Poszukuję
Szukam planów
Witajcie.
Poszukuję szczegółowych planów 105N (do konstrukcji modelu).
Jeżeli ktoś wie, u kogo szukać, albo jest w posiadaniu planów innego tramwaju polskiej produkcji bardzo proszę o kontakt.
Poszukuję szczegółowych planów 105N (do konstrukcji modelu).
Jeżeli ktoś wie, u kogo szukać, albo jest w posiadaniu planów innego tramwaju polskiej produkcji bardzo proszę o kontakt.
Szukasz planów całej 105N czy tylko poszczególnych podzespołów?
Ja na Twoim miejscu kupiłbym 105N Modelika i odpowiednio zmodyfikował pod konkretny egzemplarz, albo wydrukował budę z jakiegoś modelu z KMF (wtedy byłyby potrzebne plany, ale tylko konkretnych podzespołów). Ja niedawno kupiłem M11-stkę z wyd. Orlik (tak, tą budę za 3.50) i teraz przerabiam ją na model MPK W-w z wnętrzem (jednak zrezygnowałem ze szczegółowego odwzorowania podwozia).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie swojego modelu
Edyta:
http://www.transportszynowy.pl/schematy105na.html - tu masz schematy elektryki, możesz napisać do autora strony - zapewne posiada on także jakieś inne plany
Ja na Twoim miejscu kupiłbym 105N Modelika i odpowiednio zmodyfikował pod konkretny egzemplarz, albo wydrukował budę z jakiegoś modelu z KMF (wtedy byłyby potrzebne plany, ale tylko konkretnych podzespołów). Ja niedawno kupiłem M11-stkę z wyd. Orlik (tak, tą budę za 3.50) i teraz przerabiam ją na model MPK W-w z wnętrzem (jednak zrezygnowałem ze szczegółowego odwzorowania podwozia).
Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie swojego modelu
Edyta:
http://www.transportszynowy.pl/schematy105na.html - tu masz schematy elektryki, możesz napisać do autora strony - zapewne posiada on także jakieś inne plany
Takie ogólne. Mi się przydały, przy skalowaniu mojego. Bardziej szczegółowych nigdzie nie znalazłam. Wszędzie były tylko dane i bez rysunków. I szczerze to całośc mojego robiłam na oko
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2005/schemat-105n.jpg
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2005/schemat-105n.jpg
Na wszystko jest sposób i rada- naprawdę. Kwestia podejścia itd. Fakt jest faktem ze czasochłonne jest takie pisanie pism i czekanie na odpowiedz. Ostatnio jak załatwiałem coś takiego to trwało 2miesiace ogólnie.
A co do planów. Ma ktoś może DOKŁADNE plany parowozu TKt48?? Prawdo podobnie w tym roku GSSK "Gn2" będzie remontować taki a nie mam za bardzo dokładnych rysunków, a na pewno doża cześć balach pójdzie na wymianę nie mowie już o pewnych drobiazgach które zostały już skradzione i będzie trzeba je odbudować.
A co do planów. Ma ktoś może DOKŁADNE plany parowozu TKt48?? Prawdo podobnie w tym roku GSSK "Gn2" będzie remontować taki a nie mam za bardzo dokładnych rysunków, a na pewno doża cześć balach pójdzie na wymianę nie mowie już o pewnych drobiazgach które zostały już skradzione i będzie trzeba je odbudować.
No toż właśnie CBK PTK to teraz IPS... Poza tym to nie jest fabryka, tylko biuro projektowe.Ogryzek pisze:Wiem bo sam nie raz pisałem np DO CBK w Poznaniu o plany czy rysunki...
Zwłaszcza podejścia tej "drugiej strony" - potencjalnego źródła dokumentacji; o elementy jednej z nich (pojazdu 1E) próbowałem wypytać fabrykę, która dawniej nosiła nazwę obecnie służącą mi za nick (i która zbudowała wszystkie osiem egzemplarzy 1E) - niestety, lypa... :confused: Dopiero później zdobyłem (właśnie w IPS-ie) kontakt do odpowiedniego działu warszawskiego MuzKolu.Ogryzek pisze:Kwestia podejścia itd.
Piszesz odpowiednie pismo do Naczelnika Archiwum CBK (jakoś wygodniej mi tak pisać) z prośba o dokumenty 1E i dostaniesz odp (na pewno) pozytywna wraz z zaproszeniem na konkretna godzinę i datę. Jedziesz i masz pól archiwum dla siebie możesz do woli przeglądać, a co Ciebie zainteresuje możesz skserować na miejscu (koszta własne).
Nie wiem czy tam byleś czy nie ale ogólnie jest tam OGIEń W SZOPIE projekty nie które są takie ze aż sam oczy dostałem jak 5zl.. Ale to inny temat.
Nie wiem czy tam byleś czy nie ale ogólnie jest tam OGIEń W SZOPIE projekty nie które są takie ze aż sam oczy dostałem jak 5zl.. Ale to inny temat.
Już dawno temu napisałem maila w tej sprawie - dostałem info, że (wyróżnię to w tekście, bo może innym się przyda):Ogryzek pisze:Piszesz odpowiednie pismo do Naczelnika Archiwum CBK (jakoś wygodniej mi tak pisać) z prośba o dokumenty 1E i dostaniesz odp (na pewno) pozytywna wraz z zaproszeniem na konkretna godzinę i datę.
Wszystkie dokumentacje pojazdów szynowych wyprodukowanych przed 1965 rokiem zostały przekazane do warszawskiego Muzeum Kolejnictwa.
Mam nadzieję, że sprawozdania i uwagi dot. eksploatacji wyżej wymienionych maszyn również (konkretnie mnie interesuje EP02)...
W jednej ze swoich książek Bohdan Pokropiński opisał kilkanaście z nich - m. in. Pt47 w obudowie aerodynamicznej... Szkoda, że to nie doszło do skutku...Ogryzek pisze:ale ogólnie jest tam OGIEń W SZOPIE projekty nie które są takie ze aż sam oczy dostałem jak 5zl..
Jak ja tam bylem to głownie chodziło mi o rysunki EP09 (ale to było dawno temu) bylem osobiście w archiwum uwagę przykuły mnie jednak inne rysunki (projekty) np ET24 czy Bhp z kabina sterująca- projekt wszedł w życie u naszych zachodnich sąsiadów a dla czego u nas nie?? nie wiem. Dowiedziałem się tam o takiej ciekawostce ze ET24 nie weszło w życie ze względu na swoja długość i trzeci wózek (bo+bo+bo) co uniemożliwiało wpisywanie się w ciasne luki. Jednak ze konstrukcja sama w sobie była udana a PKP potrzebowało szybkiej i silnej lokomotywy liniowej do obsługi pociągów EX, IC itd na liniach zelektryfikowanych postanowiono ja skrócić- w taki sposób (niby przypadkowy) powstała EP09.
Ostatnio jednak staram się o plany wagonu wąskotorowego 72W/2, ponieważ mamy taki na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. Jednak nie chcemy go ruszać bez dokumentacji a wagon sam w sobie jest w kiepskiej kondycji (odeskowanie, układ hamulcowy itd.) dla tego nie chcemy go teraz ruszać bez planów. Wszak nie chodzi nam o jego zniszczenie a rekonstrukcje (rama i układ jezdny sprawny).
Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą), dla tego będę pisał w tej sprawie- zobaczymy jak to wyjdzie. Przy okazji "trucia im tyłków" będę pisał również o plany TKt48. Jak już pisałem wcześniej Stowarzyszenie jakie prowadzę chcemy "odświeżyć" taki parowóz (dokładnie TKt48-77) jaki stal kiedyś tz. od 19889-1999 jako pomnik na Gnieźnieńskim dworcu.
Planów i pracy jest dużo zobaczymy co w jakiej kolejności będzie robione
Ostatnio jednak staram się o plany wagonu wąskotorowego 72W/2, ponieważ mamy taki na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. Jednak nie chcemy go ruszać bez dokumentacji a wagon sam w sobie jest w kiepskiej kondycji (odeskowanie, układ hamulcowy itd.) dla tego nie chcemy go teraz ruszać bez planów. Wszak nie chodzi nam o jego zniszczenie a rekonstrukcje (rama i układ jezdny sprawny).
Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą), dla tego będę pisał w tej sprawie- zobaczymy jak to wyjdzie. Przy okazji "trucia im tyłków" będę pisał również o plany TKt48. Jak już pisałem wcześniej Stowarzyszenie jakie prowadzę chcemy "odświeżyć" taki parowóz (dokładnie TKt48-77) jaki stal kiedyś tz. od 19889-1999 jako pomnik na Gnieźnieńskim dworcu.
Planów i pracy jest dużo zobaczymy co w jakiej kolejności będzie robione
Ostatnio zmieniony 2010-03-06, 01:20 przez Ogryzek, łącznie zmieniany 1 raz.
To samo twierdzą w MuzKolu... Mnie na razie podano telefon do gościa od archiwum, abym mógł się umówić na konkretną godzinę. Może jest jakaś szansa, by ominąć składanie podania, w końcu to dokumentacja zabytkowa, a nie pojazdu będącego wciąż w eksploatacji, stercząca w magazynie co najmniej kilkanaście lat... Prawdopodobnie spróbuję "nawiązać kontakt" w przyszłym tygodniuOgryzek pisze:Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą),