Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2015-2016)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
He-he. Auper nie chcę Cię odstraszać, ale Bierzesz na swoją głowę dodatkową pracę i problemy.
Bo jeśli - a to jest tylko czysta hipoteza i moja fantazja, ale całkiem realne w naszej szerokości geograficznej :diabeł: - znajdzie się jakiś tzw. "nerwowy tfórca", którego oburzy, odmówienie wydania mu certyfikatu na jego "najlepsiejszy na świecie" pojazd fikcyjny. To takowy gotów Cię gonić z "francuzem" w dłoni od tyskiego Browaru aż po tyską "Piramidę"... a nawet jeszcze dalej. Przy kolejnym okrążeniu, tchu Ci zabraknie - pomimo tego, że to Ty Miałeś rację, ale "duży może więcej"
Bo jeśli - a to jest tylko czysta hipoteza i moja fantazja, ale całkiem realne w naszej szerokości geograficznej :diabeł: - znajdzie się jakiś tzw. "nerwowy tfórca", którego oburzy, odmówienie wydania mu certyfikatu na jego "najlepsiejszy na świecie" pojazd fikcyjny. To takowy gotów Cię gonić z "francuzem" w dłoni od tyskiego Browaru aż po tyską "Piramidę"... a nawet jeszcze dalej. Przy kolejnym okrążeniu, tchu Ci zabraknie - pomimo tego, że to Ty Miałeś rację, ale "duży może więcej"
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Spokojnie, damy radę, tym bardziej że w Tychach raczej mnie już nikt nie zastanie, ale ciii... Co do długości pojazdów, odsyłam do normy ISO 612-1978, ale jako że raczej nie znajdziecie za darmo, ani lusterka, ani żadne elementy typu windy, podesty, jakieś mocowania plandeki w ciężarówkach, nic z tego nie wlicza się w długość pojazdu. Wycieraczki też nie
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ja myślę, że to jest bardzo ciekawa oferta dla przewoźników lokalnych, coś al'a mały PKS
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Taki nawet, przód MAZem zalatuje
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ogólnie rzecz biorąc zrobiłeś wielki skok w przód (a może nawet i więcej). Rysunki są na naprawdę wysokim poziomie, a sam design też dobry. Prosty i spójny. Jedyne co mi nie odpowiada to masa tego ciemnego koloru pod przednią szybą, wystarczyłby niewielki łuczek.
PS: To ramie pod drzwiami wygląda znajomo.
PS: To ramie pod drzwiami wygląda znajomo.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Tymczasem Galant Transport Engineering zacieśnia współpracę z Politechniką Posuwalską, czego owocem jest prototyp Esemplare III FL w wersji niskowejściowej. Gdańska fabryka została już przystosowana do produkcji modelu w nowym wariancie. Cały czas trwają prace nad wariantami długościowymi poniżej dziesięciu metrów. Tym samym oferta Esemplare już w pierwszym kwartale przyszłego roku, po premierze wariantów o szerokości 2,4 m, będzie obejmować wszystkie możliwości na jakie pozwala jego konstrukcja. Ciekawym elementem w przedstawionym niżej prototypie z pewnością jest silnik i jego umieszczenie, mianowicie jest to pierwszy pojazd wyposażony w jeden silników z serii Galant EvoTec (dokładniej EvoTec616 198 o mocy 270KM), w zabudowie leżącej.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Wow. Całkiem sympatyczny autobus się z tego zrobił. Świetny do obsługi komunikacji lokalnej lub regionalnej
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ot, tak gwoli informacji, pragnę zaprezentować wyciąg z pierwszych, próbnych testów certyfikacyjnych pewnego producenta (ze względu na tajemnice służbową nie podaję który to ), tak aby można zobaczyć i oswoić się z tym jak to wszystko wygląda.
https://drive.google.com/file/d/0BxS9eV ... RXcEk/view
Wymiary podawane w cm
Pierwsza część to wymiary gabarytowe, bardziej gwoli informacji aniżeli spełniania jakichś wymogów
Część druga to wymiary wnętrza, przyrównywane do normy BN-89 3623-01
Część trzecia to rozmieszczenie oświetlenia i reflektorów
Gorąco zachęcam do podjęcia rękawicy i przygotowania swoich pojazdów zgodnie z obowiązującymi normami
PS: Z oczywistych względów nie sprawdzam takich norm jak opisujące stanowisko pracy kierowcy (na rysunku nie jesteśmy w stanie oddać położenia wszystkich przycisków) czy układu elektrycznego (tego też nie widać). Apeluję też na przykładzie m.in. moich rysunków (częsty błąd) o zostawienie nieco miejsca nad kołami dla pracy zawieszenia, chociaż te 3 pix, między kołem a podstawą siedzenia
https://drive.google.com/file/d/0BxS9eV ... RXcEk/view
Wymiary podawane w cm
Pierwsza część to wymiary gabarytowe, bardziej gwoli informacji aniżeli spełniania jakichś wymogów
Część druga to wymiary wnętrza, przyrównywane do normy BN-89 3623-01
Część trzecia to rozmieszczenie oświetlenia i reflektorów
Gorąco zachęcam do podjęcia rękawicy i przygotowania swoich pojazdów zgodnie z obowiązującymi normami
PS: Z oczywistych względów nie sprawdzam takich norm jak opisujące stanowisko pracy kierowcy (na rysunku nie jesteśmy w stanie oddać położenia wszystkich przycisków) czy układu elektrycznego (tego też nie widać). Apeluję też na przykładzie m.in. moich rysunków (częsty błąd) o zostawienie nieco miejsca nad kołami dla pracy zawieszenia, chociaż te 3 pix, między kołem a podstawą siedzenia
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nawet całkiem przyjemna jednostka Ci się zrobiła. Dobrze wygląda na rysunku, może się skuszę i wykorzystam Twój pomysł na EZT-a do Bahna i zobaczę czy da się tym sensownie jeździć - trzeba by potestować
... albo tylko pomysł na malowanie składu (bo generalnie mam sporo własnych eztów, głównie PESA). Tutaj szczególnie ten czarny, szeroki pas w otaczający okna, jest dosyć ciekawym pomysłem. Dodaje pewnej tajemniczości i pewnej dozy drapieżności. To może być dobry pomysł. Reszta kolorów, to pikuś, każdy oceni sam
... albo tylko pomysł na malowanie składu (bo generalnie mam sporo własnych eztów, głównie PESA). Tutaj szczególnie ten czarny, szeroki pas w otaczający okna, jest dosyć ciekawym pomysłem. Dodaje pewnej tajemniczości i pewnej dozy drapieżności. To może być dobry pomysł. Reszta kolorów, to pikuś, każdy oceni sam
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
To malowanie to nic innego jak ksero schematu z opolskich jaszczurów A Goplan CruiserTrain 4S już istnieje dobre 2 lata http://rysunki.fotokolej.waw.pl/search. ... ords=6CNcb
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ja wiem, że istnieje 2 lata, ale ja mam własne ezt-y i zastanawiam się nad czymś nowym, więc czemu nie Goplan. Fabryka przecież już jest. Autobusy jeżdżą, tramwaje też - to może czas na ezt-y
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Wszystko fajnie, wozy są dopracowane, odświeżony design bardzo pomógł ścianom frontowym - wszystko ze sobą współgra. Boli jednak ilość elementów od innych autorów, na każdym rysunku jest masa rzeczy czy kolorów bardzo "inspirowanych" innymi rysunkami. Już nawet nie wspomnę o bezczelnie skopiowanym całym tylnym rzucie kurnika z G City II, czy kolorach trzy-członowca z siakiegoś testera Cerbera. Szkoda, poważnie. To niesamowicie irytuje, bo gdybyś chociaż napisał z zapytaniem, jakkolwiek poinformował lub cokolwiek w kierunku dogadania się zrobił. Nie chodzi tutaj o wielce unoszenie się honorem, ale jednak - szczerze - tyłek mnie pobolewa na widok czegoś tak bezczelnego wręcz. Jest to już kolejny raz kiedy widzę m.in. swoje elementy na Hunterach, w życiu nie dostając żadnej wiadomości à propos ich wykorzystania. Staż i doświadczenie jakie zdajesz się nabyć w "rysunkowej karierze" powinny sprawić, że masz masę swoich elementów, lub chociaż pomysł na owe. Nie stanie się wiele jak poczekasz z publikacją rysunku, dopóty SAM nie stworzysz czegoś satysfakcjonującego. Szanujmy się, swoją pracę i - bądź co bądź - nerwy. Może i owszem, jest to nieco małostkowe, ale - tak jak wspomniałem - Twoje doświadczenie wskazuje na wyższy poziom obycia się z Paintem oraz szerszy artyzm.