Jelcz PR110E
Jelcz PR110E
W raczej krótkim czasie (1 dzień :razz: ) udało mi się zrobić model Jelcza PR110E
Oczywiście na podstawie rysunków J-31
Niestety, nie jest on całkowicie z papieru/kartonu - patyki będą musiały być zrobione z drutu
Oto i on:
I zestaw części do niego:
Dodam jeszcze, że pantografy najlepiej zrobić z odpowiednio rozprostowanych i dociętych do wymiaru spinaczy - jeśli optycznie będą za chude, można je pomalować czarną farbą albo zrobić nowe patyki z grubszego drutu.
I nie żałować kleju (cyjanoakrylowego!) na mocowanie pantografów do gniazd na dachu - to ważne, by mogły się dobrze trzymać.
Mam nadzieję, żę model się spodoba
W niedługim czasie dodam może jeszcze inne wersje tego trolejbusu :biggrin:
Oczywiście na podstawie rysunków J-31
Niestety, nie jest on całkowicie z papieru/kartonu - patyki będą musiały być zrobione z drutu
Oto i on:
I zestaw części do niego:
Dodam jeszcze, że pantografy najlepiej zrobić z odpowiednio rozprostowanych i dociętych do wymiaru spinaczy - jeśli optycznie będą za chude, można je pomalować czarną farbą albo zrobić nowe patyki z grubszego drutu.
I nie żałować kleju (cyjanoakrylowego!) na mocowanie pantografów do gniazd na dachu - to ważne, by mogły się dobrze trzymać.
Mam nadzieję, żę model się spodoba
W niedługim czasie dodam może jeszcze inne wersje tego trolejbusu :biggrin:
Mogę skrytykować Mogę, mogę
I tak skrytykuję
Tylna szyba z 120M;
Zły kształt "okien dachowych";
Zły kształt "kurnika";
Co to takiego chodniki dachowe W tym miejcu powinny być kanały kablowe;
Lakiernik Ci dach spartaczył - co to za żółta plama
PR110E nie miały świateł cofania w lampach zespolonych;
Czy warszawskie peerki miały boczny kierunkowskaz w tylnej części nadwozia Raczej nie.
I tak skrytykuję
Tylna szyba z 120M;
Zły kształt "okien dachowych";
Zły kształt "kurnika";
Co to takiego chodniki dachowe W tym miejcu powinny być kanały kablowe;
Lakiernik Ci dach spartaczył - co to za żółta plama
PR110E nie miały świateł cofania w lampach zespolonych;
Czy warszawskie peerki miały boczny kierunkowskaz w tylnej części nadwozia Raczej nie.
http://www.przegubowiec.ync.pl/t-bus/menu-tb.htm
W internecie jest wystarczająco dużo zdjęć, by zrobić to poprawnie.
W internecie jest wystarczająco dużo zdjęć, by zrobić to poprawnie.
Czy mogę poprawić przód,boki i tył
[ Dodano: 2007-10-09, 18:48 ]
Jak nie będzie pozwolenia to usunę:
http://img223.imageshack.us/img223/8288 ... pophf5.png
[ Dodano: 2007-10-09, 18:48 ]
Jak nie będzie pozwolenia to usunę:
http://img223.imageshack.us/img223/8288 ... pophf5.png
Nie :diabeł: Musiałem wziąć ją z 120MTu2w pisze:Tylna szyba z 120M;
A to już było na rysunku przed zrobieniem modelu. Słabo je widać, więc mogły pozostać nieusunięte. Po skopiowaniu modelu na swój komp bardzo proszę trzeba ją wymazaću2w pisze:Lakiernik Ci dach spartaczył - co to za żółta plama
A jakie powinny byću2w pisze:Zły kształt "okien dachowych";
Zły kształt "kurnika";
Nie jestem ekspertem od trolejbusów i za bardzo nie wiedziałem, co to W takim razie trzeba je przekonstruować, jeśli mają nieodpowiedni kształtu2w pisze:Co to takiego chodniki dachowe W tym miejcu powinny być kanały kablowe;
Ależ to musi zostać Wielkie dzięki za poprawki :biggrin: Ale model wyszedł w miarę nieźleCzy mogę poprawić przód,boki i tył
[ Dodano: 2007-10-09, 18:48 ]
Jak nie będzie pozwolenia to usunę:
http://img223.imageshack.us/img223/8288 ... pophf5.png
Skorzystaj z tego: topics55/trobusy-z-trolejbusa-vt2893.htmPAFAWAG pisze:A jakie powinny być
Jak w powyższym linku z tym, że oryginalne wykonanie kapenowskie to kanały proste. Tak więc na Twoim rysunku powinny być one:PAFAWAG pisze:W takim razie trzeba je przekonstruować, jeśli mają nieodpowiedni kształt
- węższe
-prostokątne a nie zaokrąglone.
Możesz też skorzystać z tego: http://galeria.600v.org/pliki/pr110ue.rar
Aa, to przód "kurnika ma być skośny...u2w pisze:PAFAWAG napisał:
A jakie powinny być
Skorzystaj z tego: topics55/trobusy-z-trolejbusa-vt2893.htm
Sie robi :u2w pisze:Jak w powyższym linku z tym, że oryginalne wykonanie kapenowskie to kanały proste. Tak więc na Twoim rysunku powinny być one:
- węższe
-prostokątne a nie zaokrąglone.
I jak teraz
Dzięki PAFAWAG zrobiłem kolejną poprawkę MPK Lublin 813
Oto on:
http://img75.imageshack.us/img75/2007/j ... linru6.png
Rejestracja nie aktualna
Oto on:
http://img75.imageshack.us/img75/2007/j ... linru6.png
Rejestracja nie aktualna
Robię tak na wszystkich moich modelachS_S pisze:Najfajniejszy pomysł z tą datą sklejenia. Gratuluję pomysłu! Ale sam model bardzo ładny.
¯eby kiedyś móc wziąć go do ręki, obejrzeć i przeczytać: "Ojej, sklejony w 2007... Jak dawno temu..."
Oprócz daty sklejenia czasami wpisuję też miejsce, np. gdy jestem na wakacjach :razz:, no i pochodzenie (KMF) oraz projektanta
Śliczny :razz: Widzę, że moja bryłka doczekała się nowej odmianylublin 42 pisze:Dzięki PAFAWAG zrobiłem kolejną poprawkę MPK Lublin 813
Dzięki Lublin 42
A oto 776:
http://img292.imageshack.us/img292/7084 ... linmf3.png
[ Dodano: 2007-10-12, 07:08 ]
A oto 797:
http://img292.imageshack.us/img292/2846 ... linil0.png
http://img292.imageshack.us/img292/7084 ... linmf3.png
[ Dodano: 2007-10-12, 07:08 ]
A oto 797:
http://img292.imageshack.us/img292/2846 ... linil0.png
To ja może dodam coś od siebie:
Jest to SF - >Jelcz PR110E w malowaniu spółki Wrocławskie Trolejbusy, niedawno reaktywowanej i eksploatującej takie właśnie trolejbusy i jeszcze najnowsze Solarisy Trollino 12T na trzech liniach: Biskupin-Wilczy Kąt (1), Biskupin-Brochów (2) oraz Brochów-Wilczy Kąt (3) :razz: Oczywiście rozbudowa tras trolejbusowych nie będzie prowadzona kosztem tras tramwajowych <.
A oto link do historycznego zdjęcia wrocławskiego trolejka:
www.wroclaw.hydral.com.pl/foto/36/36075.jpg
(jeśli nie działa, trzeba wejść w Google, kliknąć na "Grafikę", wpisać "Wrocławski Trolejbus" i kliknąć "Wyszukaj" - zdjęcie powinno być na pierwszej stronie na dole ).
Ten trolejbus kursował na eksperymentalnej linii Brochów-Wilczy Kąt (do zaj. tramwajowej przy ul. Krakowskiej) pod szyldem spółki Gleislose Bahn Brockau GmbH (Bezszynowa Kolej Brochów Spółka z o.o.); był zasilany systemem Lloyda-Köhlera (dwa druty jezdne zawieszone jeden nad drugim). Inauguracja kursów: 20 marca 1912 r., kursowanie odbywało się od 1912 roku do 1913 roku; linia miała 4,4 km długości. Zamknięto ją z powodu problemów technicznych związanych z zastosowanym systemem zasialnia pojazdu .
Jest to SF - >Jelcz PR110E w malowaniu spółki Wrocławskie Trolejbusy, niedawno reaktywowanej i eksploatującej takie właśnie trolejbusy i jeszcze najnowsze Solarisy Trollino 12T na trzech liniach: Biskupin-Wilczy Kąt (1), Biskupin-Brochów (2) oraz Brochów-Wilczy Kąt (3) :razz: Oczywiście rozbudowa tras trolejbusowych nie będzie prowadzona kosztem tras tramwajowych <.
A oto link do historycznego zdjęcia wrocławskiego trolejka:
www.wroclaw.hydral.com.pl/foto/36/36075.jpg
(jeśli nie działa, trzeba wejść w Google, kliknąć na "Grafikę", wpisać "Wrocławski Trolejbus" i kliknąć "Wyszukaj" - zdjęcie powinno być na pierwszej stronie na dole ).
Ten trolejbus kursował na eksperymentalnej linii Brochów-Wilczy Kąt (do zaj. tramwajowej przy ul. Krakowskiej) pod szyldem spółki Gleislose Bahn Brockau GmbH (Bezszynowa Kolej Brochów Spółka z o.o.); był zasilany systemem Lloyda-Köhlera (dwa druty jezdne zawieszone jeden nad drugim). Inauguracja kursów: 20 marca 1912 r., kursowanie odbywało się od 1912 roku do 1913 roku; linia miała 4,4 km długości. Zamknięto ją z powodu problemów technicznych związanych z zastosowanym systemem zasialnia pojazdu .
Wiem, może jeszcze dzisiaj go przerobię na TLTu2w pisze:Zmienić logo, będzie TLT - więc nie tak SFPAFAWAG pisze:Jelcz PR110E w malowaniu spółki Wrocławskie Trolejbusy
A tymczasem:
UWAGA!
Wykryta została wada szablonu pantografów - szablon jest za krótki - trzeba go będzie wydłużyć przynajmniej o 1/3 (tak, aby końce pantografów ze zbierakami prądu wystawały poza tył pojazdu ).