Jak ja tam bylem to głownie chodziło mi o rysunki
EP09 (ale to było dawno temu) bylem osobiście w archiwum uwagę przykuły mnie jednak inne rysunki (projekty) np
ET24 czy
Bhp z kabina sterująca- projekt wszedł w życie u naszych zachodnich sąsiadów a dla czego u nas nie?? nie wiem. Dowiedziałem się tam o takiej ciekawostce ze
ET24 nie weszło w życie ze względu na swoja długość i trzeci wózek
(bo+bo+bo) co uniemożliwiało wpisywanie się w ciasne luki. Jednak ze konstrukcja sama w sobie była udana a PKP potrzebowało szybkiej i silnej lokomotywy liniowej do obsługi pociągów EX, IC itd na liniach zelektryfikowanych postanowiono ja skrócić- w taki sposób (niby przypadkowy) powstała EP09.
Ostatnio jednak staram się o plany wagonu wąskotorowego
72W/2, ponieważ mamy taki na Gnieźnieńskiej Kolei Wąskotorowej. Jednak nie chcemy go ruszać bez dokumentacji a wagon sam w sobie jest w kiepskiej kondycji (odeskowanie, układ hamulcowy itd.) dla tego nie chcemy go teraz ruszać bez planów. Wszak nie chodzi nam o jego zniszczenie a rekonstrukcje (rama i układ jezdny sprawny).
Myślałem ze szybciej załatwię jeśli będę osobiście w CBK... Osobiście jednak jak tam się dowiedziałem bez pisma nic nie zrobię (biurokracja gorą), dla tego będę pisał w tej sprawie- zobaczymy jak to wyjdzie. Przy okazji "trucia im tyłków" będę pisał również o plany
TKt48. Jak już pisałem wcześniej Stowarzyszenie jakie prowadzę chcemy "odświeżyć" taki parowóz (dokładnie
TKt48-77) jaki stal kiedyś tz. od 19889-1999 jako pomnik na Gnieźnieńskim dworcu.
Planów i pracy jest dużo zobaczymy co w jakiej kolejności będzie robione