Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
krzywy2000
Posty: 205
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 »

Dzisiaj z okazji 4 rocznicy Huntera odbył się festyn na terenie fabryki połączony z prezentacją nowych pojazdów naszej firmy. W tym roku odbyła się światowa premiera najnowszej generacji modelu ModernCity :D Co o nich sądzicie?

Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Całkiem sympatyczne pojazdy. Elektryk jest niezły ;)

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 170
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: K4016td »

Dawno nie pisałem bo nie było kiedy :) Ostatnio mi się nudziło i powstał taki fikcyjno-realny misz masz czyli Sonreir w malowaniu Firsta w Slough przeznaczonego dla autobusów obsługujących linię nr 1 (czyli połówka dawnej 58 i 78) :) Zmianą w porównaniu do poprzednich modeli jest brak wieżowej zabudowy silnika, na rzecz leżącej.
Obrazek

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Wygląda tak realistycznie, że aż normalnie chciałoby się w niego uwierzyć :cool:

Krakersik
Posty: 31
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Krakersik »

Witam, chciałbym wam przedstawić autobusy marki Lotus i ich modele czyli Civitas - główny model dostępny w napędach Diesel, CNG, Hybrid-CNG i za nie długo też Wodór, Alacer/InterAlacer - mały idealny na osiedlowe uliczki/idealny na trasy podmiejskie i międzymiastowe lecz nie na długie trasy, dostępny w napędach CNG i Diesel, Lontium - autobus idealny na trasy międzymiastowe jak i też dalekobieżne. To teraz przejde do przedstawienia rysunków autobusów w ich standardowych konfiguracjach :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
NEO
Posty: 188
Rejestracja: 2004-12-09, 13:58
Lokalizacja: Szczecin

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: NEO »

Nie ma rysunków.

Krakersik
Posty: 31
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Krakersik »

Krakersik pisze: 2019-02-26, 15:01 Witam, chciałbym wam przedstawić autobusy marki Lotus i ich modele czyli Civitas - główny model dostępny w napędach Diesel, CNG, Hybrid-CNG i za nie długo też Wodór, Alacer/InterAlacer - mały idealny na osiedlowe uliczki/idealny na trasy podmiejskie i międzymiastowe lecz nie na długie trasy, dostępny w napędach CNG i Diesel, Lontium - autobus idealny na trasy międzymiastowe jak i też dalekobieżne. To teraz przejde do przedstawienia rysunków autobusów w ich standardowych konfiguracjach :)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Podaje cytat z poprawionymi rysunkami ponieważ tamtego nie mogę edytować :)
P.S Co do Lontiuma to rysunek zostanie przedstawiony później ponieważ nie jest jeszcze do końca skończony :)

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. »

No to witam, dzisiaj zaprezentuję serię autobusów 702 (wersja dziesięciometrowa produkowana od 1980 do dzisiaj, z przerwą między 1991 a 1992) oraz 705 (wersja dwunastometrowa na bazie modelu 702 produkowana od 2003 do dzisiaj) produkowaną we Wawrzynieckich Zakładach Samochodowych, z siedzibą w Wawrzyńcu, w Republice Pietropolskiej. Bez zbędnego gadania, przejdę do konkretów:

Wawrzyniec 702A (1980 - 1985)
Obrazek
Na początku był autobus miejski 702A. Wyposażony jest w silnik Rába D2156HM6U, skrzynię biegów Praga 2M70 lub Csepel ASH-75-2. Krótki okres produkcji był spowodowany niską trwałością konstrukcji oraz niefunkcjonalnością jej (aż cztery stopnie w dwóch pierwszych wejściach, w trzecim dopiero podłogę obniżono do trzech). Zdecydowano się na import Ikarusów 260 w wersji przeznaczonej na Republikę, oznaczoną 05. Liniowo jeździ parę sztuk, jednak mają iść w tym roku na złom, jednak odchodzą od 2009 i jakoś odejść nie mogą...

Wawrzyniec 702B (1980 - 1991/1992)

MR'81 (1980 - grudzień 1985)
Obrazek
Razem z 702A powstała wersja 702B. Większość egzemplarzy wyposażonych jest w ten sam silnik, co 702A oraz w skrzynię Csepel ASH-75-2, jednak część posiada skrzynię ZF S6-90. 702B, w przeciwieństwie do 702A cieszą się dobrą opinią, a ich wycofanie do końca świata jest niewykonalne. No, chyba że u prywaciarzy, ale w PKS i KSK - raczej do tego nie dojdzie.

MR'86 (grudzień 1985 - luty 1989)
Obrazek
Pierwsza poważniejsza modernizacja przyszła w 1986. Wtedy zunifikowano częściowo przednią część z mniejszym modelem 601A. Od tego czasu też montowano na większą skalę skrzynię S6-90.

MR'89 (styczeń 1989 - grudzień 1991))
Obrazek
W tej wersji już całkowicie zunifikowano przednią część z modelem 601A oraz przednie felgi - nareszcie pożegnaliśmy "Trilexy" na rzecz felg jednoczęściowych. Na tej wersji skończyła się historia modelu 702B, jednak oczywiście nie oznacza to końca serii 702.

Wawrzyniec 702C (1992 - 1998)
Obrazek
Najciekawsza wersja 702. Seria z lat 1992 - 1996 wyposażona jest w 12-litrowy silnik MAN o mocy 310KM, a wersja z lat 1996 - 1998 - w słabszy, 270-konny silnik, również firmy MAN. W większości takie pojazdy trafiły do armii (obecnie wojsko je wyprzedaje, ponieważ zakupiono nowe Wawrzyńce 702, tyle że 702D), parę jednak zostało przydzielonych do niektórych PKS-ów i obsługują trasy pośpieszne.

Wawrzyniec 702D/705A

MR'94 (1994 - 1999)
Obrazek
Model powstały na bazie autobusu 702B. Zmianie uległ układ drzwi oraz okien. Poza tym większych zmian nie zaaplikowano, poza układem napędowym - zamiast silnika D2156 firmy Rába, do tego modelu montowano silniki Renault MIHR 06.20.45 o mocy 253KM, skrzynia biegów pozostała bez zmian - nadal to była sześciobiegowa skrzynia manualna ZF.

MR'99 (1999 - 2009), 705A MR'03 (2003 - 2009)
Obrazek
Obrazek
Autobusy w tej wersji mają przód upodobniony do miejskiego modelu 704, wprowadzono szyby klejone oraz jednoczęściowe drzwi sterowane elektropneumatycznie. Poza tym, od roku 2001 w tych autobusach zagościł sześciocylindrowy silnik WSW Pietropole o mocy 250KM i zaprzestano montowania mostu napędowego firmy Rába, na rzecz mostu krajowej produkcji. Skrzynia biegów pozostała bez zmian.
W 2003 wprowadzono również wersję dwunastometrową, oznaczoną 705, ze względu na niepowodzenie autobusu FMŻ 701 (11Ax). W tym modelu, odmiennie w stosunku do 702, silnik zamontowano za tylną osią, przez co powstał dość spory przedział bagażowy.

MR'09 (2009 - do dzisiaj)
Obrazek
Obrazek
W tej wersji z zewnątrz zmienił się jedynie przód. Pożegnano szybę dzieloną na rzecz szyby jednoczęściowej. Na rok 2019 zaplanowany jest koniec produkcji obu modeli. Podobno biuro projektowe pracuje nad modelami serii 706, który nastąpi modele 702 i 705, jednak jest dużo przesłanek wskazujących na to, że te autobusy będą produkowane jeszcze przez dłuuugi czas...
Ostatnio zmieniony 2019-03-19, 14:05 przez Solwayek., łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Hmmm, albo mi się wydaje, albo mam oko krzywe, ale patrząc na rozwój Wawrzyńca odnoszę wrażenie, że chyba liczba ludności się zwiększyła, bo co kwartał to Wawrzyniec jest dłuższy. Domniemam, że biuro projektowe już myśli nad wersją przegubową, która pojawi się w roku pańskim 2020 :D

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. »

No liczba ludności się zwiększyła, ale długość Wawrzyńca 702 zwiększyła się jedynie w 2003 roku, gdy zaprezentowano model 705 :P Przy poprzednich wozach ewentualnie się zmniejszyła delikatnie, przy okazji zmiany zderzaków w modelu MR'89 ;)

krzywy2000
Posty: 205
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

Post autor: krzywy2000 »

W zeszłym tygodniu podczas targów Warsaw Bus Expo 2019 w podwarszawskim Nadarzynie wystawiliśmy stoisko Hunter AG na którym zaprezentowaliśmy następujące pojazdy:
- Hunter ModernCity 12 IV LE
Obrazek
Jest to premiera znanej już IV generacji ModernCity tyle, że w wersji Low Entry.

- Hunter ModernCity 18 IV Hybrid
Obrazek
Ten pojazd również ma dopiero teraz premierę dla szerszej publiczności lecz w produkcji jest już od ok. miesiąca :D

Na naszym stoisku można było też otrzymać informację na temat pozostałych firm naszego koncernu np. Hunter Repair, Hunter TopUsed lub Leonyx.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

Post autor: J-31 »

Byłem na Bus Expo i normalnie chciałem je sfocić, ale taaaakie były tłumy, że się nie dało. :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 493
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Marcin N »

Solwayek. pisze: 2019-03-19, 13:09 No to witam, dzisiaj zaprezentuję serię autobusów 702 (wersja dziesięciometrowa produkowana od 1980 do dzisiaj, z przerwą między 1991 a 1992) oraz 705 (wersja dwunastometrowa na bazie modelu 702 produkowana od 2003 do dzisiaj) produkowaną we Wawrzynieckich Zakładach Samochodowych, z siedzibą w Wawrzyńcu, w Republice Pietropolskiej. Bez zbędnego gadania, przejdę do konkretów:

Wawrzyniec 702A (1980 - 1985)
Obrazek
Na początku był autobus miejski 702A. Wyposażony jest w silnik Rába D2156HM6U, skrzynię biegów Praga 2M70 lub Csepel ASH-75-2. Krótki okres produkcji był spowodowany niską trwałością konstrukcji oraz niefunkcjonalnością jej (aż cztery stopnie w dwóch pierwszych wejściach, w trzecim dopiero podłogę obniżono do trzech). Zdecydowano się na import Ikarusów 260 w wersji przeznaczonej na Republikę, oznaczoną 05. Liniowo jeździ parę sztuk, jednak mają iść w tym roku na złom, jednak odchodzą od 2009 i jakoś odejść nie mogą...

Wawrzyniec 702B (1980 - 1991/1992)

MR'81 (1980 - grudzień 1985)
Obrazek
Razem z 702A powstała wersja 702B. Większość egzemplarzy wyposażonych jest w ten sam silnik, co 702A oraz w skrzynię Csepel ASH-75-2, jednak część posiada skrzynię ZF S6-90. 702B, w przeciwieństwie do 702A cieszą się dobrą opinią, a ich wycofanie do końca świata jest niewykonalne. No, chyba że u prywaciarzy, ale w PKS i KSK - raczej do tego nie dojdzie.

MR'86 (grudzień 1985 - luty 1989)
Obrazek
Pierwsza poważniejsza modernizacja przyszła w 1986. Wtedy zunifikowano częściowo przednią część z mniejszym modelem 601A. Od tego czasu też montowano na większą skalę skrzynię S6-90.

MR'89 (styczeń 1989 - grudzień 1991))
Obrazek
W tej wersji już całkowicie zunifikowano przednią część z modelem 601A oraz przednie felgi - nareszcie pożegnaliśmy "Trilexy" na rzecz felg jednoczęściowych. Na tej wersji skończyła się historia modelu 702B, jednak oczywiście nie oznacza to końca serii 702.

Wawrzyniec 702C (1992 - 1998)
Obrazek
Najciekawsza wersja 702. Seria z lat 1992 - 1996 wyposażona jest w 12-litrowy silnik MAN o mocy 310KM, a wersja z lat 1996 - 1998 - w słabszy, 270-konny silnik, również firmy MAN. W większości takie pojazdy trafiły do armii (obecnie wojsko je wyprzedaje, ponieważ zakupiono nowe Wawrzyńce 702, tyle że 702D), parę jednak zostało przydzielonych do niektórych PKS-ów i obsługują trasy pośpieszne.

Wawrzyniec 702D/705A

MR'94 (1994 - 1999)
Obrazek
Model powstały na bazie autobusu 702B. Zmianie uległ układ drzwi oraz okien. Poza tym większych zmian nie zaaplikowano, poza układem napędowym - zamiast silnika D2156 firmy Rába, do tego modelu montowano silniki Renault MIHR 06.20.45 o mocy 253KM, skrzynia biegów pozostała bez zmian - nadal to była sześciobiegowa skrzynia manualna ZF.

MR'99 (1999 - 2009), 705A MR'03 (2003 - 2009)
Obrazek
Obrazek
Autobusy w tej wersji mają przód upodobniony do miejskiego modelu 704, wprowadzono szyby klejone oraz jednoczęściowe drzwi sterowane elektropneumatycznie. Poza tym, od roku 2001 w tych autobusach zagościł sześciocylindrowy silnik WSW Pietropole o mocy 250KM i zaprzestano montowania mostu napędowego firmy Rába, na rzecz mostu krajowej produkcji. Skrzynia biegów pozostała bez zmian.
W 2003 wprowadzono również wersję dwunastometrową, oznaczoną 705, ze względu na niepowodzenie autobusu FMŻ 701 (11Ax). W tym modelu, odmiennie w stosunku do 702, silnik zamontowano za tylną osią, przez co powstał dość spory przedział bagażowy.

MR'09 (2009 - do dzisiaj)
Obrazek
Obrazek
W tej wersji z zewnątrz zmienił się jedynie przód. Pożegnano szybę dzieloną na rzecz szyby jednoczęściowej. Na rok 2019 zaplanowany jest koniec produkcji obu modeli. Podobno biuro projektowe pracuje nad modelami serii 706, który nastąpi modele 702 i 705, jednak jest dużo przesłanek wskazujących na to, że te autobusy będą produkowane jeszcze przez dłuuugi czas...
Wszystko pięknie ładnie, widzę inspiracje Ikarusem, Jelczem i Autosanem ale cały efekt psuje ta niesamowicie płaska ściana przednia. Zaokrąglij ją jakoś a już w szczególności szybę czołową na rzucie bocznym bo przy tak płaskiej szybie kierowca wieczorem przy oświetlonym wnętrzu może nic nie widzieć.

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

Post autor: Solwayek. »

Obrazek
Wersja poprawiona, na razie tylko MR'81. Jest ok?

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 493
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

Post autor: Marcin N »

Zdecydowanie tak.

ODPOWIEDZ