Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Witam wszystkich
Przedstawiam model autobusu 10 metrowego firmy FMK. Aktualnie autobus jest testowany w Warszawie. Na początku grudnia planowane jest rozpoczęcie masowej produkcji. Ten konkretnie model jest wyposażony w skrzynię biegów ZF, która współpracuje z jednostką napędową Iveco Cummins w standardzie EURO 6. Lampy przednie są LED-owe, co wpływa na zmniejszenie poboru energii. Cały SIP jest firmy R&G, a środkowe drzwi są odskowo-przesuwne. Miejsce dla osoby niepełnosprawnej zostało umiejscowione po prawej stronie. Cały autobus jest klimatyzowany, a także posiada monitoring.
Jest to mój pierwszy rysunek, więc był bym wdzięczny gdy byście ocenili tą pracę, gdyż to pomoże mi w rozwijaniu moich rysunków.
Przedstawiam model autobusu 10 metrowego firmy FMK. Aktualnie autobus jest testowany w Warszawie. Na początku grudnia planowane jest rozpoczęcie masowej produkcji. Ten konkretnie model jest wyposażony w skrzynię biegów ZF, która współpracuje z jednostką napędową Iveco Cummins w standardzie EURO 6. Lampy przednie są LED-owe, co wpływa na zmniejszenie poboru energii. Cały SIP jest firmy R&G, a środkowe drzwi są odskowo-przesuwne. Miejsce dla osoby niepełnosprawnej zostało umiejscowione po prawej stronie. Cały autobus jest klimatyzowany, a także posiada monitoring.
Jest to mój pierwszy rysunek, więc był bym wdzięczny gdy byście ocenili tą pracę, gdyż to pomoże mi w rozwijaniu moich rysunków.
Ostatnio zmieniony 2017-10-29, 20:15 przez Małpa, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Krakersik, nadal nie ma tam miejsca na silnik. Zauważ, że w MANach jednostka napędowa jest ulokowana na przeciwko tylnych drzwi, jest tam ogromna skrzynia w której to leży jednostka napędowa. Popracuj jeszcze nieco nad zabudową silnika
Burmistrz, produkujesz to jeszcze? Czy ci się po prostu tematy pomyliły?
Małpa, wydaje mi się że gdzieś po drodze zapisałeś plik w jakimś ubogim formacie, bo masz dookoła pełno brudu na rysunku.
Burmistrz, produkujesz to jeszcze? Czy ci się po prostu tematy pomyliły?
Małpa, wydaje mi się że gdzieś po drodze zapisałeś plik w jakimś ubogim formacie, bo masz dookoła pełno brudu na rysunku.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Rzeczywiście na samym początku rysunek ten miał spotkanie z formatem JPG. :confused: Teraz chyba jest lepiej.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Tym razem zmieniłem jednak silnik tak jak jest w MAN'ie na silnik wieżowy z rurą wydechową na dole
A tutaj jeszcze mam wersję 18 metrową.
A tutaj jeszcze mam wersję 18 metrową.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Małpa- jest znacznie lepiej Teraz można porozmawiać co do samego rysunku:
Tylne światła wyglądają w mojej opinii zbyt jednolicie, taka tafla szarości. Zdaję sobie sprawę z tego że ma to za pewne w zamyśle imitować coś na wzór "mlecznego" szkła, jednak zrobiłbym tam jakieś kratki o niewiele jaśniejszym odcieniu, żeby nadać im nieco głębi. Co to całej tylnej ściany, pokusiłbym się o cieniowanie krawędzi nieco bardziej niż tylko żółta kreska. pod zderzakiem widać jakąś jasną belkę, myślę że również ją wypadałoby posmarować w jakiś ciemniejszy kolor bo cokolwiek by nie było pod autobusem jest raczej ciemno, więc aż tak by się nie świeciło . Samo wnetrze jest ja najbardziej poprawne, układ foteli dopuszcza ludzi z nogami, co ceni się w tych czasach na KMF. Również nadkola bym nieco ściemnił, przebija tam jakaś jasność niewiadomego pochodzenia w tej chwili. Wyświetlacz boczny zdaje się, że został nałożony na łączenie szyb, wypadałoby albo go zmniejszyć, albo zaś przesunąć łączenie nieco ku tyłowi (łączenie górnych paneli nie musi być w tym samym miejscu co łączenie szyb właściwych). Nie myślałeś, żeby krawędzie przodu i tyłu cieniować w kierunku kolorów jaśniejszych, tak jak dach? Chyba wszyscy tutaj to stosują i spisuje się dobrze.
Krakersik- bardzo fajnie poza jednym detalem: miejsca siedzące zaraz za przegubem niestety przeznaczone dla ludzi którym w katastrofie oderwało dolną połowę, bo raczej nikt z nogami się tam nie zmieści, wykombinowałbym tam nieco inny układ siedzeń no i oczywiście czekamy na ściany przednią i tylną
Tylne światła wyglądają w mojej opinii zbyt jednolicie, taka tafla szarości. Zdaję sobie sprawę z tego że ma to za pewne w zamyśle imitować coś na wzór "mlecznego" szkła, jednak zrobiłbym tam jakieś kratki o niewiele jaśniejszym odcieniu, żeby nadać im nieco głębi. Co to całej tylnej ściany, pokusiłbym się o cieniowanie krawędzi nieco bardziej niż tylko żółta kreska. pod zderzakiem widać jakąś jasną belkę, myślę że również ją wypadałoby posmarować w jakiś ciemniejszy kolor bo cokolwiek by nie było pod autobusem jest raczej ciemno, więc aż tak by się nie świeciło . Samo wnetrze jest ja najbardziej poprawne, układ foteli dopuszcza ludzi z nogami, co ceni się w tych czasach na KMF. Również nadkola bym nieco ściemnił, przebija tam jakaś jasność niewiadomego pochodzenia w tej chwili. Wyświetlacz boczny zdaje się, że został nałożony na łączenie szyb, wypadałoby albo go zmniejszyć, albo zaś przesunąć łączenie nieco ku tyłowi (łączenie górnych paneli nie musi być w tym samym miejscu co łączenie szyb właściwych). Nie myślałeś, żeby krawędzie przodu i tyłu cieniować w kierunku kolorów jaśniejszych, tak jak dach? Chyba wszyscy tutaj to stosują i spisuje się dobrze.
Krakersik- bardzo fajnie poza jednym detalem: miejsca siedzące zaraz za przegubem niestety przeznaczone dla ludzi którym w katastrofie oderwało dolną połowę, bo raczej nikt z nogami się tam nie zmieści, wykombinowałbym tam nieco inny układ siedzeń no i oczywiście czekamy na ściany przednią i tylną
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
No niestety ale jeśli chodzi o ścianę tylną i przednią to raczej nie planuje od wtedy kiedy porzuciłem autobusy o nazwie SESE zdecydowałem że nie będę robił już ściany przedniej i tylnej ale pomyślę na zrobieniem . Co do tego układu siedzeń jasne zmienię .
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Dzisiaj mam do zaprezentowania porównanie wersji Visla 5 STANDARD i Visla 5 SUPERLUX, oraz dwie wersje szkolne - jedna w bogatszej wersji, jedna w biedniejszej.
Wersja szkolna "bogatsza" - malowane felgi, klejone szyby, brak zderzaków
Wersja szkolna "uboższa" - czarne felgi, szyby w uszczelkach, czarne plastikowe zderzaki
Porównanie dwóch wersji - SUPERLUX (u góry), STANDARD (na dole)
Siedzenia w wersji szkolnej są inne niż w normalnej.
Wersja szkolna "bogatsza" - malowane felgi, klejone szyby, brak zderzaków
Wersja szkolna "uboższa" - czarne felgi, szyby w uszczelkach, czarne plastikowe zderzaki
Porównanie dwóch wersji - SUPERLUX (u góry), STANDARD (na dole)
Siedzenia w wersji szkolnej są inne niż w normalnej.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Zastosowałem się do Twoich zaleceń, więc:
- Poprawiłem tylne światła, sprawdzałem też trochę jaśniejsze kratki jednak wydaje mi się że wtedy są one zbyt jasne,
- Pociemniłem tą jasną listwę,
- Również w kołpakach nie ma już ''podświetlenia'' ,
- Wyświetlacz zmniejszony,
- No i najtrudniejsze czyli zmieniłem cieniowanie. Myślałem nad tym, jednak bałem się że będzie kolor żółty za bardzo wchodził w barwę kremową. Nie wiem więc czy nie przedobrzyłem z tym (najbardziej dotyczy to w mojej opinii osłony wydechu),
- Zmieniłem lekko też tylną klapę,
Jedyne czego nie zrobiłem to cieniowanie krawędzi tyłu autobusu, gdyż nie do końca wiem jak bym miał to zrobić.
- Poprawiłem tylne światła, sprawdzałem też trochę jaśniejsze kratki jednak wydaje mi się że wtedy są one zbyt jasne,
- Pociemniłem tą jasną listwę,
- Również w kołpakach nie ma już ''podświetlenia'' ,
- Wyświetlacz zmniejszony,
- No i najtrudniejsze czyli zmieniłem cieniowanie. Myślałem nad tym, jednak bałem się że będzie kolor żółty za bardzo wchodził w barwę kremową. Nie wiem więc czy nie przedobrzyłem z tym (najbardziej dotyczy to w mojej opinii osłony wydechu),
- Zmieniłem lekko też tylną klapę,
Jedyne czego nie zrobiłem to cieniowanie krawędzi tyłu autobusu, gdyż nie do końca wiem jak bym miał to zrobić.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Cytując za poradnikiem gdzie zamieszczać rysunki:
Kędzior pisze:Jeśli jednak pojazd, jaki państwo chcecie przedstawić, jest jednak WASZYM WŁASNYM WYMYSŁEM i własną koncepcją pojazdu komunikacji miejskiej, lub szynowego, a przy tym JEST ON FIRMOWANY PRZEZ WASZĄ WŁASNĄ WYMYŚLONĄ FIKCYJNĄ FIRMĘ, to takie rysunki przedstawiamy w temacie, co się zwie:
Misz-masz 2 czyli producenci taboru
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ok, tylko pytam
Małpa jak na moje o wiele lepiej
Małpa jak na moje o wiele lepiej
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Chyba z rok nic nie wrzucałem... ale nadrabiam zaległości. Przedstawiam wam pierwszy niskowejściowy autobus firmy Crosser - model CityJet 12LE!
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
W końcu coś wyraźnie wybijającego się stylistycznie i technicznie.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Rzeczywiście autobus jest super. Wykonanie też bez większych zarzutów
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Heh, jak patrzę na tą srebrną listwę to też mi się mój busik przypomina, tyle że on miał w drugą stronę, opadającą ku tyłowi Zgadzam się z przedmówcami, autobus całkiem całkiem
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Widzę, że autobusy znowu zdominowały fikcyjny rynek KMF, ale postaram się to trochę zmienić, także do rzeczy
Przedstawiam Wam kolejny kolejowy produkt Sonreira, tym razem nowość na polskim rynku zespołów trakcyjnych - Trenes III z podwójnym napędem elektryczno-spalinowym.
Rysunek (pełny po kliknięciu na obrazek):
Pojazd ten dedykowany jest dla ruchu regionalnego w rejonach gdzie stosunek linii z trakcją i bez jest podobny, ponieważ może on operować zarówno jako pojazd elektryczny jak i spalinowy. Pojazd może rozwijać w trybie elektrycznym prędkość do 200 km/h, a w dieslowskim 160 km/h. Jest dostępny w wersjach od 2 do 12 członów zarówno w wersji regionalnej jak i dalekobieżnej.
Jednocześnie zapraszam zainteresowanych przewoźników do sprawdzenia pojazdu. W sprawie testów kontakt PW/GG.
Przedstawiam Wam kolejny kolejowy produkt Sonreira, tym razem nowość na polskim rynku zespołów trakcyjnych - Trenes III z podwójnym napędem elektryczno-spalinowym.
Rysunek (pełny po kliknięciu na obrazek):
Pojazd ten dedykowany jest dla ruchu regionalnego w rejonach gdzie stosunek linii z trakcją i bez jest podobny, ponieważ może on operować zarówno jako pojazd elektryczny jak i spalinowy. Pojazd może rozwijać w trybie elektrycznym prędkość do 200 km/h, a w dieslowskim 160 km/h. Jest dostępny w wersjach od 2 do 12 członów zarówno w wersji regionalnej jak i dalekobieżnej.
Jednocześnie zapraszam zainteresowanych przewoźników do sprawdzenia pojazdu. W sprawie testów kontakt PW/GG.