Rysunki pojazdów realnych (2013-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów w komunikacji miejskiej.
michalsolaris
Posty: 116
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2018-12-25, 23:46

@J31 - widzę, że pojawiła się nowa Cykliczna, szkoda, że nie ma drugiego rysunku B10MA od NEO. Zauważyłem tam też błąd w rysunku SU IV dla Zamościa - pamiętam, że one mają okna przesuwane a nie uchylne. SU12 IV dla Ostrawy mają zupełnie inny wyświetlacz przedni, ten jest o wiele węższy. ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1751
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: J-31 » 2018-12-26, 15:00

michalsolaris pisze:
2018-12-25, 23:46
@J31 - widzę, że pojawiła się nowa Cykliczna, szkoda, że nie ma drugiego rysunku B10MA od NEO. Zauważyłem tam też błąd w rysunku SU IV dla Zamościa - pamiętam, że one mają okna przesuwane a nie uchylne. SU12 IV dla Ostrawy mają zupełnie inny wyświetlacz przedni, ten jest o wiele węższy. ;)
No więc, po kolei :cool:

1. Drugi rysunek Neo - sorry, mea culpa z jakiegoś powodu mi wziął i umknął. Zaraz go dodam :)

2. SU12 IV, MZK Zamość - jak go rysowałem, było mało dostępnych zdjęć i być może umknął mi ten szczegół. Już rzucam okiem... i faktycznie Masz rację. Zaraz go poprawię

3. DP Ostrava - dzięki, że Zauważyłeś. Faktycznie nie tylko SU12 IV CNG, ale również ich SU18IV CNG mają mniejsze wyświetlacze - to się zaraz poprawi ;)

Dzięki za info :)

michalsolaris
Posty: 116
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2018-12-29, 01:37

Znalazłem jeszcze jeden błąd, ale w rysunku hybrydy Volvo z Krakowa - z tyłu jest dość spory wyświetlacz na sam numer linii, a nie długi. ;)

krzywy2000
Posty: 198
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: krzywy2000 » 2019-01-22, 23:11

Obrazek
Ja to tylko tak tutaj tak zostawię bo dawno nic nie pokazywałem :D

michalsolaris
Posty: 116
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2019-01-25, 11:42

Postanowiłem skorzystać z bazy kol. Wiktora i zrobiłem wrocławskiego Ikarusa 280.26 rocznik 1990, stan na wiosnę 2007 roku.

Obrazek

W rysunku użyto herbu Wrocławia autorstwa Przemka, mam nadzieję, że nie obrazi się za zapożyczenie. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 633
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: Przemek » 2019-01-25, 18:00

Pokusiłbym się o lekkie dopieszczenie detali i by było cacy ;)

Krakersik
Posty: 30
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: Krakersik » 2019-01-26, 17:56

Ostatnie zacząłem robić z H7-20.01 i H6-20.02 najpierw sam później pomagał mi kol. (Swing122NaB: poprawki kół, świateł i cieniowania na całym autobusie oraz michalsolaris: dostarczenie siedzeń.) Bez zbędnego gadania przechodzę do rysunków ;).

Autosan H6-20.02
Obrazek
Autosan H7-20.01
Obrazek

michalsolaris
Posty: 116
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2019-02-27, 01:56

Postanowiłem stworzyć bazę na trolejbusy typu 14Tr w czterech wersjach, czyli jedną z ikon transportu tego typu w krajach byłego RWPG. ;)

Obrazek
14Tr0 - pierwsza, proptotypowa wersja z lat 1980-1981. Jak widać, elementy trochę różniły się względem wersji seryjnych. Wozy te miały problemy ze sztywnością karoserii, jednak zamiast być wzmacniane jak 14Tr01 były kasowane.

Obrazek
14Tr01 - pierwsza wersja seryjna z lat 1982-1984. Wygląd przypomina już najbardziej popularne wozy tego modelu, jednakże dalej widać np. takie same szyby we wszystkich płatach drzwi. Ten podtyp także miał problemy ze sztywnością karoserii, ale były one wzmacniane.

Obrazek
14Tr10/6 - chyba najbardziej popularny wygląd spośród wozów typu 14Tr, okres produkcji tego podtypu przypadł na lata 1990-1991. Jak widać, szyby w płatach drzwi są już inne, a tylna szyba jest dzielona. Układ listw na pojeździe również jest odmienny (jest ich mniej).

Obrazek
14TrM - wersja zmodernizowana 14Tr, w której zaszły największe zmiany względem poprzednich podtypów. Zastosowano wyświetlacze wraz ze zmienionym wyglądem frontów, fotele tapicerowane, przednią szybę niedzieloną, czy nawet inny model lusterek. Wymieniono również most napędowy marki Raba znany m.in. z Ikarusów na inny, cichszy. Produkcję fabrycznie nowych wozów po modernizacji prowadzono w latach 1995-2004, jednak przeprowadzano też wiele rekonstrukcji starszych pojazdów na wzór "TrM", czasami ze zmianą podtypu na 14TrR (R od Rekonstrukce).

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 487
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: Marcin N » 2019-03-02, 10:34

Bardzo fajne, dawno nie mieliśmy porządnych rysunków trolejbusów ;) Czy planujesz rozwinąć je również na inne serie ?

michalsolaris
Posty: 116
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: michalsolaris » 2019-03-04, 15:36

Planuję w przyszłości wykonać 15Tr. :)

krzywy2000
Posty: 198
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Rysunki pojazdów realnych (2013-)

Post autor: krzywy2000 » 2019-03-15, 17:48

Tymczasem pokazuję kolejny realny pojazd :]
Tym razem jest to pojazd, który rysowałem z pewnym sentymentem. Ikarus 280.26 pochodzący z Poznaniaz czasów gdy pojazdy tego typu w naszym mieście były powoli na wymarciu :cry:

Obrazek

EDIT:

Jeszcze jeden ciekawy skład, a mianowicie Fuchs KSW i PKE P1D.

Obrazek

ODPOWIEDZ