Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2015-2016)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
krzywy2000
Posty: 205
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 »

Jako, że Hunter miał swój krótki epizod z pojazdami piętrowymi, który okazał się klapą i nadal każde starania biura projektowego to udowadniają dlatego właśnie oprócz wizualizacji ModernCity 11 II DD pokażę wam też testera ModernCity 12 III LF w wersji podmiejskiej. A oto one:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Ja bym nie przekreślał całkowicie autobusów piętrowych, przystosowanych do prawostronnego ruchu kołowego. Ponieważ tak naprawdę potrzeby są. Ja mam fabryki w symulacji, które są gotowe takie autobusy wyprodukować, a także kilka linii "turystycznych", a te właśnie wykorzystują tabor piętrowy. Tzw. "rynek" jest co prawda mały, ale jest. Lewostronne piętrowe Jelcze Urbanit 10.5 DD okazały się "strzałem w dziesiątkę" i już kursują, teraz zastanawiam się nad ich wersją prawostronną - myślę, że miałaby ona sens ;)

Septelowi na razie się przyglądam, ale prawdopodobnie już niedługo wyjedzie - to jest tylko kwestia wykonania modelu i przetestowania go w ruchu ;)

Nie oznacza to wcale, żeby teraz wszyscy zaczęli wymyślać autobusy piętrowe, ale jeśli ktoś z Was wpadnie na jakiś fajny pomysł, to będzie go można wykorzystać do Bahna jako model ;)

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 188
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: NEO »

Firma Septel sp. z f.o. prezentuje swoje produkty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Chodzą plotki, że nidługo pojawią się kolejne nowości od Septela ;)

gustlik
Posty: 10
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: gustlik »

Czy producent w przyszłości wprowadzi do swojej bogatej oferty również pojazdy międzymiastowe lub turystyczne?

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Fabryka już się cieszy - do wyboru do koloru. Jest w czym wybierać :)

kubex
Posty: 195
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: kubex »

Obrazek
Autobusy dla MPK Białydwór, sztuk 15. Za radą Marcina N dodałem wlewy paliwa, i przy okazji dodałem parę drobnych poprawek do samej bazy (m. in. "gładka" dolna część przedniej szyby). Ten egzemplarz różni się od standardowych "Siemionów" dużą rzeźnią. Tradycyjnie już zapytam - co sądzicie?

gustlik
Posty: 10
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: gustlik »

J-31 pisze:Fabryka już się cieszy - do wyboru do koloru. Jest w czym wybierać :)
To prawda, wybór dla przewoźników miejskich i podmiejskich jest duży. Gama wersji i napędów – w tym "gazowiec", do tego zapewne szereg możliwości konfiguracji wnętrza, układu drzwi, itp. :)
Jestem pod wrażeniem. ;)
kubex pisze:Obrazek
Autobusy dla MPK Białydwór, sztuk 15. Za radą Marcina N dodałem wlewy paliwa, i przy okazji dodałem parę drobnych poprawek do samej bazy (m. in. "gładka" dolna część przedniej szyby). Ten egzemplarz różni się od standardowych "Siemionów" dużą rzeźnią. Tradycyjnie już zapytam - co sądzicie?
Moim zdaniem bardzo praktycznie rozplanowałeś wnętrze. Jest wiele miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi, wydzieliłeś wystarczająco dużo przestrzeni dla osób z dziećmi w wózkach i dla osób korzystających z wózków inwalidzkich. Miejsca stojące w dużej ilości to też dobry pomysł – tego typu wozy kursują na liniach o znacznych potokach pasażerskich i dużej częstotliwości zatrzymań.
Poza tym, zainstalowałeś biletomat w autobusie – dla mnie to ważne. :)

kubex
Posty: 195
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: kubex »

Biletomat i duża rzeźnia to życzenia zamawiającego, standardowo jest rzeźnia taka jak w Katowickich Jelczach 120MM/2 (z tym że za drugimi a nie trzecimi drzwiami).

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

A ja bym dopracował proporcje, bo biorąc za wyznacznik szerokość pojazdu jako wyznacznik to ma on długość zaledwie 13 metrów, co chyba nie było celem projektantów ;)

Podobnie ma się sytuacja jeśli chodzi o odległość między kolejnymi rzędami siedzeń, która wynosi u ciebie zaledwie 55cm, kiedy norma mówi wyraźnie o 68cm, nie wspominając o przestrzeni wynoszącej 28cm na nogi nie wspominając o tej w miejscach na przeciwko siebie, tak samo w kwestii miejsca poziomego na stopy, które to nie jest zachowane w przypadku tych miejsc tam co jest nad tylnymi osiami (te 4 miejsca po jednej i drugiej stronie).

Teraz kiedy z zewnątrz technologia jest jako tako dopracowana proponowałbym zabrać się za dalsze poprawianie rysunku aniżeli samo przemalowywanie go...;)

Swoją drogą, jakby któryś z producentów poszukiwał wszelkich porad natury powiedzmy "dopuszczeniowej" to służę pomocą, tu czy na PW ;) Swoją drogą, jeśli byłoby zainteresowanie, to można by zrobić coś w rodzaju certyfikatu KMF, który świadczyłby o tym, że autobus zgodny jest z obowiązującymi na terenie polski normami i innymi takimi, na spokojnie mógłbym się zająć wydawaniem takiego wirtualnego certyfikatu, oczywiście nie oznaczałoby to że inne autobusy miały by zakaz publikacji, ot taki dodatkowy bajer ;)

PuławTransporT

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: PuławTransporT »

Auper, Twój pomysł z nadawaniem certyfikatu zgodności z normami jest świetny. Nadawanie takiego potwierdzenia jakości byłoby motywujące dla wszystkich twórców do wykonywania coraz lepszych projektów :)

gustlik
Posty: 10
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: gustlik »

Auper pisze:Swoją drogą, jakby któryś z producentów poszukiwał wszelkich porad natury powiedzmy "dopuszczeniowej" to służę pomocą, tu czy na PW ;) Swoją drogą, jeśli byłoby zainteresowanie, to można by zrobić coś w rodzaju certyfikatu KMF, który świadczyłby o tym, że autobus zgodny jest z obowiązującymi na terenie polski normami i innymi takimi, na spokojnie mógłbym się zająć wydawaniem takiego wirtualnego certyfikatu, oczywiście nie oznaczałoby to że inne autobusy miały by zakaz publikacji, ot taki dodatkowy bajer ;)
To jest dobry pomysł. Faktycznie, twórcy będą musieli poświecić nieco więcej czasu na dopracowanie pojazdów, aby spełnić normy. Pojazdy spełniające normy Certyfikatu mogą być w przyszłości oceniane wyżej podczas fikcyjnych przetargów.
Rozumiem, że normy Certyfikatu Dopuszczenia Pojazdu KMF będą wynikały wprost z prawa polskiego w zakresie m.in. homologacji pojazdów autobusowych. Jeśli tak, to nie stanowi problemu odnalezienie odpowiednich regulacji prawnych i zastosowanie ich w trakcie tworzenia pojazdu. Akty prawne są powszechnie dostępne – komu zależy, ten znajdzie. Później wystarczą odpowiednie obliczenia/skalowanie. :)

Nie ukrywam, że w taki sposób kiedyś próbowałem rysować. Wbrew pozorom, jest łatwiej niż przy rysowaniu nieograniczonym.
Jeśli pomysł opracowania Certyfikatu zostanie pozytywnie przyjęty, chętnie pomogę w jego tworzeniu. :)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Więc tak jak pisałem, jak ktoś chętny na certyfikat to myślę że nikomu nie będzie przeszkadzało jeżeli wezmę to na siebie, jakby nie patrzeć pracowałem w tym przez pewien czas, tylko że w branży kolejowej...;)

kubex
Posty: 195
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: kubex »

^ to w takim razie się zapytam - czy w długość i szerokość wliczamy lusterka.

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 188
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: NEO »

gustlik pisze:Czy producent w przyszłości wprowadzi do swojej bogatej oferty również pojazdy międzymiastowe lub turystyczne?
Septel nie wyklucza wprowadzenia pojazdów międzymiastowych jak i turystycznych.

gustlik
Posty: 10
Rejestracja: 2015-02-18, 22:53

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: gustlik »

kubex pisze:^ to w takim razie się zapytam - czy w długość i szerokość wliczamy lusterka.
Zobacz rysunki prospektowe producentów autobusów – np. Autosan.
Długość całkowita pojazdu liczona jest (mówiąc w znacznym uproszczeniu) od krawędzi przedniego zderzaka do krawędzi tylnego zderzaka. W tej długości powinny mieścić się lusterka – np. "Lider 10", "Lider 9". Zobacz prospekty. ;)
Co do szerokości – lusterka wystają nieznacznie, minimalnie.
Jak jest w autobusach miejskich pod względem długości i lusterek zobaczysz na przykładzie miejskich Autosanów "Sancity" – tam lusterka wystają przed bryłę autobusu. Też odsyłam do prospektów.

Niestety, ale nie jest możliwe udostępnienie linku do tej konkretnej strony zawierającej prospekty autobusów Autosan.

Prawo reguluje kwestie dot. wyposażenia pojazdów oraz określa ich wymiary.
Obwieszczenie Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz.U. 2015 poz. 305).

http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet? ... 0150000305

ODPOWIEDZ