[Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Całkiem nieźle, Kędzior. Oba autobusy robią przyjemne wrażenie :)

Solniczka

Post autor: Solniczka »

Teraz o wiele lepiej. :) Ikarek ładnie się prezentuję chociaż ma trochę płaską i niekształtną mordkę. Peerka też fajna ale za bardzo wgłębiłeś koła. Oba modele są na 5. ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Solniczka pisze:Teraz o wiele lepiej. :) Ikarek ładnie się prezentuję chociaż ma trochę płaską i niekształtną mordkę. Peerka też fajna
Ty policz sobie ilość okien może :D M11 nie jest mojego autorstwa, zmieniłem w nim tylko powłokę lakierniczą. (był biało-ciemnoczerwony)

Wczoraj rozpoczęła się budowa PR110U; stan prac:
Obrazek

Nadwozie i podwozie jest przeróbką M11 z Orlika, przeskalowaną do skali H0; do sklejania wnętrza posłużą elementy z Orlika. Model ma niejako nawiązywać do czasów, gdy MPK Wrocław posiadało na stanie tego typu autobusy.

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Peerka zaczyna wychodzić nawet lepiej niż Ikarus, natomiast sam 280 wyszedł o niebo lepiej niż jego poprzednik :) Koła są wyraźnie lepsze, całość jest bardziej estetyczna. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to nieco zbyt duży odstęp między dolną krawędzią przedniej szyby a górną krawędzią przedniej burty (przednia burta troszkę za bardzo "leci" w przód) oraz zawieszenie przegubu, które - jak już sam wspomniałeś - nie jest za doskonałe (naczepa na zakręcie nie stoi poziomo a ukośnie), co widać np. na fotce przystankowej, jednak wraz z nowym przegubem powinno być już git.
Kędzior pisze:Wczoraj rozpoczęła się budowa PR110U; stan prac:
BTW czego używasz jako podkładki "pod warsztat", to laminowana sklejka?...

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

PAFAWAG pisze:BTW czego używasz jako podkładki "pod warsztat", to laminowana sklejka?...
Płytka PCV.

Większość szyb już jest. Teraz będzie najgorsze - fotele ;)
Obrazek

Mrozard
Administrator
Administrator
Posty: 136
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Post autor: Mrozard »

Ten tył trochę mi Zemuna przypomina, ale ogólnie nie jest na co narzekać :)

PAFAWAG

Post autor: PAFAWAG »

Wnętrze jest doklejane?

Solniczka

Post autor: Solniczka »

Kędzior pisze:Ty policz sobie ilość okien może :D
Zawsze myliły mi się te 2 autobusy :confused:
Powiedz mi jeszcze czy rysujesz te modele na kompie i drukujesz, czy na kartce w realu?

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Solniczka pisze:Powiedz mi jeszcze czy rysujesz te modele na kompie i drukujesz, czy na kartce w realu?
Jak już kiedyś autor tego postu pisze:Nadwozie i podwozie jest przeróbką M11 z Orlika, przeskalowaną do skali H0; do sklejania wnętrza posłużą elementy z Orlika.
Najpierw zaczynam od projektu na komputerze, po wydrukowaniu robię wszystko z kartonu wzorując się na wydrukowanych wcześniej fotografiach oryginalnego egzemplarza.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Nie jestem pewien, czy tak właśnie wyglądała oryginalna kabina w PR110U. Gdyby ktoś znalazł odpowiednie zdjęcia, gdzie widać przedni pomost, to byłbym bardzo wdzięczny.

Do zakończenia pozostało w sumie jakieś kilka godzin roboty.

placuch

Post autor: placuch »

Sam model fajny, ale te poręcze mogłeś zrobić np. z drutu pomalowanego na czarno.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

placuch pisze:Sam model fajny, ale te poręcze mogłeś zrobić np. z drutu pomalowanego na czarno.
Jak będziesz robić swojego, to zrobisz jak będziesz uważać za stosowne ;) Nie mam drobnych rąk.

ironscull

Post autor: ironscull »

No muszę przyznać, że jest ok... ale. No właśnie. Znowu widać, że za mało usztywniłeś budę. Na tym zdjęciu od góry widać. Ja bym Ci proponował zmienic trochę technikę. Mianowicie lepiej by było gdybyś robił nadwozie wraz z dachem całośc ma wtedy większą sztywność. A po sklejeniu podłogi i wnętrza nakładasz tylko całość i gotowe, a nic się nie krzywi i nie gnie.
Widzę tam jeszcze, że chyba tył się trochę odkleja, ale to nie problem poprawić. Poza tym jak juz pisałem jest dobrze ;)
Pozdrawaim ;)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

[ Wysłany: 01 Cze 2010 12:57 ]
Budowa dawno zakończona. Teraz przydałoby się bardziej dokładnie wykonać Ikarusa. Tak więc najrozsądniej będzie chyba podmienić budę #5318 na lepiej wykonaną.


[ Dodano: 06 Wrz 2010 17:33 ]
Obrazek
Gniot w budowie. Czy wyjdzie?


PS. Tak, zerżnąłem kadr od mzk804 ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: J-31 »

Kędzior pisze:Gniot w budowie. Czy wyjdzie?
Spoko. Na pewno wyjdzie, a nawet wyjedzie. Powodzenia przy pracach nad tym modelem ;)

Adrys1005

Post autor: Adrys1005 »

A Właśnie! Nie wiem czy ktoś to zauważył, że masz 'uszczelki' białe :]
mianowicie chodzi mi o obwódki szyb. Przed przyklejeniem tam folii/pleksji polecam najpierw te krawędzi wyretuszować czarnym markerem, ale delikatnie i cienko, żeby marker nie przebił się dalej. A <b>pozatym</b> modele są bardzo przyjemne i czekam na gniota :P

ODPOWIEDZ