Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1770
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-02, 19:20

Nie posiada okien, aby maksymalnie zredukować zużycie energii.
Yyy, co to znaczy, że nie posiada okien ? Bo ja tam widzę okna, no chyba, że mam omamy wzrokowe :retard:

A właściwie co mają okna do zużycia energii, skoro np. jest automatycznie otwierana rampa ? ;)

PS. Trzeba szybko czytać posty, bo tak szybko się zmieniają, że nawet cytaty nie nadążają ;)

Małpa
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-28, 20:56
Lokalizacja: Lublin

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa » 2017-12-02, 19:30

Z tymi oknami rzeczywiście, ale ciekawie by wyglądał :) A żeby nie siać zamętu usunąłem te zdanie. Chodziło o uchylne okna i o to, że gdy pojazd ma włączoną klimatyzację i otwarte okna to dłużej się ochładza.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 393
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper » 2017-12-02, 22:57

No to tak, jeżeli drzwi są otwierane na zewnątrz, to na łuku niestety ich otworzenie będzie niemożliwe. No i jak u wszystkich, przy tak wąskich słupkach konstrukcja po 3-4 latach by się poskładała ;)

Małpa
Posty: 10
Rejestracja: 2017-10-28, 20:56
Lokalizacja: Lublin

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa » 2017-12-03, 12:16

Co do tych drzwi to wzorowałem się na Pesie Swing i tam też zachodzą na przeguby.
Słupki minimalnie poszerzyłem i tym samym drzwi już nie powinny tak zawadzać. Jednak nie wiem czy przypadkiem wygląd się przy tym nie pogorszył.
Poprawiona wersja:
https://hostmat.eu/images/14462414590719417676.png

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1770
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-03, 15:39

Jest w miarę OK, tzn. te zmiany nie wpłynęły jakoś negatywnie na całość ;)

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. » 2017-12-04, 11:51

Niedawno firma Visla Transportation przeprowadziła lifting swoich małych modeli Visla 5 i Visla 5 SUPER.
Obrazek
Obrazek

Do gamy też powrócił model Visla 10, który również został poddany zmianie wyglądu. Od teraz będzie on sprzedawany jako Visla 10-2.
Obrazek

Jakieś pomysły co zmienić, co poprawić? ;)

krzywy2000
Posty: 203
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 » 2017-12-04, 16:35

Ja to bym popracował trochę nad cieniami oraz wyglądem lamp bo obecnie wyglądają bardziej jak zaślepki lub kawałek blachy, a także nad wyglądem rzutu bocznego w Visla 10-2, ponieważ nie widać aby miał jakiekolwiek reflektory, a jednak z boku też trochę powinno je być widać :D

Żeby post nie był jałowy, wstawiam prototyp wersji 18-sto metrowej Flamingo II :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 393
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper » 2017-12-04, 19:08

Kolejny wąskosłupkowiec ;)

kubex
Posty: 195
Rejestracja: 2014-07-10, 19:29
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: kubex » 2017-12-04, 20:55

Flamingo wygląda trochę jakby miał trafić do Katowic, tylko trochę rozjaśnić i krzywo nalepić numery taborowe :P . A ta Visla wygląda jak H9 po operacji plastycznej :lol: .

Obrazek
A w Siemionie trwają przygotowania do wypuszczenia przyszłorocznych modeli autobusów - A18. A tutaj taka mała zajawka. Proszę o opinie!

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. » 2017-12-04, 21:02

Ja tam podobieństwa do H9 nie widzę, co najwyżej do Setry S21xHR, na której de facto bazowałem. ;)
Chociaż to na dobrą sprawę składak, przednie lampy wzorowane na Marcopolo, tylne wzorowane na Vacanzie czy innym solarisie, panel pomiędzy światłami też wzorowany na solarisie... No jak mówię, składak :lol: .

Moim zdaniem to już jest ładniejsze jeśli chodzi o wygląd, nie licząc tyłu :> (Visla 10, protoplasta Visly 10-2).
Obrazek

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 493
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Marcin N » 2017-12-05, 11:54

Setra pomieszana z H9. Przecież cały przód to Setra a zadek to Autosan.

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Cieplik0 » 2017-12-07, 22:50

Jako iż Grupa Sonreir niedługo świętować będzie 5 lecie działalności, pora na większą porcję nowinek z naszych fabryk ;)

Sonreir Group może się poszczycić zdobyciem w ostatnim czasie wielu zamówień. Dla klientów mniej wymagających, proponujemy pojazdy z naszej podstawowej oferty, np. EZT Trenes II cechujący się niską ceną i łatwością serwisowania:
Obrazek

Natomiast dla klientów oczekujących najwyższego standardu powstała seria Trenes III, z której 60 pojazdów rozpocznie kursowanie od nowego rozkładu jazdy w barwach Prime Rail Polska:
Obrazek

SZT
https://imgur.com/PhOOeKb
EZT
https://imgur.com/eJueIHe
EZT wersja dalekobieżna
https://imgur.com/DJGctCM

Jednak produkcja to nie jedyny obszar działalności Sonreira. Niedawno otwarty oddział remontowy również może poszczycić się pierwszym dużym zamówieniem. Całkowitą metamorfozę przeszły wagony typu 805Na z Dąbrowic.
W wagonach zastosowano nowe wózki z silnikami prądu zmiennego, zmieniono całkowicie wygląd zewnętrzny upodabniając wagony do kursujących już w Dąbrowicach tramwajów Sonreir Primo, zainstalowano klimatyzacje kabiny motorniczego oraz nowoczesny SIP:
Obrazek

Wagony typu KT4SU zostały, na wniosek zamawiającego, jedynie powierzchownie odświeżone. Prace obejmowały wymianę drzwi, zabudowę dachu, oraz napęd asynchroniczny:
Obrazek
https://imgur.com/HCKw1tR

Przedsiębiorstwo remontowe Sonreir mając na uwadze bezpieczeństwo pasażerów w uzgodnieniu z zamawiającym zaniechało remontu tramwaju "Warsbus":
Obrazek
Powodem zaniechania remonu były ukryte wady wagonów zagrażające bezpieczeństwu ruchu. W zamian zaproponowaliśmy nieco poważniejszy remont kilku dodatkowych tramwajów typu KT4 do standardu KTNF6:
Obrazek
https://imgur.com/FVUn6tq

Jednak poszukiwanie nowych klientów to nie wszystko. Dla Sonreir Group równie ważni są stali klienci, którzy decydują się coraz częściej na zakup pojazdów od nas poza przetargami. Aby współpraca przebiegała pomyślnie, staramy się sprostać nawet tym najbardziej wymagającym. To właśnie dla takich klientów powstał nowy tramwaj Sonreir SLiFT X. Jest to modułowa konstrukcja oparta na skrętnych wózkach minimalizująca zużycie torowiska, przy jednoczesnym zachowaniu 100% niskiej podłogi. Linia tramwajów SLiFT X zaprojektowana została z myślą o najbardziej wymagających klientach, dla których najważniejsza jest nie cena, a komfort podróży i bezproblemowa eksploatacja w każdych warunkach. Jednym z takich klientów jest niewątpliwie ZTA Wawer, który zdecydował się podpisać umowę ramową na zakup nawet ponad 300 wagonów SLiFT X. Oznacza to, że w Wawrze nastąpi zmiana dominującego producenta taboru tramwajowego, którym to dotychczas był Hunter, jednak mnogość konstrukcji tego producenta i brak unifikacji skłoniły przewoźnika do zawarcia kontraktu z Sonreirem.

Tramwaj dla ZTA Wawer ma 2,5m szerokości, 24/34/44m długości (co czyni go najdłuższym tramwajem w Polsce) oraz występuje w wersjach jedno i dwu-kierunkowej. Zawiera wiele udogodnień dla pasażerów jak wielostrefowa klimatyzacja, podświetlenie wejść z kolorową sygnalizacją zamykania i otwierania, nowoczesny SIP z udogodnieniem dla niedowidzących i wiele innych (więcej szczegółów dla zainteresowanych na PW/GG/FB):
Obrazek

Wersje 24m:
https://imgur.com/ZCDhuZM
https://imgur.com/Z7C01MC
Wersje 34m:
https://imgur.com/3Q2hNQT
https://imgur.com/9wMz2Mb
Wersje 44m:
https://imgur.com/aKjeksr
https://imgur.com/ivMLv0I

Jednocześnie zapraszamy także na nowo otwartą stronę Sonreira na Facebooku (gdzie niedługo pojawią się kolejne nowinki ze świata Sonreira, oraz informacje o obchodach 5-lecia Sonreir Group): https://www.facebook.com/sonreirgroup/

krzywy2000
Posty: 203
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 » 2017-12-08, 21:45

@Cieplik0 Rysunki jak zwykle super jakości ale jako autor Huntera napiszę małe sprostowanie. Pojazdy produkowane przez nas dla ZTA Wawer miały różne konstrukcje tylko i wyłącznie na życzenie zamawiającego czyli ZTA Wawer ;)

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 105
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Burmistrz » 2017-12-20, 00:30

Obrazek
3 autobusy standardowe dla MZK Dąbrowica.

Obrazek
Klik!
30 autobusów standardowych, oraz 20 przegubowych dla Reszelskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1770
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 » 2017-12-20, 20:10

Całkiem ciekawy pomysł z tymi pionowymi światłami na ścianie tylnej. Autobus jest lepiej widoczny na drodze :)

ODPOWIEDZ