[Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Ty policz sobie ilość okien może M11 nie jest mojego autorstwa, zmieniłem w nim tylko powłokę lakierniczą. (był biało-ciemnoczerwony)Solniczka pisze:Teraz o wiele lepiej. Ikarek ładnie się prezentuję chociaż ma trochę płaską i niekształtną mordkę. Peerka też fajna
Wczoraj rozpoczęła się budowa PR110U; stan prac:
Nadwozie i podwozie jest przeróbką M11 z Orlika, przeskalowaną do skali H0; do sklejania wnętrza posłużą elementy z Orlika. Model ma niejako nawiązywać do czasów, gdy MPK Wrocław posiadało na stanie tego typu autobusy.
Peerka zaczyna wychodzić nawet lepiej niż Ikarus, natomiast sam 280 wyszedł o niebo lepiej niż jego poprzednik Koła są wyraźnie lepsze, całość jest bardziej estetyczna. Jedyne, do czego mogę się przyczepić, to nieco zbyt duży odstęp między dolną krawędzią przedniej szyby a górną krawędzią przedniej burty (przednia burta troszkę za bardzo "leci" w przód) oraz zawieszenie przegubu, które - jak już sam wspomniałeś - nie jest za doskonałe (naczepa na zakręcie nie stoi poziomo a ukośnie), co widać np. na fotce przystankowej, jednak wraz z nowym przegubem powinno być już git.
BTW czego używasz jako podkładki "pod warsztat", to laminowana sklejka?...Kędzior pisze:Wczoraj rozpoczęła się budowa PR110U; stan prac:
Solniczka pisze:Powiedz mi jeszcze czy rysujesz te modele na kompie i drukujesz, czy na kartce w realu?
Najpierw zaczynam od projektu na komputerze, po wydrukowaniu robię wszystko z kartonu wzorując się na wydrukowanych wcześniej fotografiach oryginalnego egzemplarza.Jak już kiedyś autor tego postu pisze:Nadwozie i podwozie jest przeróbką M11 z Orlika, przeskalowaną do skali H0; do sklejania wnętrza posłużą elementy z Orlika.
Nie jestem pewien, czy tak właśnie wyglądała oryginalna kabina w PR110U. Gdyby ktoś znalazł odpowiednie zdjęcia, gdzie widać przedni pomost, to byłbym bardzo wdzięczny.
Do zakończenia pozostało w sumie jakieś kilka godzin roboty.
No muszę przyznać, że jest ok... ale. No właśnie. Znowu widać, że za mało usztywniłeś budę. Na tym zdjęciu od góry widać. Ja bym Ci proponował zmienic trochę technikę. Mianowicie lepiej by było gdybyś robił nadwozie wraz z dachem całośc ma wtedy większą sztywność. A po sklejeniu podłogi i wnętrza nakładasz tylko całość i gotowe, a nic się nie krzywi i nie gnie.
Widzę tam jeszcze, że chyba tył się trochę odkleja, ale to nie problem poprawić. Poza tym jak juz pisałem jest dobrze
Pozdrawaim
Widzę tam jeszcze, że chyba tył się trochę odkleja, ale to nie problem poprawić. Poza tym jak juz pisałem jest dobrze
Pozdrawaim
A Właśnie! Nie wiem czy ktoś to zauważył, że masz 'uszczelki' białe
mianowicie chodzi mi o obwódki szyb. Przed przyklejeniem tam folii/pleksji polecam najpierw te krawędzi wyretuszować czarnym markerem, ale delikatnie i cienko, żeby marker nie przebił się dalej. A <b>pozatym</b> modele są bardzo przyjemne i czekam na gniota
mianowicie chodzi mi o obwódki szyb. Przed przyklejeniem tam folii/pleksji polecam najpierw te krawędzi wyretuszować czarnym markerem, ale delikatnie i cienko, żeby marker nie przebił się dalej. A <b>pozatym</b> modele są bardzo przyjemne i czekam na gniota