Zdjęcia modeli w trakcie i po sklejeniu
Trochę zejdziemy z tematu wątku ale znalazłem takie coś;
"Polsce opancerzono kilka lekkich lokomotyw towarowych pruskiej serii G3 (polskie oznaczenie Th1), lecz na ich temat brak jest bliższych informacji. Częściowo opancerzona lokomotywa tego typu używana była w pociągu "Zagończyk". Tak samo opancerzona lokomotywa G3 używana była w 1919 r. w pociągu "Kaniów". Brak bliższych danych o wyżej wymienionych lokomotywach, jak również o ewentualnych innych. Sądząc po usytuowaniu zbieralnika pary tuż za kominem, najprawdopodobniej zostały one wyprodukowane przed 1895 r.
Konstrukcja i dane:
Pruski znormalizowany parowóz towarowy serii G3 był budowany od 1877 roku - wyprodukowano ich aż 2082 sztuki. Układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 10 atm.), dwucylindrowy silnik bliźniaczy (C-n2). Polskie koleje po I w.św. miały 118 parowozów typu G3, który po 1923 roku otrzymał oznaczenie Th1. Długość całkowita lokomotywy z tendrem: 15,37 m.
Dalszym rozwinięciem serii G3 były serie: G41 (zbudowano 140 szt.), G42 (768 szt.) i G43 (63 szt.) - polskie koleje miały 8 parowozów Th2 - G41, 103 Th3 - G42 i 10 Th4 - G43. Wszystkie one miały układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 12 atm.). G41 miał silnik bliźniaczy (C-n2), dalsze typy - sprzężony. "
http://derela.republika.pl/loki2.htm#g3
"Polsce opancerzono kilka lekkich lokomotyw towarowych pruskiej serii G3 (polskie oznaczenie Th1), lecz na ich temat brak jest bliższych informacji. Częściowo opancerzona lokomotywa tego typu używana była w pociągu "Zagończyk". Tak samo opancerzona lokomotywa G3 używana była w 1919 r. w pociągu "Kaniów". Brak bliższych danych o wyżej wymienionych lokomotywach, jak również o ewentualnych innych. Sądząc po usytuowaniu zbieralnika pary tuż za kominem, najprawdopodobniej zostały one wyprodukowane przed 1895 r.
Konstrukcja i dane:
Pruski znormalizowany parowóz towarowy serii G3 był budowany od 1877 roku - wyprodukowano ich aż 2082 sztuki. Układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 10 atm.), dwucylindrowy silnik bliźniaczy (C-n2). Polskie koleje po I w.św. miały 118 parowozów typu G3, który po 1923 roku otrzymał oznaczenie Th1. Długość całkowita lokomotywy z tendrem: 15,37 m.
Dalszym rozwinięciem serii G3 były serie: G41 (zbudowano 140 szt.), G42 (768 szt.) i G43 (63 szt.) - polskie koleje miały 8 parowozów Th2 - G41, 103 Th3 - G42 i 10 Th4 - G43. Wszystkie one miały układ osi C (0-3-0) z trzyosiowym tendrem, kocioł na parę nasyconą (ciśnienie 12 atm.). G41 miał silnik bliźniaczy (C-n2), dalsze typy - sprzężony. "
http://derela.republika.pl/loki2.htm#g3
Ostatnio skończyłem kleić prototypy węglarki i wagonu krytego zrobione w Corelu (musiałem wydrukować białe, bo skończył mi się kolorowy tusz ):
Wagony można już pobrać z mojego tematu.
Wagony można już pobrać z mojego tematu.
50 model, który opuścił bramy Zakładu Budowy i Polonizacji Taboru Kolejowego - Pm2-26 (par. Poznań Główny Osobowa). Model powstał na bazie Br03 od Revell'a. Parowóz wymagał zmiany wiatrownic (dorobione z kartonu), dorobienia zgarniaczy, usunięcia przegrzewacza, usunięcia 3-ciej lampy, usunięcia poręczy na drzwiach dymnicy, usunięcie tablic na bokach budki maszynisty, dymnicy i tendrze, usunięcia dziur niemieckiej wentylacji kabiny, zmiany rozmieszczenia osprzętu i oczywiście malowania. Parowozy tej serii służyły w Poznaniu tylko przez około 2 lata (1945-1947) w ilości 8 sztuk.
Wiecie po co były malowane te białe opaski na kominie?
Wiecie po co były malowane te białe opaski na kominie?