Rysunki pojazdów realnych (2013-)
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
@J31 - widzę, że pojawiła się nowa Cykliczna, szkoda, że nie ma drugiego rysunku B10MA od NEO. Zauważyłem tam też błąd w rysunku SU IV dla Zamościa - pamiętam, że one mają okna przesuwane a nie uchylne. SU12 IV dla Ostrawy mają zupełnie inny wyświetlacz przedni, ten jest o wiele węższy.
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
No więc, po koleimichalsolaris pisze: ↑2018-12-25, 23:46 @J31 - widzę, że pojawiła się nowa Cykliczna, szkoda, że nie ma drugiego rysunku B10MA od NEO. Zauważyłem tam też błąd w rysunku SU IV dla Zamościa - pamiętam, że one mają okna przesuwane a nie uchylne. SU12 IV dla Ostrawy mają zupełnie inny wyświetlacz przedni, ten jest o wiele węższy.
1. Drugi rysunek Neo - sorry, mea culpa z jakiegoś powodu mi wziął i umknął. Zaraz go dodam
2. SU12 IV, MZK Zamość - jak go rysowałem, było mało dostępnych zdjęć i być może umknął mi ten szczegół. Już rzucam okiem... i faktycznie Masz rację. Zaraz go poprawię
3. DP Ostrava - dzięki, że Zauważyłeś. Faktycznie nie tylko SU12 IV CNG, ale również ich SU18IV CNG mają mniejsze wyświetlacze - to się zaraz poprawi
Dzięki za info
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Znalazłem jeszcze jeden błąd, ale w rysunku hybrydy Volvo z Krakowa - z tyłu jest dość spory wyświetlacz na sam numer linii, a nie długi.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Postanowiłem skorzystać z bazy kol. Wiktora i zrobiłem wrocławskiego Ikarusa 280.26 rocznik 1990, stan na wiosnę 2007 roku.
W rysunku użyto herbu Wrocławia autorstwa Przemka, mam nadzieję, że nie obrazi się za zapożyczenie.
W rysunku użyto herbu Wrocławia autorstwa Przemka, mam nadzieję, że nie obrazi się za zapożyczenie.
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Pokusiłbym się o lekkie dopieszczenie detali i by było cacy
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Ostatnie zacząłem robić z H7-20.01 i H6-20.02 najpierw sam później pomagał mi kol. (Swing122NaB: poprawki kół, świateł i cieniowania na całym autobusie oraz michalsolaris: dostarczenie siedzeń.) Bez zbędnego gadania przechodzę do rysunków .
Autosan H6-20.02
Autosan H7-20.01
Autosan H6-20.02
Autosan H7-20.01
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Postanowiłem stworzyć bazę na trolejbusy typu 14Tr w czterech wersjach, czyli jedną z ikon transportu tego typu w krajach byłego RWPG.
14Tr0 - pierwsza, proptotypowa wersja z lat 1980-1981. Jak widać, elementy trochę różniły się względem wersji seryjnych. Wozy te miały problemy ze sztywnością karoserii, jednak zamiast być wzmacniane jak 14Tr01 były kasowane.
14Tr01 - pierwsza wersja seryjna z lat 1982-1984. Wygląd przypomina już najbardziej popularne wozy tego modelu, jednakże dalej widać np. takie same szyby we wszystkich płatach drzwi. Ten podtyp także miał problemy ze sztywnością karoserii, ale były one wzmacniane.
14Tr10/6 - chyba najbardziej popularny wygląd spośród wozów typu 14Tr, okres produkcji tego podtypu przypadł na lata 1990-1991. Jak widać, szyby w płatach drzwi są już inne, a tylna szyba jest dzielona. Układ listw na pojeździe również jest odmienny (jest ich mniej).
14TrM - wersja zmodernizowana 14Tr, w której zaszły największe zmiany względem poprzednich podtypów. Zastosowano wyświetlacze wraz ze zmienionym wyglądem frontów, fotele tapicerowane, przednią szybę niedzieloną, czy nawet inny model lusterek. Wymieniono również most napędowy marki Raba znany m.in. z Ikarusów na inny, cichszy. Produkcję fabrycznie nowych wozów po modernizacji prowadzono w latach 1995-2004, jednak przeprowadzano też wiele rekonstrukcji starszych pojazdów na wzór "TrM", czasami ze zmianą podtypu na 14TrR (R od Rekonstrukce).
14Tr0 - pierwsza, proptotypowa wersja z lat 1980-1981. Jak widać, elementy trochę różniły się względem wersji seryjnych. Wozy te miały problemy ze sztywnością karoserii, jednak zamiast być wzmacniane jak 14Tr01 były kasowane.
14Tr01 - pierwsza wersja seryjna z lat 1982-1984. Wygląd przypomina już najbardziej popularne wozy tego modelu, jednakże dalej widać np. takie same szyby we wszystkich płatach drzwi. Ten podtyp także miał problemy ze sztywnością karoserii, ale były one wzmacniane.
14Tr10/6 - chyba najbardziej popularny wygląd spośród wozów typu 14Tr, okres produkcji tego podtypu przypadł na lata 1990-1991. Jak widać, szyby w płatach drzwi są już inne, a tylna szyba jest dzielona. Układ listw na pojeździe również jest odmienny (jest ich mniej).
14TrM - wersja zmodernizowana 14Tr, w której zaszły największe zmiany względem poprzednich podtypów. Zastosowano wyświetlacze wraz ze zmienionym wyglądem frontów, fotele tapicerowane, przednią szybę niedzieloną, czy nawet inny model lusterek. Wymieniono również most napędowy marki Raba znany m.in. z Ikarusów na inny, cichszy. Produkcję fabrycznie nowych wozów po modernizacji prowadzono w latach 1995-2004, jednak przeprowadzano też wiele rekonstrukcji starszych pojazdów na wzór "TrM", czasami ze zmianą podtypu na 14TrR (R od Rekonstrukce).
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Bardzo fajne, dawno nie mieliśmy porządnych rysunków trolejbusów Czy planujesz rozwinąć je również na inne serie ?
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Planuję w przyszłości wykonać 15Tr.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Tradycyjnie zapraszam do Waszej Galerii - czyli galerii z Waszymi rysunkami
http://transport131.com.pl/realne41.html
... galeria pojawiła się wraz z nową Cykliczną
http://transport131.com.pl/projj_7.html
Miłego oglądania
http://transport131.com.pl/realne41.html
... galeria pojawiła się wraz z nową Cykliczną
http://transport131.com.pl/projj_7.html
Miłego oglądania
-
- Posty: 126
- Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
- Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
- Kontakt:
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Wrocławskiego ikarusa akurat przesłałem ja. W dodatku wnętrze i listwy podprogowe 105Na #2558 w "realu" są zupełnie inne kolorystycznie.
Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)
Dzięki za info - Ikarusa MPK Wrocław przeniosłem do Ciebie. Natomiast progi w #2558 po prostu rozjaśniłem - tak jak jest na zdjęciach Przemkamichalsolaris pisze: ↑2019-03-29, 21:40 Wrocławskiego ikarusa akurat przesłałem ja. W dodatku wnętrze i listwy podprogowe 105Na #2558 w "realu" są zupełnie inne kolorystycznie.
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt: