[Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Standardowe noże do tapet są dla mnie nieporęczne. Nie dają mi tego wyczucia, jak żyletka a jak jeszcze są przytępiałe, to w ogóle się nie nadają do wycinania drobnych otworów.Ogryzek pisze:Nie zgodzę się z ta częścią wypowiedzi. Sam używam wąskiego nożyka do tapet. Wszystko zależy jaka mamy wprawę do operowania takim narzędziem.
Tymczasem na warsztacie pojawiły się arkusze - Vero i Solina. Będą one sklejane w tym samym czasie.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
A nie rozsądniej byłoby zainwestować w skalpel...?
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Skalpel swoje kosztuje. A skoro ktoś nie chce inwestować to wąski nożyk do tapet zda egzamin. Jak już pisałem- sam takiego używam (prócz skalpela oczywiście). Jutro zrobię foto tego nożyka by było wiadomo o czym mowie.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
zVariować można w ZNTKM Ledwo jeden - O814D jeszcze nie został zmontowany a już w kolejce czekają dwa kolejne podwozia O818D
Pierwsze z nich będzie Jelczem Vero z DLA, następne - Autosanem Soliną z Sevibusa a ostatnie - też Soliną, ale z ZMKS Jasło. Bazę modeli zaprojektował Adrys, ja je tylko przemalowałem, chociaż Solinę jeszcze poprawiam. Choć w przypadku Vero, poszedłem o krok dalej, bo niektóre rzuty są fototeksturą.
Tutaj już gotowe nadwozie. Niestety szyba będzie do wyczyszczenia, gdyż wklejałem ją osobno jako jeden element zachodzący na boki, przez co nie było zbyt łatwo ją dopasować. Ponadto poszycie nadwozia i tak już zostało wymienione, bo w pierwszej wersji tusz z markeru do maskowania białych śladów po wycinaniu, przebił się na drugą stronę. Podobnie pas nadokienny po stronie kierowcy będzie jeszcze raz wydrukowany, z tego samego powodu
PS. Wnikliwi obserwatorzy zauważą też, ile wikolu już zdołałem wykorzystać od czasu jego zakupu
Pierwsze z nich będzie Jelczem Vero z DLA, następne - Autosanem Soliną z Sevibusa a ostatnie - też Soliną, ale z ZMKS Jasło. Bazę modeli zaprojektował Adrys, ja je tylko przemalowałem, chociaż Solinę jeszcze poprawiam. Choć w przypadku Vero, poszedłem o krok dalej, bo niektóre rzuty są fototeksturą.
Tutaj już gotowe nadwozie. Niestety szyba będzie do wyczyszczenia, gdyż wklejałem ją osobno jako jeden element zachodzący na boki, przez co nie było zbyt łatwo ją dopasować. Ponadto poszycie nadwozia i tak już zostało wymienione, bo w pierwszej wersji tusz z markeru do maskowania białych śladów po wycinaniu, przebił się na drugą stronę. Podobnie pas nadokienny po stronie kierowcy będzie jeszcze raz wydrukowany, z tego samego powodu
PS. Wnikliwi obserwatorzy zauważą też, ile wikolu już zdołałem wykorzystać od czasu jego zakupu
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Z Soliną będzie Ci bardzo ciężko, bo na ma "maskę" z przodu. Maska jako taka jest wysunięta. Ciężko to będzie ładnie skleić
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Prace wciąż trwają. Nie jest za łatwo, gdyż Adrys nie opisał jak i co należy gdzie wklejać. Wszystkiego trzeba samemu dochodzić. Są też pewne błędy do skorygowania, jednakże nie ma tragedii.
Skleiłem podwozie i jedną stronę siedzeń.
Wiem, że fotele w 502 są nieco inne kształtem, ale tapicerka jest raczej zgodna z oryginałem
Zdjęcie na szybko z tabletu, post ten także, gdyż jest późno a nie chce mi się specjalnie do tego odpalać cyfrówki i komputera.
Skleiłem podwozie i jedną stronę siedzeń.
Wiem, że fotele w 502 są nieco inne kształtem, ale tapicerka jest raczej zgodna z oryginałem
Zdjęcie na szybko z tabletu, post ten także, gdyż jest późno a nie chce mi się specjalnie do tego odpalać cyfrówki i komputera.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Jakby co to na moim blogu są zdjęcia z budowy. Możesz tam zajrzeć jak będziesz miał problem z jakimiś częściami
To samo tyczy się Soliny.
Nie przewidywałem, że ktoś poza mną będzie chciał robić te modele Nie mniej ponumerowałem części a to jak mniemam powinno znacznie ułatwić pracę
To samo tyczy się Soliny.
Nie przewidywałem, że ktoś poza mną będzie chciał robić te modele Nie mniej ponumerowałem części a to jak mniemam powinno znacznie ułatwić pracę
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Takich modeli praktycznie nie sposób znaleźć a jeśli są, to tylko w wersji uproszczonej bez wnętrza, często dość kiepskiej jakości. Tymczasem po małych modyfikacjach twoich modeli można zrobić z nich naprawdę ciekawe.Adrys1005 pisze:Nie przewidywałem, że ktoś poza mną będzie chciał robić te modele Nie mniej ponumerowałem części a to jak mniemam powinno znacznie ułatwić pracę
Jelcz M081MB jest już praktycznie gotowy, choć karoseria jeszcze nie jest wklejona na stałe i nie ma zamontowanych lusterek, (nie mam jeszcze do tego wprawy) podobnie jak w pozostałych dwóch Jelczach. Zdjęcia pojawią się wkrótce na stronie ZNTKM (link w sygnaturce), oraz w temacie sklejonych modeli. Myślę, że model wyszedł mi całkiem nieźle.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Ciężko to było dopasować szybę przednią w Vero Z pasem przednim w Solinie jest stosunkowo łatwo - wszystko zależy od używanego kleju.J-31 pisze:Z Soliną będzie Ci bardzo ciężko, bo na ma "maskę" z przodu. Maska jako taka jest wysunięta. Ciężko to będzie ładnie skleić
Solina w budowie. Nie pomyślałem jednak, żeby za wczasu zrobić przymiarek nadwozia do głównego podwozia (przed doklejeniem do niego podłogi) - okazało się, że podwozie wyszło mi za szerokie w stosunku do karoserii i model po sklejeniu wyglądałby komicznie. I też tak podwozie z wklejoną podłogą musiało zostać przycięte po bokach.
Tu mam pytanie do autora projektu modeli vario-podobnych, Adrysa: co za część się kryje pod numerem 4 (widoczna przy żyletce) i gdzie ma być ona wklejona?
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Jakiego bloku korzystasz, technicznego czy rysunkowego, że takie małe zgnioty "rozlazłe" się porobiły?
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Kurka siwa, dopiero co napisałem, że po sklejeniu musiałem przyciąć podwozie, bo tak skleiłem nadwozie, że się na nim nie mieściło. A tu taki Kolejorz nie przeczyta, tylko w następnym poście pyta o to samo.Kolejorz pisze:Jakiego bloku korzystasz, technicznego czy rysunkowego, że takie małe zgnioty "rozlazłe" się porobiły?
Oba podwozia - w Vero i w Solinie są oparte na tekturze przyciętej do wielkości paska podłogi z arkusza. Podwyższenie podłogi opiera się na poprzecznych kawałkach tektury, co dodatkowo ją usztywnia. Najlepiej to obrazuje poniższy schemat narysowany na szybko:
Czarny obrys to główne podwozie tekturowe, zaś czerwone fragmenty to paski tektury przycięte do wysokości wklejanej podłogi a wklejone do podwozia.
Teraz już wiesz, czemu więc podwozie Soliny wydaje się "rozlazłe" w dolnej krawędzi. Nie będzie to miało znaczenia, bo i tak zostanie zakryte przez karoserię.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Dzierżawiony Szymkowiakowy Mercedes trafił do ZNTKM, gdzie na razie otrzymał nową linię ostatniego okna, agregat klimatyzacji, zaprogramowane na nowo 2/3 wyświetlaczy (z bocznym mam problem się do niego dostać, nie chcę zniszczyć oszklenia. Przedni jest do wyprostowania, ale to zrobię gdy zacznę wnętrze poprawiać). Model otrzymał też nowy numer - 8317.
Na razie to tyle, pozostało zająć się fotelami, biletomatem, kabiną kierowcy, monitorem LCD, przednimi LED-ami i drobnymi szczegółami. Jest problem z przegubem i podłogą w członie B, będzie trzeba się tym zająć.
Na razie to tyle, pozostało zająć się fotelami, biletomatem, kabiną kierowcy, monitorem LCD, przednimi LED-ami i drobnymi szczegółami. Jest problem z przegubem i podłogą w członie B, będzie trzeba się tym zająć.
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Jakie Masz problemy z przegubem i podłogą ?
Re: [Relacja] ZNTKM w Domaszczynie Małym
Podłoga w tylnym członie nie leży tak stabilnie jak w przednim a oś ucieka do nadkola. Przegub natomiast jest zarwany i jedynie 2 bolce go na miejscu trzymają.