Pojazdy wirtualnych przewoźników (2015-2017)
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
ZTA w Wawrze zakupi łącznie 210 trolejbusów. Pozwoli to na wycofanie wszystkich Skód 14Tr i części Skód 15Tr posiadanych przez przewoźnika. Jak na razie zakontraktowano 50 sztuk o długości 12m - będą to trolejbusy firmy Pavlov z osprzętem produkcji Sonreira i TOG. Wyglądają one następująco:
Planowany jest również zakup 10 elektrobusów z możliwością ładowania z trakcji trolejbusowej.
Planowany jest również zakup 10 elektrobusów z możliwością ładowania z trakcji trolejbusowej.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
A ja jak zwykle się czepiam, no ale co poradzić... Ale do rzeczy: gdzie pokazane trolejbusy mają silniki? I jak jest przekazywany napęd na oś napędową?
Sam design, przyznaję, bardzo na plus. A kiedyś myślałem że moje Cerbery wyglądały dobrze, ehh...
Sam design, przyznaję, bardzo na plus. A kiedyś myślałem że moje Cerbery wyglądały dobrze, ehh...
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Otóż jako producent napędu odpowiadam, silniki w piaście koła, zastosowane jest rozwiązanie podobne do osi ZF AVE 130
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
No i wszystko już wiem, w takim razie trajty musiały być potwornie drogie, no ale przynajmniej widać za co się płaci
- #mkmgdańsk
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Witajcie!
Biebrzyce to duże miasto, które jest stolicą Biebrzylandii. Mieszka w niej co 5 mieszkaniec tego kraju, co w sumie daje ponad 5.000.000 osób. Transport jest tam główną podstawą. Większość ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, dlatego tamtejsze Miejskie Zakłady Komunikacyjne od lat borykają się z problemami taborowymi. A tabor jest tam bardzo kolorowy, bo od 2015 obowiązuje nowy schemat malowania, ale i tak wozy w starym malowaniu są tam na porządku dziennym. Ale przejdźmy do rzeczy, oto flota biebrzyckiego MZK:
https://imgur.com/T4chcKW
Solaris Urbino 12 #131, pojazd zakupiony w 2005 roku, ma już swoje lata, ale na razie się trzyma. Jest to partia 15 pojazdów, początkowo wyglądały jednolicie, ale teraz każdy jest pomalowany inaczej.
https://imgur.com/QhE4l5p
Jego brat bliźniak, #132, jest aż zanadto kolorowy. Ewidentnie w zakładzie brakło farby i tak pomalowali. Solarisy z tej dostawy jeżdżą najczęściej na 145 w dni powszednie i na 146, co zresztą widać.
Póki co to tyle. Niedługo będzie więcej.
Rysunki zostały tylko i wyłącznie zmodyfikowane. Autorem rysunków jest J-31.
Biebrzyce to duże miasto, które jest stolicą Biebrzylandii. Mieszka w niej co 5 mieszkaniec tego kraju, co w sumie daje ponad 5.000.000 osób. Transport jest tam główną podstawą. Większość ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, dlatego tamtejsze Miejskie Zakłady Komunikacyjne od lat borykają się z problemami taborowymi. A tabor jest tam bardzo kolorowy, bo od 2015 obowiązuje nowy schemat malowania, ale i tak wozy w starym malowaniu są tam na porządku dziennym. Ale przejdźmy do rzeczy, oto flota biebrzyckiego MZK:
https://imgur.com/T4chcKW
Solaris Urbino 12 #131, pojazd zakupiony w 2005 roku, ma już swoje lata, ale na razie się trzyma. Jest to partia 15 pojazdów, początkowo wyglądały jednolicie, ale teraz każdy jest pomalowany inaczej.
https://imgur.com/QhE4l5p
Jego brat bliźniak, #132, jest aż zanadto kolorowy. Ewidentnie w zakładzie brakło farby i tak pomalowali. Solarisy z tej dostawy jeżdżą najczęściej na 145 w dni powszednie i na 146, co zresztą widać.
Póki co to tyle. Niedługo będzie więcej.
Rysunki zostały tylko i wyłącznie zmodyfikowane. Autorem rysunków jest J-31.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Lwia część taboru MZK w Dąbrowicy.
Jako ciekawostkę powiem że w dwóch pierwszych tramwajach zmodernizowanych poprzez wstawienie niskiej wstawki, pozostawiono tradycyjny, sprawdzony rozruch rezystancyjny. Od trzeciego zaczęto wsadzać już silniki asynchroniczne prądu przemiennego i sterowanie ręcznym zadajnikiem jazdy zamiast korby. Jak dobry tramwaj to po co wyrzucać.
- #mkmgdańsk
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Po przerwie powracam z nowymi rysunkami.
Tym razem część przegubowa oraz mała ciekawostka na koniec.
https://imgur.com/L6zx74u
Solarka nr 1251, pochodząca z 2003 roku. Te pojazdy zostały zakupione, jak większość, w ilości 15 sztuk. Po 14 latach wszystkie są bardzo mułowate, i jedżdżą tylko po wsiach, na dodatkach i na pospiesznych (tytułowy wóz na tej ostatniej).
A teraz istny rarytas, choć to jeszcze nie ciekawostka. Chodzi o jedynego na świecie Sequela ProPlus, który został wyprodukowany w 2009 roku. Po krótkich testach i 1,5 roku stania w firmie, został sprzedany właśnie MZK Biebrzyce, które użytkują go do dziś. Jest on rodzynkiem we flocie, posiada oryginalne malowanie sprzed 8 lat, ale niedługo zostanie przemalowany.
Tak wyglądał w 2012, rok po zakupieniu:
https://imgur.com/UHDZC2d
A tak wygląda na chwilę obecną:
https://imgur.com/sjIyJnR
Autobus jeździ zwykle na 113 i 115 (co zresztą widać), które jeżdżą odpowiednio: na Kamienne Wzgórze i do Staropolski Zwiedzanej, czyli po wsiach. A szkoda, bo powinien jeździć na 136, gdzie niejeden Ikarus jeździ na brygadzie niskopodłogowej (!). Cóż, taka polityka MZK.
A teraz wspomniana ciekawostka.
Niedawno udało mi się dogadać z Wiktorem w sprawie zakupu 12 szt. ModernCity 10 LF I gen. Oto i one. Jeszcze nie wyjechały na trasę. Pierwszy już stoi w hali (bo ma oznaczenia), a reszta wciąż na placu. Wyglądają tak:
https://imgur.com/LD6jZTL
No i jutro poznamy zwycięzców w przetargu na 50 autobusów. Zdradzę jedynie, że zgłosiło się w sumie 5 oferentów, a żaden z nich to nie Hunter.
Już niedługo omówię sieć tramwajową w Biebrzycach, jej tabor i plany rozwoju na najbliższe lata. Przygotujcie się!
Tym razem część przegubowa oraz mała ciekawostka na koniec.
https://imgur.com/L6zx74u
Solarka nr 1251, pochodząca z 2003 roku. Te pojazdy zostały zakupione, jak większość, w ilości 15 sztuk. Po 14 latach wszystkie są bardzo mułowate, i jedżdżą tylko po wsiach, na dodatkach i na pospiesznych (tytułowy wóz na tej ostatniej).
A teraz istny rarytas, choć to jeszcze nie ciekawostka. Chodzi o jedynego na świecie Sequela ProPlus, który został wyprodukowany w 2009 roku. Po krótkich testach i 1,5 roku stania w firmie, został sprzedany właśnie MZK Biebrzyce, które użytkują go do dziś. Jest on rodzynkiem we flocie, posiada oryginalne malowanie sprzed 8 lat, ale niedługo zostanie przemalowany.
Tak wyglądał w 2012, rok po zakupieniu:
https://imgur.com/UHDZC2d
A tak wygląda na chwilę obecną:
https://imgur.com/sjIyJnR
Autobus jeździ zwykle na 113 i 115 (co zresztą widać), które jeżdżą odpowiednio: na Kamienne Wzgórze i do Staropolski Zwiedzanej, czyli po wsiach. A szkoda, bo powinien jeździć na 136, gdzie niejeden Ikarus jeździ na brygadzie niskopodłogowej (!). Cóż, taka polityka MZK.
A teraz wspomniana ciekawostka.
Niedawno udało mi się dogadać z Wiktorem w sprawie zakupu 12 szt. ModernCity 10 LF I gen. Oto i one. Jeszcze nie wyjechały na trasę. Pierwszy już stoi w hali (bo ma oznaczenia), a reszta wciąż na placu. Wyglądają tak:
https://imgur.com/LD6jZTL
No i jutro poznamy zwycięzców w przetargu na 50 autobusów. Zdradzę jedynie, że zgłosiło się w sumie 5 oferentów, a żaden z nich to nie Hunter.
Już niedługo omówię sieć tramwajową w Biebrzycach, jej tabor i plany rozwoju na najbliższe lata. Przygotujcie się!
Ostatnio zmieniony 2017-11-11, 22:17 przez #mkmgdańsk, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
A czemu MZK Biebrzycach nie chce zainwestować w najnowsze autobusy realne lub fikcyjne ? Czyż nie warto powoli odświeżać swój tabor autobusowy, odmładzać go ?
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Taka mała uwaga. ModernCity nie są III generacji, a I
- #mkmgdańsk
- Posty: 37
- Rejestracja: 2017-10-30, 08:47
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
@krzywy2000 Już poprawiłem.
Ostatnio zmieniony 2017-11-12, 14:45 przez #mkmgdańsk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Nawet nie będę komentował wykonania rysunku tego Sequela...
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Black friday odbił się szerokim echem także wśród Łuczańskich Kolei Żelaznych. Sfinalizowana została transakcja zakupu od firmy Koleje Mazowieckie 10 używanych jednostek elektrycznych typu EN57 serii 1900 z lat 1991-1992. Pozwoli to na wycofanie zespołów trakcyjnych tego samego typu wyprodukowanych w latach 1964-1967. Jak widać jest to inwestycja życia. Wszystkie jednostki zostaną ustandaryzowane jeżeli chodzi o malaturę, EN57-1901 niedługo wejdzie do ruchu, a prezentuje się tak:
Klik!
Klik!
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Ale wózki mogliście zmienić na modernizowane, jednak widłowe prowadzenie zestawów nie sprawia przyjemności pasażerom
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Takie są oryginalnie w serii 1900, a i tak jest sporo udogodnień w porównaniu do starszych wagonów: maszynista ma nowy, ergonomiczny kokpit a jego kabina ma ogrzewanie nawiewowe zamiast piecyków, w części jednostek jest ciepły guzik w drzwiach zewnętrznych, drzwi międzywagonowe automatyczne i w każdej jednostce jest SIP składający się z zapowiedzi głosowych i wyświetlaczy wewnętrznych. No niestety, Flirt to to nie jest, ale kasa ogranicza.
Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
Za jakiś czas pokaże tutaj zmodernizowane przez AlKol zespół ed72, wyremontowany przy sporych kosztach, myślę że będzie ciekawie