Cobus 2700 i 3000
Cobus 2700 i 3000
Ci, co kiedyś choć raz lecieli samolotem, powinni je znać - niskopodłogowe autobusy lotniskowe marki Cobus, dowożące pasażerów z terminali pod samolot (są w tym dominujące, mimo, że w takiej służbie spotkać można Solarisy [L. im. F. Chopina w W-wie], Irisbusy lub Renault [L. R. Ch. de Gaulle - Paryż]).
Poniżej prezentuję dwa typy autobusu lotniskowego Cobus - 2700 i 3000:
Cobus 2700
i
Cobus 3000
A tu - kilka wersji obu Cobusów - ze znakami różnych lotnisk świata;
Najpierw 2700:
Wersja z Aeroport Paris Roissy Charles de Gaulle [Aeropor Pari Rłasi Szarl de Gol];
Wersja z Airport Frankfurt n. Menem;
Wersja z Lotniska im. Fryderyka Chopina Warszawa - Okęcie;
Wersja z Lotniska im. Mikołaja Kopernika Wrocław - Strachowice;
Wersja z Lotniska Shanghai Pudong [Siąhai Pudon'] - Chiny.
A teraz Cobusy 3000:
Wersja z Aeroport Paris Roissy Charles de Gaulle [Aeropor Pari Rłasi Szarl de Gol];
Wersja z Airport Frankfurt n. Menem;
Wersja z Lotniska im. Fryderyka Chopina Warszawa - Okęcie;
Wersja z Lotniska im. Mikołaja Kopernika Wrocław - Strachowice;
Wersja z Lotniska Shanghai Pudong [Siąhai Pudon'] - Chiny.
Oczywiście lotniskowe Cobusiki nie mają logo lotnisk na dachu, możliwe, że jedynie tylko po bokach, choć nie zawsze - umieściłem je, by podporządkować dany egzemparz do danego lotniska
Mam nadzieję, żę modele się spodobają
Poniżej prezentuję dwa typy autobusu lotniskowego Cobus - 2700 i 3000:
Cobus 2700
i
Cobus 3000
A tu - kilka wersji obu Cobusów - ze znakami różnych lotnisk świata;
Najpierw 2700:
Wersja z Aeroport Paris Roissy Charles de Gaulle [Aeropor Pari Rłasi Szarl de Gol];
Wersja z Airport Frankfurt n. Menem;
Wersja z Lotniska im. Fryderyka Chopina Warszawa - Okęcie;
Wersja z Lotniska im. Mikołaja Kopernika Wrocław - Strachowice;
Wersja z Lotniska Shanghai Pudong [Siąhai Pudon'] - Chiny.
A teraz Cobusy 3000:
Wersja z Aeroport Paris Roissy Charles de Gaulle [Aeropor Pari Rłasi Szarl de Gol];
Wersja z Airport Frankfurt n. Menem;
Wersja z Lotniska im. Fryderyka Chopina Warszawa - Okęcie;
Wersja z Lotniska im. Mikołaja Kopernika Wrocław - Strachowice;
Wersja z Lotniska Shanghai Pudong [Siąhai Pudon'] - Chiny.
Oczywiście lotniskowe Cobusiki nie mają logo lotnisk na dachu, możliwe, że jedynie tylko po bokach, choć nie zawsze - umieściłem je, by podporządkować dany egzemparz do danego lotniska
Mam nadzieję, żę modele się spodobają
Ostatnio zmieniony 2007-11-03, 21:41 przez PAFAWAG, łącznie zmieniany 1 raz.
Super, dzięki :biggrin: Ciekaw jestem, jak się skleją
A w sieci faktycznie są modele Cobusa 3000 - sam taki znalazłem w Grafice Google, kiedy szukałem rysunków bocznych Cobusów
Rysunki znalazły się na stronie www.sogerweb.com/ita/prod_contact.htm ,
której adres widnieje na każdym modelu
A w sieci faktycznie są modele Cobusa 3000 - sam taki znalazłem w Grafice Google, kiedy szukałem rysunków bocznych Cobusów
Rysunki znalazły się na stronie www.sogerweb.com/ita/prod_contact.htm ,
której adres widnieje na każdym modelu
Gdzie jest silnik? Z grubsza proste pytanie, ale odpowiedź jest bynajmniej dziwna. Z tego co wywnioskowałem, to silnik znajduje się z przodu! To znaczy tuż za kabiną kierowcy. Nigdy nie jechałem tym pojazdem ale na podstawie tego zdjęcia:
http://m43.narod.ru/other_2/Airport_bus/cobus_03.JPG
i przednich drzwi umieszczonych widać specjalnie dla kierowcy można się tego domyślić.
Jeżeli nie mam racji to proszę mnie poprawić
[ Dodano: 04 Lis 2007 17:47 ]
chyba, że jest to miejsce na bagaże...
http://m43.narod.ru/other_2/Airport_bus/cobus_03.JPG
i przednich drzwi umieszczonych widać specjalnie dla kierowcy można się tego domyślić.
Jeżeli nie mam racji to proszę mnie poprawić
[ Dodano: 04 Lis 2007 17:47 ]
chyba, że jest to miejsce na bagaże...
Silnik jest tutaj zaznaczony na zielono)sm48 pisze:gdzie jest silnik
Kabina kierowcy zaznaczona jest kolorem niebieskim. Zdjęcia i rysunek pochodzą z tej strony: http://www.contrac-cobus.de/
Zgadza się - silniki we wszystkich Cobusach (bo Paparazzi pokazał umieszczenie silnika na przykładzie Cobusa nowszej generacji niż moje, odwzorowane na modelach ) są umieszczone w przedziale dla pasażerów, za kabiną kierowcy, w czymś w rodzaju skrzyni zajmującej całą szerokość pojazdu - całość jest pokryta plastikami z wykończenia wnętrza autobusu, a na górze jest nawet wyścielenie z miękkiej, "dywanowej" tkaniny; silnik tworzy coś w rodzaju wyściełanej półki, bardzo wygodnej do położenia bagażu podręcznego samolotowego, by odpocząć, bowiem w Cobusach jest tylko parę miejsc siedzących :confused: ; silniki pracują cicho, tak więc w środku nie ma zbytniego hałasu; zawieszenie jest dość miękkie
Tylko po co skoro przejazd tym autobusem trwa w porywach do kilkunastu/kilkudziesięciu sekundPAFAWAG pisze: bardzo wygodnej do położenia bagażu podręcznego samolotowego, by odpocząć, bowiem w Cobusach jest tylko parę miejsc siedzących :confused:
Ja miałem okazję jechać tym nowym jak i tym starszym co jest przedstawiony na rysunkach i pomijając stylistykę to moim zdaniem te starsze są jednak lepsze.
PS proponował był wydzielić posty do jakiegoś nowego tematu ( np ) "Contrac - Cobus" do działu inne marki