Oskii pisze:Dziś przyszedł mi model SU46 + Wagony 208K, 9W i 3x samochód Lublin
Hehe, to był mój pierwszy model katronowy
Sklejałem go z wielkimi trudnościami, ale w końcu się udało (początek sklejania był chyba ze 3 lata temu - koniec jakiś czas później). Teraz przeszedł SuperNG i prezentuje się jeszcze lepiej (specjalnie na tą NG zakupiłem dwa różne odcienie zielonych farb akrylowych - model ma dół pudła ciemnozielony, a górę, wraz z przednią częścią dachu, jasnozieloną - wygląda wspaniale, jak jeden z modeli plastikowych tej lokomotywy :biggrin: ).
Wagon 208K jest w trakcie sklejania, które nie wiadomo za bardzo kiedy się zakończy (zostały jeszcze hamulce i parę drobiazgów)
Pafawaska węglarka 9W została sklejona też dawno, ale za to szybko - w dwa dni
Posiada plastikowe łożyska, dzięki czemu można ją spokojnie włączyć do składu pociągu na makiecie, po wymianie kartonowych zestawów kołowych na plastikowe/metalowe (te kartonowe średnio się sprawdziły - najgorzej było na zakrętach
).
Co do Lublinów, to kiedy pierwszy raz je zobaczyłem, pomyślałe sobie: "Jejku, jak to można skleić?! Pod mikroskopem, czy jak?!" - posiadają one tak małe części, że wtedy zupełnie się do nich zniechęciłem
Ale teraz, jak mam już jakieś doświadczenie, myślę, że może pewnego razu się do nich zabiorę...
sm48 pisze:Bardzo fajny, jest opcja z żółtym czołem
Nie, w wydaniu Answera nie ma. Za to Zetka wydała SU46 z żółtym czołem, tylko nie wiem, gdzie ją można dostać (można popatrzeć na
www.paper-hobby.com ,
może tam znowu pojawiła się w ofercie)
Poza tym zawsze można czoło przemalować samodzielnie - potrzebna jest tylko farba, pędzel, podkładka (by nie zabrudzić stołu/podłogi
) oraz "malarska", papierowa taśma maskująca - trzeba z niej wyciąć obrysy elementów, które nie mają być żółte (np. reflektorów, szyb, oznaczeń, gniazd sterowania wielokrotnego), i nakleić je lekko na te elementy (ważne, by krawędzie obrysów były dobrze przyklejone, bo inaczej pod obrys dostanie się farba!). Po pomalowaniu czoła na żółto maskowania można zdjąć - elementy powinny być niemuśnięte farbą