Zdjęcia modeli w trakcie i po sklejeniu

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Pamiętam, udało mi się w jedną noc zbudować cały pociąg, tempo było zabójcze. Czy te parowozy nie były zbudowane w zakładach Cockerill-a w Belgii? O ile się nie myle to prawie wszystkie parowozy na D¯WW były tam budowane, wszak zakłady Rosyjskie budowały tabor na prześwit 1524.

Tp4

Post autor: Tp4 »

Podobno pochodziły z Berlina

Ogryzek

Post autor: Ogryzek »

Trochę zejdziemy z tematu wątku ale znalazłem takie coś;

"Polsce opancerzono kilka lekkich lokomotyw towarowych pruskiej serii G3 (polskie oznaczenie Th1), lecz na ich temat brak jest bliższych informacji. Częściowo opancerzona lokomotywa tego typu używana była w pociągu "Zagończyk". Tak samo opancerzona lokomotywa G3 używana była w 1919 r. w pociągu "Kaniów". Brak bliższych danych o wyżej wymienionych lokomotywach, jak również o ewentualnych innych. Sądząc po usytuowaniu zbieralnika pary tuż za kominem, najprawdopodobniej zostały one wyprodukowane przed 1895 r.
Konstrukcja i dane:

Pruski znormalizowany parowóz towarowy serii G3 był budowany od 1877 roku - wyprodukowano ich aż 2082 sztuki. Układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 10 atm.), dwucylindrowy silnik bliźniaczy (C-n2). Polskie koleje po I w.św. miały 118 parowozów typu G3, który po 1923 roku otrzymał oznaczenie Th1. Długość całkowita lokomotywy z tendrem: 15,37 m.

Dalszym rozwinięciem serii G3 były serie: G41 (zbudowano 140 szt.), G42 (768 szt.) i G43 (63 szt.) - polskie koleje miały 8 parowozów Th2 - G41, 103 Th3 - G42 i 10 Th4 - G43. Wszystkie one miały układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 12 atm.). G41 miał silnik bliźniaczy (C-n2), dalsze typy - sprzężony. "

http://derela.republika.pl/loki2.htm#g3

Wojtek-MKM

Post autor: Wojtek-MKM »

A ja mam pytanie do Adrysa: jak Ty robisz te modele (skąd rysunki, koła, wnętrze?) że są takie profesjonalne? I nie masz jakiegoś sposobu na zaokrąglenie Trampa?

Tp4

Post autor: Tp4 »

@Ogryzek - Czyżbyś coś sugerował? :D

Ogryzek

Post autor: Ogryzek »

JA?? :o: Nieee :mruga:


Do mojego wcześniej pokazanego spisu doszło:

Gklm (Kdt) 21 51 112 2034- 7 Kryty 2-osiowy PKP IV Piko
Wddn 0 301 024 Węglarka 2-osiowa PKP III Piko


Tym samym na stanie jest 30wagonow towarowych (głownie III/IV), wiec w roku 2012 będzie trzeba wyposażyć się w wagony z końca IV do końca V.

Filip7370

Post autor: Filip7370 »

Wddn jakiej budowy?

Grzesiek

Post autor: Grzesiek »


Wojtek-MKM

Post autor: Wojtek-MKM »

Cosik się wygiął. :chytry: Ale całkiem niezły, tylko konstrukcję wzmocnić.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

WOW Lodówka :P Model trochę się pogiął, ale ogólnie jest naprawdę świetny. Wygląda realistycznie. Brawo :)

Kolejka

Post autor: Kolejka »

Ostatnio skończyłem kleić prototypy węglarki i wagonu krytego zrobione w Corelu (musiałem wydrukować białe, bo skończył mi się kolorowy tusz :) ):
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Wagony można już pobrać z mojego tematu.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem ładne modele udało Ci się Zrobić. Czy te białe wagonym Będziesz jakoś kolorował ? :P

Tp4

Post autor: Tp4 »

50 model, który opuścił bramy Zakładu Budowy i Polonizacji Taboru Kolejowego - Pm2-26 (par. Poznań Główny Osobowa). Model powstał na bazie Br03 od Revell'a. Parowóz wymagał zmiany wiatrownic (dorobione z kartonu), dorobienia zgarniaczy, usunięcia przegrzewacza, usunięcia 3-ciej lampy, usunięcia poręczy na drzwiach dymnicy, usunięcie tablic na bokach budki maszynisty, dymnicy i tendrze, usunięcia dziur niemieckiej wentylacji kabiny, zmiany rozmieszczenia osprzętu i oczywiście malowania. Parowozy tej serii służyły w Poznaniu tylko przez około 2 lata (1945-1947) w ilości 8 sztuk.
Obrazek

Wiecie po co były malowane te białe opaski na kominie? :mruga:

Butelka

Post autor: Butelka »

Tp4 pisze:Wiecie po co były malowane te białe opaski na kominie?
¯eby nie było widać ptasich odchodów? :D

Tp4

Post autor: Tp4 »

Z tego co słyszałem od starych kolejarzy to biały pasek na kominie był po to, żeby maszynista widział jak głęboko może wjechać w jezioro, żeby mu woda przez komin paleniska nie zgasiła :D

ODPOWIEDZ