Modele z wnętrzem w skali H0 (1:87)

Znaleźć tutaj można modele autobusów.
kamilek

Post autor: kamilek »

irisbus pisze:
kamilek pisze:Sklejam tego Jelczyka i moge prosić o układ jego siedzeń??
Foto było w dziale "Zdjęcia sklejonych modeli": http://img362.imageshack.us/my.php?image=1002326om4.jpg

ja zacząłem robić ten model z poliestyrenu ;) Jak na razie wygląda tak:
http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... 750ls5.jpg
Malowanie będzie miał DLA Wrocław, z oznaczeniami, jakie miał w MPK Wałbrzych.
Dzięki,Tez tak robię z oknami bo po co wycinać tak małe okna.

irisbus

Post autor: irisbus »

kamilek pisze:Dzięki,Tez tak robię z oknami bo po co wycinać tak małe okna.
Okna będę robił normalnie, ale jako oddzielny kawałek plastiku...

erapo

Re: Modele z wnętrzem w skali H0 (1:87)

Post autor: erapo »

Szymon pisze:Przedstawiam model Mana Nl 223 z wnętrzem, model jest łatwy w budowie. Powstał z modelu JP ( www.jp555.republika.pl ) zgodę mam. Rysunek rozmieszczenia foteli wykonał J-31. Model wykonany jest w skali H0 (sprawdzone)
Obrazek
Obrazek
Jeśli będą jakieś kłopoty przy jego budowie, proszę pisać najlepiej na gg 9085662, bądź na PW

¯yczę miłego sklejania
szymon druga strona się nie otwiera

Szymon

Post autor: Szymon »

@erapo: Problem, naprawiony. A tak BTW to moje imię jak i wszystkie inne pisze się dużą literą a zdanie kończymy kropką (.).

erapo

Post autor: erapo »

Szymon pisze:Man skończony, wygląda tragicznie ale to tylko kwestia wykonania :strzałka:
ObrazekObrazek

A tu M081MB :strzałka:
ObrazekObrazek

Ładniej wygląda z taśmą klejącą na oknach

S_S

Post autor: S_S »

Z taśmą klejącą? To byłaby tragedia, zwłaszcza gdyby zaczął się na warstwie kleju osadzac kurz. :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

S_S pisze:Z taśmą klejącą? To byłaby tragedia, zwłaszcza gdyby zaczął się na warstwie kleju osadzac kurz. :D
Taśma klejąca to wbrew pozorom dobry pomysł -

ale zamontowana inaczej, niż myśli kol. S_S ;)

Można np. pokryć jedną stronę ściany modelu taśmą klejącą (przykleić ją do niej), a potem zrobić to samo od drugiej strony. Warstwy taśmy w otworach okiennych skleją się ze sobą, i będzie szyba. Trzeba tylko uważać, by pomiędzy nie nie wlazł żaden włos ani inny śmieciuch.
Taką technikę zastosowałem nie tak dawno w budowanym właśnie nowym wagonie dla W.K.O. - ale na oficjalną prezentację jeszcze nie pora, na razie nie ujawniam szczegółów :D

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

PAFAWAG pisze:Taśma klejąca to wbrew pozorom dobry pomysł
W błędzie jesteś. Przede wszystkim najpierw ją ściągnij z rolki - nie sądzę, aby udało ci się ściągnąć ją bez takich charakterystycznych pasków po kleju.

Druga sprawa - przy modelach w takiej skali jak 1:87 - nie dość, że efekt będzie marny, to i wyglądać będzie jakbyś zamiast szyby wstawił niedorobiony witraż z kościoła.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Kędzior pisze:W błędzie jesteś.
W niedoświadczeniu jesteś ;)
Zdjąć taśmę z rolki bez charakterystycznych pasków po kleju jak najbardziej się da - trzeba ciągnąć powoli i bez szarpania. Zresztą za jakiś czas wrzucę zdjęcia szyb w drzwiach budowanego niskopodłogowca dla W.K.O. - będzie można zobaczyć efekt ;)
Kędzior pisze:Druga sprawa - przy modelach w takiej skali jak 1:87 - nie dość, że efekt będzie marny, to i wyglądać będzie jakbyś zamiast szyby wstawił niedorobiony witraż z kościoła.
E. Technologię taśmy klejącej zastosowałem także w modelu wagonu rewizyjnego SR51 (wyd. Zetka), i efekt jest przyzwoity :)

Junior

Post autor: Junior »

Swoją droga model wagonu rewizyjnego został wydany przez wydawnictwo Delta-Te. A tak z ciekawości to daj zdjęcia tego modelu :D

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

A i daję :D

Oto galeria:
http://img10.imageshack.us/gal.php?g=img1072w.jpg

Są tam zdjęcia wagonu oraz mały pokaz jego iluminacji :D

Szyby zaś były wykonywane dwojako - materiałem była oczywiście taśma klejąca, ale w wieżyczce szyby były przyklejane bezpośrednio do elementów nadwozia (tak jak opisywałem to kilka postów wyżej), a na końcach wagonu przyklejone po wcześniejszym sprefabrykowaniu - najpierw zostały sklejone ze sobą kawałki taśmy klejącej, a dopiero później całość przyklejona pomiędzy części ściany pojazdu (ponieważ w modelu SR51 jest ściana zewnętrzna i wewnętrzna).
PAFAWAG pisze:Taką technikę zastosowałem nie tak dawno w budowanym właśnie nowym wagonie dla W.K.O. - ale na oficjalną prezentację jeszcze nie pora, na razie nie ujawniam szczegółów
Dobra, zmieniam zdanie;

(zdjęcia pojazdu w tej samej galerii, co poprzednio)

Jakiś czas temu zacząłem budowę pierwszego wagonu niskopodłogowego dla Wrocławskiej Kolei Ogrodowej - jest to wagon niskopodłogowy, dwuosiowy i wąskotorowy (na linię oznaczoną obecnie numerem 5 Kalcytowa Wąsk. -> Tunel pod bukszpanem [w przyszłości -> kompleks STB]).

W założeniach ma on być "dopełnieniem" wagonu 802N (którego już opracowałem dokumentację) - będzie do niego doczepiany tak, aby cały skład był dwukierunkowy (malowanie będzie podobne do malowania 802N, dla którego to bazą będzie notabene model dostępny na KMF ;) ).

Wzorem dla niskopodłogowca było zdjęcie modelu poznańskiego wagonu typu P1D - z tym, że wprowadziłem drzwi "stopiątkowe" i pozwolę sobie zmienić trochę jego kształty - będzie bardziej kanciasty, a nie beczkowaty. Skutkiem czego wagon otrzymał oznaczenie P1M; numer taborowy to #2102.

Mechanika:
Wagon nie posiada napędu - tramwaje wąskotorowe będą wprawiane w ruch w podobny sposób, jak tramwaje linowe w San Francisco. Podstawowym materiałem budulcowym tramwaju jest tektura - pudło powstało na bazie pudełka po solniczce i pieprzniczce.
Osie są kartonowo-plastikowe - potem zostaną pomalowane na czarno i oczywiście polakierowane (co jest najważniejsze). Tłumienia drgań... No cóż... Nie ma :D , osie zą zamontowane w pudle za pomocą wyjmowalnych drutów.
Drzwi "stopiątkowe" otwierają się do środka i, jak widać na zdjęciach, ich szyby są bardzo dobrze przejrzyste - na jednym zdjęciu wyraźnie widać przez nie fragment firanki i tego, co za oknem :) A więc - da się :)

ODPOWIEDZ