Strona 1 z 9

Szukam planów

: 2009-12-12, 16:02
autor: Matt
Witajcie.

Poszukuję szczegółowych planów 105N (do konstrukcji modelu).

Jeżeli ktoś wie, u kogo szukać, albo jest w posiadaniu planów innego tramwaju polskiej produkcji bardzo proszę o kontakt.

: 2009-12-12, 18:04
autor: placuch
Szukasz planów całej 105N czy tylko poszczególnych podzespołów?

Ja na Twoim miejscu kupiłbym 105N Modelika i odpowiednio zmodyfikował pod konkretny egzemplarz, albo wydrukował budę z jakiegoś modelu z KMF (wtedy byłyby potrzebne plany, ale tylko konkretnych podzespołów). Ja niedawno kupiłem M11-stkę z wyd. Orlik (tak, tą budę za 3.50) i teraz przerabiam ją na model MPK W-w z wnętrzem (jednak zrezygnowałem ze szczegółowego odwzorowania podwozia).

Pozdrawiam i życzę powodzenia w budowie swojego modelu :)

Edyta:
http://www.transportszynowy.pl/schematy105na.html - tu masz schematy elektryki, możesz napisać do autora strony - zapewne posiada on także jakieś inne plany ;)

: 2009-12-12, 18:27
autor: Matt
placuch pisze:Szukasz planów całej 105N czy tylko poszczególnych podzespołów?
Potrzebuję rzutów zewnątrz z wymiarami oraz tego, co da się zaobserwować na zewnątrz - np. pantografy. Chcę to wyrysować w Corelu i potem skalować do H0.

: 2009-12-15, 15:21
autor: Nikki
Takie ogólne. Mi się przydały, przy skalowaniu mojego. Bardziej szczegółowych nigdzie nie znalazłam. Wszędzie były tylko dane i bez rysunków. I szczerze to całośc mojego robiłam na oko ;)
http://foto.mkm.szczecin.pl/big/2005/schemat-105n.jpg

: 2009-12-18, 22:18
autor: Matt
Dzięki za pomoc.

Zdobycie dokumentacji jest bardzo trudne - będę jeszcze próbować jakoś kombinować... Szkoda, bo chciałem model udostępnić za darmo...

: 2010-01-02, 01:06
autor: PAFAWAG
Zawsze można popytać tam, gdzie pojazd skonstruowano - warto wysłać maila do Instytutu Pojazdów Szynowych w Poznaniu - polecam z doświadczenia, naprawdę profesjonalna i miła współpraca z MiKolami i eMKaeMami :)

: 2010-03-04, 15:33
autor: Ogryzek
Po co do fabryki?? Przecież Każdy MZK czy MPK musi posiadać dokumentacje techniczno-ruchową. Wystarczy napisać odpowiednie oficjalne pisemko nie nie ma problemu. Wiem bo sam nie raz pisałem np DO CBK w Poznaniu o plany czy rysunki... Wystarczy podać w jakim celu chce się je wyciągnąć i tyle :)

: 2010-03-04, 16:10
autor: J-31
Musisz pamiętać, że nie każdy przedsiębiorstwo w kraju tak pozytywnie podchodzi do miłośników jak CBK w Poznaniu. ;)

: 2010-03-04, 16:24
autor: Ogryzek
Na wszystko jest sposób i rada- naprawdę. Kwestia podejścia itd. Fakt jest faktem ze czasochłonne jest takie pisanie pism i czekanie na odpowiedz. Ostatnio jak załatwiałem coś takiego to trwało 2miesiace ogólnie.


A co do planów. Ma ktoś może DOKŁADNE plany parowozu TKt48?? Prawdo podobnie w tym roku GSSK "Gn2" będzie remontować taki a nie mam za bardzo dokładnych rysunków, a na pewno doża cześć balach pójdzie na wymianę :| nie mowie już o pewnych drobiazgach które zostały już skradzione i będzie trzeba je odbudować.

: 2010-03-05, 00:36
autor: PAFAWAG
Ogryzek pisze:Wiem bo sam nie raz pisałem np DO CBK w Poznaniu o plany czy rysunki...
No toż właśnie CBK PTK to teraz IPS... ;) Poza tym to nie jest fabryka, tylko biuro projektowe.
Ogryzek pisze:Kwestia podejścia itd.
Zwłaszcza podejścia tej "drugiej strony" - potencjalnego źródła dokumentacji; o elementy jednej z nich (pojazdu 1E) próbowałem wypytać fabrykę, która dawniej nosiła nazwę obecnie służącą mi za nick (i która zbudowała wszystkie osiem egzemplarzy 1E) - niestety, lypa... :confused: :( Dopiero później zdobyłem (właśnie w IPS-ie) kontakt do odpowiedniego działu warszawskiego MuzKolu.

: 2010-03-05, 00:54
autor: Ogryzek
Piszesz odpowiednie pismo do Naczelnika Archiwum CBK (jakoś wygodniej mi tak pisać) z prośba o dokumenty 1E i dostaniesz odp (na pewno) pozytywna wraz z zaproszeniem na konkretna godzinę i datę. Jedziesz i masz pól archiwum dla siebie możesz do woli przeglądać, a co Ciebie zainteresuje możesz skserować na miejscu :D (koszta własne).
Nie wiem czy tam byleś czy nie ale ogólnie jest tam OGIEń W SZOPIE projekty nie które są takie ze aż sam oczy dostałem jak 5zl.. Ale to inny temat. :)

: 2010-03-05, 01:32
autor: PAFAWAG
Ogryzek pisze:Piszesz odpowiednie pismo do Naczelnika Archiwum CBK (jakoś wygodniej mi tak pisać) z prośba o dokumenty 1E i dostaniesz odp (na pewno) pozytywna wraz z zaproszeniem na konkretna godzinę i datę.
Już dawno temu napisałem maila w tej sprawie - dostałem info, że (wyróżnię to w tekście, bo może innym się przyda):

Wszystkie dokumentacje pojazdów szynowych wyprodukowanych przed 1965 rokiem zostały przekazane do warszawskiego Muzeum Kolejnictwa.

Mam nadzieję, że sprawozdania i uwagi dot. eksploatacji wyżej wymienionych maszyn również (konkretnie mnie interesuje EP02)...
Ogryzek pisze:ale ogólnie jest tam OGIEń W SZOPIE projekty nie które są takie ze aż sam oczy dostałem jak 5zl..
W jednej ze swoich książek Bohdan Pokropiński opisał kilkanaście z nich - m. in. Pt47 w obudowie aerodynamicznej... Szkoda, że to nie doszło do skutku... ;)

: 2010-03-05, 04:44
autor: Ogryzek
Jak ja tam bylem to głownie chodziło mi o rysunki EP09 (ale to było dawno temu) bylem osobiście w archiwum uwagę przykuły mnie jednak inne rysunki (projekty) np ET24 czy Bhp z kabina sterująca- projekt wszedł w życie u naszych zachodnich sąsiadów a dla czego u nas nie?? nie wiem. Dowiedziałem się tam o takiej ciekawostce ze ET24 nie weszło w życie ze względu na swoja długość i trzeci wózek (bo+bo+bo) co uniemożliwiało wpisywanie się w ciasne luki. Jednak ze konstrukcja sama w sobie była udana a PKP potrzebowało szybkiej i silnej lokomotywy liniowej do obsługi pociągów EX, IC itd na liniach zelektryfikowanych postanowiono ja skrócić- w taki sposób (niby przypadkowy) powstała EP09.

Ostatnio jednak staram się o plany wagonu wąskotorowego 72W/2, ponieważ mamy taki na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. Jednak nie chcemy go ruszać bez dokumentacji a wagon sam w sobie jest w kiepskiej kondycji (odeskowanie, układ hamulcowy itd.) dla tego nie chcemy go teraz ruszać bez planów. Wszak nie chodzi nam o jego zniszczenie a rekonstrukcje (rama i układ jezdny sprawny).

Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą), dla tego będę pisał w tej sprawie- zobaczymy jak to wyjdzie. Przy okazji "trucia im tyłków" będę pisał również o plany TKt48. Jak już pisałem wcześniej Stowarzyszenie jakie prowadzę chcemy "odświeżyć" taki parowóz (dokładnie TKt48-77) jaki stal kiedyś tz. od 19889-1999 jako pomnik na Gnieźnieńskim dworcu.

Planów i pracy jest dużo zobaczymy co w jakiej kolejności będzie robione :cool:

: 2010-03-06, 01:01
autor: PAFAWAG
Ogryzek pisze:Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą),
To samo twierdzą w MuzKolu... Mnie na razie podano telefon do gościa od archiwum, abym mógł się umówić na konkretną godzinę. Może jest jakaś szansa, by ominąć składanie podania, w końcu to dokumentacja zabytkowa, a nie pojazdu będącego wciąż w eksploatacji, stercząca w magazynie co najmniej kilkanaście lat... Prawdopodobnie spróbuję "nawiązać kontakt" w przyszłym tygodniu ;)

: 2010-03-06, 01:20
autor: Ogryzek
zobaczymy co wykręcisz.. Mógł byś się spytać o wagon 72W/2??