Strona 1 z 13

Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

: 2017-01-01, 17:41
autor: kubex
Część ze sprowadzonych z Symferopola Ma3ów 206 rozpadła się, więc zarząd Transport Pawelec musiał szybko zakupić nowe ośmiometrowce. Wybór padł na Siemiona i jego A16M.
Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-09, 21:32
autor: PuławTransporT
Autobus prezentuje się przyzwoicie. Ma spokojny i nieprzekombinowany design przez co może się podobać :) Jest jednak spory problem z rzutem lewej strony pojazdu, ponieważ jest on strasznie niekompletny. Brak jest na tym rzucie lewego lusterka, nie są widoczne drzwi i poręcze. Ponadto stanowisko pracy kierowcy jest skopane po całości, chociażby dlatego, że oparcie fotela jest zbyt długie a kierownica nie jest tam gdzie być powinna, czyli bliżej fotela. A i na rzucie frontu autobusu nie widać tylnej zabudowy. Weź sobie do serca wskazówki a będzie spoko :)

Jelczańskie Zakłady Autobusowe przekazały do MZK w Białej Podlaskiej 10 sztuk nisko-wejściowych autobusów z serii UBRANit!. Są to pojazdy wyposażone w klasyczny silnik Diesla spełniający normy Euro 6, klimatyzację, monitoring i rasta malowanie ;)

Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-09, 22:09
autor: J-31
Bardzo ładny, dopracowany - jak zwykle - rysunek. Sporo już u mnie jeździ piętrowych Urbanitów 10.5. Wyszedł z tego całkiem fajny model. Jest nawet fabryka, która produkuje i wysyła Jelcze UR 10.5 Urbanit AMBERline do Londynu - czyli poza symulację ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-10, 02:00
autor: Przemek
Obrazek
Nowość od Goplana. Przegubowy wodorowy autobus - Citiliner Hydrogen 18.
5 egzemplarzy zamówiło Marbórowskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne jako uzupełnienie niedawno zakupionych trolejbusów hybrydowych. Dzięki temu na kolejnej linii nie będącej w pełni zelektryfikowanej, pojawią się autobusy bezemisyjne.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-10, 13:41
autor: J-31
Całkiem ciekawy, ale wydaje mi się - to jest tylko moja cicha sugestia - że ta ciągła zabudowa na dachu, o ile jest bardzo potrzebna, o tyle tak długa i ciągła jest zbyt monotonna. Wg. mnie autobus znacznie fajniej by wyglądał gdyby na dachu "działo się więcej" ;)

Ja to sprawdzałem u siebie z Goplanami. Taka ciągła zabudowa nigdy nie wpływa pozytywnie na jakikolwiek autobus przegubowy - ba nawet solówkę. Autobus stał się nijaki, zbyt monotonny ;)

Znacznie fajniejszy pomysł na zabudowę ma PuławTransport w Jelczach Urbanit. Tam na dachu jest sporo różnych elementów i widać, że "coś się dzieje", tzn. zabudowa nie jest jednolita i przez to pojazd wygląda po prostu odlotowo :)

Trudno jednak tak po prostu kopiować pracę PuławTransu, lepiej skorzystać z własnych doświadczeń - i kontynuując Twój pomysł na Goplana Citilinera 12 Hydrogen - postanowiłem robić doświadczenia z Citilinerem 18 III. Twój pomysł na Citilinera 12 Hydrogen z tą dużą zabudową na dachu + klima, okazał się być strzałem w przysłowiową "dziesiątkę". Autobus jest po prostu fantastyczny, a zabudowa jeszcze dodała mu uroku.

Idąc tym tropem postanowiłem wykorzystać tą zabudowę i zainstalować w Citilinerze 18 w członie A - po zainstalowaniu okazało się, że znalazło się jeszcze miejsce na agregat klimatyzacji. W członie B zachowała się klimatyzacja po staremu

I to wygląda tak :cool:
:strzałka: http://hostmat.eu/images/82904477096470406744.png

Autobus nie jest monotonny, a dodatkowa zabudowa - dokładnie taka sama jaką Znasz z Citilinera 12-ście - dodała wyjątkowości temu pojazdowi. Autobus stał się przez to wyróżnialny no i najważniejsze mamy pojazd w pełni ekologiczny. A tego nam dzisiaj potrzeba :)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-10, 13:55
autor: Przemek
Zabudowa Hydroliner 18 dla MPK wzorowana była na amerykańskich wodorowych autobusach i dostosowana pod kątem jak największej pojemności zbiorników H₂.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-11, 15:43
autor: PuławTransporT
Nadeszła pora na rysunek z innej beczki, ponieważ nie jest to autobus ani fabryczny, ani prototypowy. Jest to po prostu mój projekt ;)

Chciałbym zaprezentować Wam autobus miejski przygotowany dla firmy realnej. Oto projekt Citroena C120, czyli nowoczesnego miejskiego autobusu, wyposażonego w kilka "nowinek technicznych"

Obrazek

Oto wspomniane przeze mnie nowości:
"Wyświetlacze rzutnikowe", pozwalające na zastosowanie dużej panoramicznej szyby z przodu jak i z tyłu pojazdu, co zwiększa widoczność. Numer linii oraz trasa przejazdu jest wyświetlana na ciemnym polu w górnej części szyby
"Ciepły guzik zbliżeniowy". Aby otworzyć z zewnątrz drzwi autobusu, wystarczy zbliżyć dłoń do zielonej ramki na szybie. Jest to rozwiązanie bardziej higieniczne, ponieważ nie trzeba dotykać ubrudzonego przycisku.
Poza tym pojazd wyposażony w silnik Diesla, spełniający normę Euro 6, oraz oświetlenie zewnętrzne jak i wewnętrzne wykonane całkowicie w technologii LED.

Powiedzcie mi, co sądzicie o tym projekcie ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-11, 23:15
autor: J-31
Dobry pomysł. Ja bym jednak poszedł nieco dalej i bardziej skłaniał się ku alternatywnym napędom. Może napęd elektryczny, albo hybrydowy - ale gaz+electric (jak częstochowskie Solbusy), albo jeszcze coś innego, ekologicznego ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-21, 15:11
autor: kubex
Obrazek
Obrazek

A17 - nowa seria autobusów miejskich, ewolucja serii A16 (i miejmy nadzieje autobus trzymający skalę: 1m=40px ;) ). Co sądzicie?

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-21, 15:24
autor: Marcin N
Ale te siedzenia na drugim nadkolu to możesz spokojnie dać bliżej siebie. Jak ktoś usiądzie na tym tyłem do kierunku jazdy założy sobie kolana na uszy.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-21, 17:33
autor: Auper
Konstrukcja zdaje się być makabrycznie nietrwała, przecież dach do podwozia przymocowany jest tylko poprzez słupki grube na ok. 2cm ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-21, 18:59
autor: kubex
Rysunek podmieniony, słupki poszerzone. Siedzenia z drugiego nadkola są tylko po stronie po której nie ma drzwi, z drugiej jest miejsce na bagaż. Tak samo było w poprzednim modelu.

//edit 22.01, 01:07
\/ podmieniony

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-21, 21:46
autor: Marcin N
To zatuszuj to w odpowiedni sposób chociażby rozjaśniając te siedzenie sprawiając wrażenie, że jest ono dalej.

...

http://transport131.com.pl/projj1152.html
Zobacz sobie jak rozwiązał to Mrozard w rysunku Urbino na samym dole.


Panie Marcinie, nie post pod postem!.../Auper

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-22, 14:57
autor: kubex
Obrazek
Obrazek

I przegubowiec.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-22, 15:36
autor: Marcin N
No, już jest lepiej aczkolwiek ja bym jeszcze te poręcze poziome umieścił nieco wyżej, na oko tak 2-3pix pod górną krawędzią okna bo teraz wyglądają jakby były stworzone dla ludzi o wzroście max 150cm.