MAN SL172HO - coś, co ma 12m i trzecią oś ;)

Znaleźć tutaj można modele autobusów.
u2w

MAN SL172HO - coś, co ma 12m i trzecią oś ;)

Post autor: u2w »

MAN/ÖAF SL172HO w barwach Stadtwerke Solingen. Swego czasu było o tym typie trolejbusu dość głośno w Gdyni...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2008-12-28, 20:25 przez u2w, łącznie zmieniany 1 raz.

pmaster

Post autor: pmaster »

Na co mu ta trzecia oś?

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »

Jest długi weekend, a ja nie mam nic do roboty :chytry: Oczywiście niczego nie obiecuję ;]

Model jest znakomity, gratulacje!

ep40

Post autor: ep40 »

plocmaster pisze:Na co mu ta trzecia oś?
Nie jestem pewien ale może po to żeby móc umieścić drugi silnik trakcyjny.

irisbus

Post autor: irisbus »

MAN/ÖAF SL172HO w barwach Stadtwerke Solingen. Swego czasu było o tym typie trolejbusu dość głośno w Gdyni...
Bardzo ciekawy pojazd oraz ładny model, gratuluje.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Extra. Super model. Gratulacje U2w. :)

Ale, czy on naprawdę ma 12 metrów a nie jest ciut dłuższy - np. 13 metrów ?

B.A. Baracus

Post autor: B.A. Baracus »

W sumie z punktu widzenia miłośnika, pomysł ten wówczas był bardzo fajny, ale patrząc na funkcjonalność i koszty tych pojazdów mijało się to trochę z celem ;) Dobrze, że wybrano opcje "budowy" mercedesów :)

u2w

Post autor: u2w »

J-31 pisze:Extra. Super model. Gratulacje U2w
:)
J-31 pisze:Ale, czy on naprawdę ma 12 metrów a nie jest ciut dłuższy - np. 13 metrów ?
Naprawdę.
Długość pojazdu 12000mm
Szerokość pojazdu 2460mm
Wysokość pojazdu 3475 mm
B.A. Baracus pisze:patrząc na funkcjonalność i koszty tych pojazdów mijało się to trochę z celem
Przede wszystkim to średniopodłogowiec. Koszty eksploatacji. Koszt zakupu był niski.

pmaster

Post autor: pmaster »

A ja ponowię pytanie — czemu trzyosiowiec?

u2w

Post autor: u2w »

Przyznaję się bez bicia, że nie wiem ;) W latach 50-tych takie rozwiązania w trolejbusach były spotykane dość często - ale czemu tak, też chciałbym wiedzieć. Kontrukcja powstałego w połowie lat 80-tych SL172HO jest już zupełnym ewenementem.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

plocmaster pisze:A ja ponowię pytanie — czemu trzyosiowiec?
u2w pisze:Przyznaję się bez bicia, że nie wiem ;)
A może ta trzecia oś powoduje, że pojazdem łatwiej się manewruje na jakichś ciasnych uliczkach ? :]

ep40

Post autor: ep40 »

A może po prostu są dwa silniki trakcyjne które nie mogły by być gdyby była jedna oś z tyłu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

ep40 pisze:A może po prostu są dwa silniki trakcyjne które nie mogły by być gdyby była jedna oś z tyłu.
Dwa silniki trakcyjne w jednoczłonowym trolejbusie. Co prawda fachowcem nie jestem w tej dziedzinie, ale jakoś nie wydaje mi się :]

u2w

Post autor: u2w »

ep40 pisze:A może po prostu są dwa silniki trakcyjne
Jest jeden silnik - 150kW

ODPOWIEDZ