Przetargi przewoźników fikcyjnych (temat do podzielenia)

Przetargi fikcyjnych firm transportowych.
Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Przemek »

Następny realista, jak z koziej ..pupy trąbka.

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 493
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Marcin N »

A co w tym nierealnego ? Wymagania proste, ale na potrzeby rysunkowe wystarczające... Nierealne to jest kupowanie po 500 autobusów miesięcznie.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Przemek »

Nierealne, gdyż:
- wymaga się przygotowania pojazdów w kilka dni, co przy wymaganiach Zamawiającego nie jest do zrealizowania w tak krótkim terminie,
- okres obowiązywania umowy jest nadzwyczaj krótki, przez co Zamawiający w krótkim czasie będzie musiał rozpisać kolejny przetarg, jeśli zamierza dalej utrzymywać połączenie,
- czas obowiązywania umowy sprawia, że kwota uzyskana przez obsługę linii może nie zrównoważyć kosztów przygotowania pojazdów pod wymogi Zamawiającego, a to może skutkować tym, że cena za wozokilometr w ew. ofertach będzie wysoka,
- nie ma mowy o terminie na zapoznanie się kierowców z trasą ww. linii,
- nierealny termin na znalezienie kierowców do obsługi ww. linii,
- brak szczegółów dot. systemu biletowego w jakim mają działać biletomaty, oraz informacji czy Zamawiający udostępni biletomaty do montażu w pojazdach przewoźnika który zostanie wyłoniony w drodze przetargu,

Nie wspominając o tym, że przetargi na obsługę danych linii powinno się ogłaszać z odpowiednio długim wyprzedzeniem (w rzeczywistości robi się to na co najmniej kilka miesięcy przed wejściem w życie umowy z przewoźnikiem wyłonionym w drodze przetargu) a nie na łapu-capu w tydzień.

Prostota prostotą, ale jakiś stopień realizmu warto zachować.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Auper »

No to i ja się wtrącę, bo przetarg takie przetargi jak rozpisał kolega również często widzimy, dajmy na przykład sytuację, gdy dochodzi do remontu odcinka torowiska tramwajowego bądź metra, na miesiąc potrzeba komunikacji zastępczej. PKM czy ktoś tam posiada wymagane wozy na zajezdni, rozpisuje się tylko przetarg żeby było wszystko na czysto i już...;)

michalsolaris
Posty: 126
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: michalsolaris »

A o to i długo wyczekiwane wyniki przetargu na obsługę linii 12 w mieście Barków.

Do przetargu zgłosiły się 3 firmy:

1. PKM Pabianice
2. Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O.
3. PHU Tadeusz Dąbek s. j.

Firmy zaproponowały następujące pojazdy oraz ceny za wzkm:

PKM Pabianice: dwa autobusy Cerber Barthest 12 z rocznika 2014, z ceną 4,50 KMF za wzkm,
Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O.: dwa autobusy MAN NL263 z rocznika 2003 z ceną 3,05 KMF za wzkm,
PHU Tadeusz Dąbek s.j.: dwa autobusy Neoplan K4016td z rocznika 1999 z ceną 3,53 KMF za wzkm.

Wybór firmy, która obsłuży to połączenie był bardzo trudny, dlatego zdecydowano się, że jedna firma obsłuży je w dni robocze, a druga w weekendy.

Oto wyniki przetargu:

1. Firma Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O. (obsłuży połączenie w dni robocze)
2. Firma PKM Pabianice (obsłuży połączenie w weekendy)
-----------------------------------------------------------------------------------------------
3. Firma PHU Tadeusz Dąbek s.j.

Dziękuję za uczestnictwo w przetargu i zapraszam do uczestniczenia w kolejnych.

Formuła1

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Formuła1 »

PROTEST
Pławin, 28.07.2014r.
Do Zamawiającego KM Barków Sp. z o. o.
Protest wobec czynności podjętej przez Zamawiającego w toku postępowania o zamówienie publiczne – przetarg na obsługę linii.
W imieniu Wykonawcy PHU Tadeusz Dąbek Sp. z o. o., na podstawie art. 180 w zw. z art. 179 składam protest wobec czynności podjętej przez zamawiającego KM Barków Sp. z o. o. do której był on zobowiązany przepisami Ustawy, a mianowicie:
obsługę linii (12) w okresie od 1.08.2014r. do 31.08.2014r.
W związku z tym, że interes wykonawcy doznał uszczerbku/może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów Ustawy:
a) wybór oferty firmy „PKM Pabianice” jest działaniem na szkodę konkurencji przez wybór oferty z najwyższą stawką;
b) przetarg obejmował obsługę linii w terminie..., co oznacza obsługę linii we wszystkie dni tygodnia. Zamawiający podzielił obsługę linii na dni robocze i weekendy, w celu umożliwienia obsługi dwóm firmą, ze szkodą zarówno dla zamawiającego jaki i wykonującego pracę przewozową.
c) Zamawiający nie określił kryteriów wyboru ofert;
żądam powtórzenia oprotestowanej czynności poprzez ponowne rozpatrzenie ofert.
W imieniu Wykonawcy:

Tadeusz Dąbek

michalsolaris
Posty: 126
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: michalsolaris »

Ponowne rozpatrzenie ofert:

Do przetargu zgłosiły się 3 firmy:

1. PKM Pabianice
2. Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O.
3. PHU Tadeusz Dąbek s. j.

Kryteria wyboru oferty były następujące:

- cena za wzkm,
- rocznik pojazdów.

Firmy zaproponowały następujące pojazdy oraz ceny za wzkm:

PKM Pabianice: dwa autobusy Cerber Barthest 12 z rocznika 2014, z ceną 4,50 KMF za wzkm,
Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O.: dwa autobusy MAN NL263 z rocznika 2003 z ceną 3,05 KMF za wzkm,
PHU Tadeusz Dąbek s.j.: dwa autobusy Neoplan K4016td z rocznika 1999 z ceną 3,53 KMF za wzkm.

Oto wyniki przetargu:

1. Firma Pol-Trans Łaziska Sp. Z.O.O.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
2. Firma PKM Pabianice
3. Firma PHU Tadeusz Dąbek s.j.

Dziękuję za uczestnictwo w przetargu i zapraszam do uczestniczenia w kolejnych.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: J-31 »

No niestety Panie Tadeuszu - Live is brutal and full of zasadzkas - ktoś musi być ostatni, by ktoś inny mógł wygrać :D

Awatar użytkownika
Marcin N
Posty: 493
Rejestracja: 2010-05-03, 11:23
Lokalizacja: Łaziska Górne

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Marcin N »

No w Łaziskach zostajemy prawdopodobnie tylko do końca roku bo ZDPiK chce tylko jednego przewoźnika na swoich liniach bez żadnych podwykonawców... Dużo się mówi o obsłudze KM w Radomsku (woj. Łódzkie) Ale nie wiadomo co z tego wyjdzie.

Formuła1

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Formuła1 »

Bardziej chodziło, żeby przyblokować "Pabianiczanina", bo 4,50 za nowe wozy, to trochę mało.

Domino

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Domino »

PPKS Bukowice ogłasza przetarg na zakup 3 pojazdów podmiejskich. Warunki przetargu:
1. Realna marka pojazdów: TAK.
2. Fikcyjna marka pojazdów: NIE.
3. Pojazd typu SAM: NIE.
4. Wszystkie pojazdy tego samego modelu: TAK.
5. Układ drzwi: 1-2-0, 1-1-0 lub 1-0-1.
6. Kolor nadwozia: biały.
7. Minimalny rocznik pojazdów: 2005.
8. Dodatkowe wyposażenie: klimatyzacja lub nawiew.
9. Rysunek powinien zawierać rzut przodu, tyły oraz prawego boku.
10. Wygrywa oferta z najkorzystniejszą ceną.
Organizator ma prawo odwołać przetarg lub odrzucić ofertę.
Oferty należy przesyłać przez PW lub GG: 41233998
Ogłoszenie wyników: 9 sierpnia 2014r.

michalsolaris
Posty: 126
Rejestracja: 2012-03-17, 18:31
Lokalizacja: Wrocław-Śródmieście
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: michalsolaris »

KM Barków ogłasza przetarg na dostawę fabrycznie nowych tramwajów w ilości 10 szt. z możliwością rozszerzenia do 14 szt. tramwajów. Kontrakt na 5 miesięcy.

Wymagania:
+ Tramwaj dwukierunkowy, dwustronny,
+ Minimum 80% niskiej podłogi,
+ Pojazdy o długości 23-24 Metry,
+ 2 członowy tramwaj,
+ 4 par drzwi po jednej stronie.

Wszystkie wagony powinny być wyposażone w :
- Wózki skrętne,
- możliwość łączenia wagonów ze sobą,
- Wyświetlacze oraz system informacji pasażerskiej firmy PIXEL,
- Sterownik PIXEL KPP-2.

Malowanie zakładowe:
http://wstaw.org/m/2014/08/08/M8C.png

Szablon malowania (wykonany przez MrStonek):
http://wstaw.org/m/2014/08/08/MZKMBARKOW_PNG.png

Oferty z pojazdami wysyłamy na PW bądź na GG.

Ogłoszenie wyników: 18.08.2014

PS. Apropo wzoru przetargu proszę się nie rzucać z zapytaniami o pozwolenie, bo ono zostało udzielone.

Domiz09

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Domiz09 »

UM Janikowo pisze:
Urząd Miejski Janikowa
Ogłasza przetarg nieograniczony na obsługę osiedlowej linii autobusowej na trasie Długa-Długa (linia okólna) [numer 17]

§1- Przedmiot zamówienia

1) Przedmiotem zamówienia jest 18-miesięczna obsługa linii miejskiej, osiedlowej, autobusowej.

§2- Wybór oferty.

1) 30% kryterium jest cena, 30% wiek pojazdu i jego wyposażenie, 40% jakość rysunku
2) Maksymalna ilość punktów do zdobycia to 100.
3) Ceną jest stawka za jeden przejechany kilometr.
4) Warunkiem uznania oferty za ważną jest uzyskanie co najmniej 75pkt.
5) Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia przetargu w przypadku braku satysfakcjonujących ofert.
6) Oferty należy składać na adres zamawiającego (PW/GG) - podając informacje nt. oferowanego pojazdu oraz stawce za wzkm
7) Termin składania ofert: 17.08.2014
8) Otwarcie ofert i wyłonienie zwycięzcy: 18.08.2014

§3- Realizacja

1) Zwycięzca ma obowiązek obsługiwać linię nieprzerwanie przez 18 miesięcy - w okresie 1.09.2014-1.03.2016
2) UM Janikowa wymaga, aby realizator obsługiwał linię pojazdami o następujących parametrach:
- autobus o pojemności 25-40 miejsc
- autobus niskowejściowy bądź niskopodłogowy
- autobus wyprodukowany po roku 2006
- autobus spełniający normę emisji spalin Euro IV bądź wyżsżą
- autobus musi posiadać dwoje automatycznych drzwi sterowanych przez prowadzącego (z czego min. jedne dwuskrzydłowe)
- autobus musi posiadać pomarańczowe, diodowe zewnętrzne wyświetlacze (jeden na froncie pojazdu informujący o numerze linii i kierunku, jeden na boku informujący o numerze linii o kierunku oraz jeden na tyle - informujący o numerze linii)
- autbous musi posiadać dwa (dwa) kasowniki z możliwością wybicia na bilecie papierowym numeru linii, brygady, numeru bocznego pojazdu, aktualnej daty i godziny oraz z czytnikiem kart bezstykowych; kasowniki muszą być rozmieszczone w pobliżu wejść
- autobus musi posiadać głosowe zapowiedzi przystanków oraz wewnętrzny wyśietlacz LCD w wandaloodpornej obudowie, informujący o przebiegu linii, możliwych przesiadkach i ewentualne reklamy (dostarczone przez organizatora)
- autobus wyposażony w ręczną bądź elektryczną rampę dla wózka inwalidzkiego/dziecięcego.
- autobus wyposażony w klimatyzację całopojazdową
- autobus musi posiadać monitoring przestrzeni pasażerskiej
- autobus musi być pomalowany w barwy zalecone przez UM oraz numer taborowy nadany przez Organizatora
- pojazd nie może budzić najmniejszych zastrzeżeń co do stanu technicznego
- pojazdy typu SAM nie są dopuszczone

3) W wypadku obsługiwania linii niewłaściwym pojazdem zamawiający zastrzega sobie prawo do nałożenia kar
4) Realizator będzie otrzymywał comiesięczne wynagrodzenie, niezależnie od ilości przewiezionych pasażerów
5) W uzasadnionym przypadku umowa może zostać anulowana z jednomiesięcznym okresem wypowiedzenia.
6) Pojazd rezerwowy musi spełniać powyższe kryteria z wyłączeniem rocznika (wyprodukowany po 1998 roku), normy emisji spalin (Euro II lub wyższa), klimatyzacji oraz głosowych zapowiedzi wraz z wyświetlaczem LCD


§4- Inne istotne warunki

1) Przystanki:
•DŁUGA
•Andersa
•Piłsudzkiego
•Dembowkiego
•Poniatowskiego
•Pułaskiego
•Bema
•Kośćiuszki
•Zawadzkiego
•DŁUGA

2) Informacje nt. obsługiwanej linii

Kilometrów na kurs: 4,5
Kilometrów dziennie: 220,5
Umowa obejmuje kilometrów: 121 275
Brygad: 2

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: Auper »

Termin składania ofert co najmniej śmieszny, tym bardziej że przetarg nawet ok...

MrStronek

Re: Przetargi przewoźników fikcyjnych (2013-)

Post autor: MrStronek »

Śmieszniejsze jest też to, że trzeba napisać na PW o malowanie zakładowe.

Zablokowany