Modele z wnętrzem w skali H0 (1:87)
Dzięki,Tez tak robię z oknami bo po co wycinać tak małe okna.irisbus pisze:Foto było w dziale "Zdjęcia sklejonych modeli": http://img362.imageshack.us/my.php?image=1002326om4.jpgkamilek pisze:Sklejam tego Jelczyka i moge prosić o układ jego siedzeń??
ja zacząłem robić ten model z poliestyrenu Jak na razie wygląda tak:
http://img221.imageshack.us/my.php?imag ... 750ls5.jpg
Malowanie będzie miał DLA Wrocław, z oznaczeniami, jakie miał w MPK Wałbrzych.
Re: Modele z wnętrzem w skali H0 (1:87)
szymon druga strona się nie otwieraSzymon pisze:Przedstawiam model Mana Nl 223 z wnętrzem, model jest łatwy w budowie. Powstał z modelu JP ( www.jp555.republika.pl ) zgodę mam. Rysunek rozmieszczenia foteli wykonał J-31. Model wykonany jest w skali H0 (sprawdzone)
Jeśli będą jakieś kłopoty przy jego budowie, proszę pisać najlepiej na gg 9085662, bądź na PW
¯yczę miłego sklejania
Taśma klejąca to wbrew pozorom dobry pomysł -S_S pisze:Z taśmą klejącą? To byłaby tragedia, zwłaszcza gdyby zaczął się na warstwie kleju osadzac kurz.
ale zamontowana inaczej, niż myśli kol. S_S
Można np. pokryć jedną stronę ściany modelu taśmą klejącą (przykleić ją do niej), a potem zrobić to samo od drugiej strony. Warstwy taśmy w otworach okiennych skleją się ze sobą, i będzie szyba. Trzeba tylko uważać, by pomiędzy nie nie wlazł żaden włos ani inny śmieciuch.
Taką technikę zastosowałem nie tak dawno w budowanym właśnie nowym wagonie dla W.K.O. - ale na oficjalną prezentację jeszcze nie pora, na razie nie ujawniam szczegółów
W błędzie jesteś. Przede wszystkim najpierw ją ściągnij z rolki - nie sądzę, aby udało ci się ściągnąć ją bez takich charakterystycznych pasków po kleju.PAFAWAG pisze:Taśma klejąca to wbrew pozorom dobry pomysł
Druga sprawa - przy modelach w takiej skali jak 1:87 - nie dość, że efekt będzie marny, to i wyglądać będzie jakbyś zamiast szyby wstawił niedorobiony witraż z kościoła.
W niedoświadczeniu jesteśKędzior pisze:W błędzie jesteś.
Zdjąć taśmę z rolki bez charakterystycznych pasków po kleju jak najbardziej się da - trzeba ciągnąć powoli i bez szarpania. Zresztą za jakiś czas wrzucę zdjęcia szyb w drzwiach budowanego niskopodłogowca dla W.K.O. - będzie można zobaczyć efekt
E. Technologię taśmy klejącej zastosowałem także w modelu wagonu rewizyjnego SR51 (wyd. Zetka), i efekt jest przyzwoityKędzior pisze:Druga sprawa - przy modelach w takiej skali jak 1:87 - nie dość, że efekt będzie marny, to i wyglądać będzie jakbyś zamiast szyby wstawił niedorobiony witraż z kościoła.
A i daję
Oto galeria:
http://img10.imageshack.us/gal.php?g=img1072w.jpg
Są tam zdjęcia wagonu oraz mały pokaz jego iluminacji
Szyby zaś były wykonywane dwojako - materiałem była oczywiście taśma klejąca, ale w wieżyczce szyby były przyklejane bezpośrednio do elementów nadwozia (tak jak opisywałem to kilka postów wyżej), a na końcach wagonu przyklejone po wcześniejszym sprefabrykowaniu - najpierw zostały sklejone ze sobą kawałki taśmy klejącej, a dopiero później całość przyklejona pomiędzy części ściany pojazdu (ponieważ w modelu SR51 jest ściana zewnętrzna i wewnętrzna).
(zdjęcia pojazdu w tej samej galerii, co poprzednio)
Jakiś czas temu zacząłem budowę pierwszego wagonu niskopodłogowego dla Wrocławskiej Kolei Ogrodowej - jest to wagon niskopodłogowy, dwuosiowy i wąskotorowy (na linię oznaczoną obecnie numerem 5 Kalcytowa Wąsk. -> Tunel pod bukszpanem [w przyszłości -> kompleks STB]).
W założeniach ma on być "dopełnieniem" wagonu 802N (którego już opracowałem dokumentację) - będzie do niego doczepiany tak, aby cały skład był dwukierunkowy (malowanie będzie podobne do malowania 802N, dla którego to bazą będzie notabene model dostępny na KMF ).
Wzorem dla niskopodłogowca było zdjęcie modelu poznańskiego wagonu typu P1D - z tym, że wprowadziłem drzwi "stopiątkowe" i pozwolę sobie zmienić trochę jego kształty - będzie bardziej kanciasty, a nie beczkowaty. Skutkiem czego wagon otrzymał oznaczenie P1M; numer taborowy to #2102.
Mechanika:
Wagon nie posiada napędu - tramwaje wąskotorowe będą wprawiane w ruch w podobny sposób, jak tramwaje linowe w San Francisco. Podstawowym materiałem budulcowym tramwaju jest tektura - pudło powstało na bazie pudełka po solniczce i pieprzniczce.
Osie są kartonowo-plastikowe - potem zostaną pomalowane na czarno i oczywiście polakierowane (co jest najważniejsze). Tłumienia drgań... No cóż... Nie ma , osie zą zamontowane w pudle za pomocą wyjmowalnych drutów.
Drzwi "stopiątkowe" otwierają się do środka i, jak widać na zdjęciach, ich szyby są bardzo dobrze przejrzyste - na jednym zdjęciu wyraźnie widać przez nie fragment firanki i tego, co za oknem A więc - da się
Oto galeria:
http://img10.imageshack.us/gal.php?g=img1072w.jpg
Są tam zdjęcia wagonu oraz mały pokaz jego iluminacji
Szyby zaś były wykonywane dwojako - materiałem była oczywiście taśma klejąca, ale w wieżyczce szyby były przyklejane bezpośrednio do elementów nadwozia (tak jak opisywałem to kilka postów wyżej), a na końcach wagonu przyklejone po wcześniejszym sprefabrykowaniu - najpierw zostały sklejone ze sobą kawałki taśmy klejącej, a dopiero później całość przyklejona pomiędzy części ściany pojazdu (ponieważ w modelu SR51 jest ściana zewnętrzna i wewnętrzna).
Dobra, zmieniam zdanie;PAFAWAG pisze:Taką technikę zastosowałem nie tak dawno w budowanym właśnie nowym wagonie dla W.K.O. - ale na oficjalną prezentację jeszcze nie pora, na razie nie ujawniam szczegółów
(zdjęcia pojazdu w tej samej galerii, co poprzednio)
Jakiś czas temu zacząłem budowę pierwszego wagonu niskopodłogowego dla Wrocławskiej Kolei Ogrodowej - jest to wagon niskopodłogowy, dwuosiowy i wąskotorowy (na linię oznaczoną obecnie numerem 5 Kalcytowa Wąsk. -> Tunel pod bukszpanem [w przyszłości -> kompleks STB]).
W założeniach ma on być "dopełnieniem" wagonu 802N (którego już opracowałem dokumentację) - będzie do niego doczepiany tak, aby cały skład był dwukierunkowy (malowanie będzie podobne do malowania 802N, dla którego to bazą będzie notabene model dostępny na KMF ).
Wzorem dla niskopodłogowca było zdjęcie modelu poznańskiego wagonu typu P1D - z tym, że wprowadziłem drzwi "stopiątkowe" i pozwolę sobie zmienić trochę jego kształty - będzie bardziej kanciasty, a nie beczkowaty. Skutkiem czego wagon otrzymał oznaczenie P1M; numer taborowy to #2102.
Mechanika:
Wagon nie posiada napędu - tramwaje wąskotorowe będą wprawiane w ruch w podobny sposób, jak tramwaje linowe w San Francisco. Podstawowym materiałem budulcowym tramwaju jest tektura - pudło powstało na bazie pudełka po solniczce i pieprzniczce.
Osie są kartonowo-plastikowe - potem zostaną pomalowane na czarno i oczywiście polakierowane (co jest najważniejsze). Tłumienia drgań... No cóż... Nie ma , osie zą zamontowane w pudle za pomocą wyjmowalnych drutów.
Drzwi "stopiątkowe" otwierają się do środka i, jak widać na zdjęciach, ich szyby są bardzo dobrze przejrzyste - na jednym zdjęciu wyraźnie widać przez nie fragment firanki i tego, co za oknem A więc - da się