowo poszło w coś z wyższej półki i dzięki dofinansowaniu samorządów sąsiednich gmin zakupiono wówczas pięć takich Ikarusów oraz trzy przegubowce, do dziś ostały się te dwie solówki oraz jeden Ik435 który również sporadycznie pojawia się na trasie.
Wówczas gdy wszyscy inwestowali w 120M, Korzynowo poszło w coś z wyższej półki i dzięki dofinansowaniu samorządów sąsiednich gmin zakupiono wówczas pięć takich Ikarusów oraz trzy przegubowce, do dziś ostały się te dwie solówki oraz jeden Ik435 który również sporadycznie pojawia się na trasie.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
No widzę że to już kolejne miasteczko z rzędu, a rysunki miodzio - apropo - zmieniłeś ostatnio rozdzielczość monitora? Wydaje mi się że są deczko, o 2-4 piksele za wąskie
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
No baza tych ikarów nieco leciwa jest więc wymiary mogą być nie idealne, ale z tego co pamiętam to chyba były ok, no chyba że Marcin coś pozmieniał ale nie wygląda na to...
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Nic nie zmieniałem w ustawieniach, mają standardową szerokość...
Tymczasem dalsza część prezentacji:
Ostatnie dwa Urbino drugiej generacji w mieście, był to wówczas swego rodzaju szał. Niestety ich dwaj bracie uległy pożarowi i zostały zezłomowane.
To z kolei są pogromcy Ikarusów 435 oraz Ekologów, w 2008 roku zakupiono sześć sztuk, trzy U12 i trzy U18 w zamian do kasacji poszły dwa Ekologi, jeden Ik435 oraz wszystkie pozostałe trzy Ikarusy 260.73A.
Tymczasem dalsza część prezentacji:
Ostatnie dwa Urbino drugiej generacji w mieście, był to wówczas swego rodzaju szał. Niestety ich dwaj bracie uległy pożarowi i zostały zezłomowane.
To z kolei są pogromcy Ikarusów 435 oraz Ekologów, w 2008 roku zakupiono sześć sztuk, trzy U12 i trzy U18 w zamian do kasacji poszły dwa Ekologi, jeden Ik435 oraz wszystkie pozostałe trzy Ikarusy 260.73A.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
I w sumie dobry wybór. Ikarusy 435 kiedyś muszą być zastąpione, przez nowoczesne niskopodłogowceMarcin N pisze:To z kolei są pogromcy Ikarusów 435 oraz Ekologów, w 2008 roku zakupiono sześć sztuk, trzy U12 i trzy U18 w zamian do kasacji poszły dwa Ekologi, jeden Ik435 oraz wszystkie pozostałe trzy Ikarusy 260.73A.