Misz-masz, czyli operacje genetyczne :) (2012-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
Awatar użytkownika
Kolejorz
Posty: 339
Rejestracja: 2012-08-01, 20:33
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: Kolejorz »

`ZgoN! pisze:Nie pokazuj tego więcej bo jeszcze PR zobaczy i będą takie dziwadła jeździć. :retard:
Nawet całkiem fajne dziwadła. :D Raczej i tak by to nie przeszło nawet jak by to zobaczyli PR.

jakuag1 Zrób może z przekrojem tych wagonów (wnętrze). ;) Ciekawe jak to będzie wyglądać w twoim wykonaniu. :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Ile razy mam powtarzać, żebyście zaczęli zwracać uwagę na to, jakiego typu link z imageshack.us zamieszczacie na forum?

Przypominam po raz wtóry: wybierajcie linki do niepomniejszonych obrazków (Original size) a nie do konkretnych rozdzielczości ekranu. Nawet jeśli obrazek jest mniejszy!


Dopasowanie rysunku do danej rozdzielczości, nawet jeśli wybierzemy rozdzielczość większą od obrazka powoduje jego przetworzenie. Czy chcemy tego czy nie, powoduje to jego kompresję i pogorszenie jego jakości.
Domyślnie ustawiona jest opcja pomniejszenia obrazku i tylko od was to zależy, czy chcecie uzyskać link do oryginalnego obrazka.

Powtarzam zatem jeszcze raz - z listy podręcznej wybieramy pozycję ORIGINAL SIZE :!:

A jak tej listy nie widzicie, to przykro mi bardzo, ale radzę zainwestować w lepsze okulary.

jakubg1

Post autor: jakubg1 »

Kolejorz pisze:
`ZgoN! pisze:Nie pokazuj tego więcej bo jeszcze PR zobaczy i będą takie dziwadła jeździć. :retard:
Nawet całkiem fajne dziwadła. :D Raczej i tak by to nie przeszło nawet jak by to zobaczyli PR.

jakuag1 Zrób może z przekrojem tych wagonów (wnętrze). ;) Ciekawe jak to będzie wyglądać w twoim wykonaniu. :)
Wnętrze dokładnie takie same jak w wagonie silnikowym EN57. Tyle że toalety nie ma :retard:. Ale zrobię najprawdopodobniej tył wagonu.
Kolejorz pisze:jakuag1
Jakubg1 nie jakuag1. Kliknij w mój nick (nad obrazkiem obok postu), żeby uniknąć podobnych błędów.

Awatar użytkownika
Kolejorz
Posty: 339
Rejestracja: 2012-08-01, 20:33
Lokalizacja: Warmia i Mazury

Post autor: Kolejorz »

Oj sory w pomyłce nazwy twojego nicku. Pisałem z telu. :mruga:

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Propozycja wykorzystania członów silnikowych z uszkodzonych jednostek EN57 i EN71 jako wagonów osobowych, mimo swoich zalet miała pewne wady, jak choćby brak toalet, niski standard uniemożliwiający jego zastosowanie na szerszą skalę w pociągach pasażerskich różnego typu. W dodatku w eksploatacji pojawiły się problemy ze zdalnym otwieraniem drzwi, często też same drzwi ulegały awariom przez zaniedbania jakie sięgały czasów eksploatacji członów silnikowych w jednostkach a także przez zmęczenie materiału.

Dlatego też część jednostek skierowano do modernizacji wg nowoczesnych standardów modernizacji typu EN57AKD, czy też EN57AL. Wszystkie boczne panele zostały wypiaskowane a ubytki zastąpione nowymi ocynkowanymi blachami. Zastosowano nowe, dużo bardziej szczelne okna, zabudowano kilmatyzację, zmienione zostało wnętrze, siedzenia, zamontowano 2 toalety o obiegu zamkniętym.
Zmieniono drzwi na odskokowo-przesuwne, otwierane przez pasażerów. Wózki zostały zmodernizowane do jazdy z prędkością 140km/h.

Obrazek

Zamontowano także po 2 wyświetlacze na burtę.
Tak zmodernizowany wagon otrzymał oznaczenie 61 51 22-70 001-4.
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 18:09 przez Przemek, łącznie zmieniany 2 razy.

jakubg1

Post autor: jakubg1 »

Od razu mówię, że wagony Bpu oraz ABpu są przystosowane do Twoich wagonów, oraz do prędkości 160 km/h.

[ Dodano: 2014-01-18 ]
Jednoczłonowy EZT.
Obrazek

[ Dodano: 2014-01-18, 16:50 ]
Kędzior pisze:A w ogóle to zmień oznaczenie, bo twoje wagony bynajmniej nie są piętrowe, co sugeruje ich oznaczenie
Postępuję według oznaczeń obowiązujących od 2008 roku. Nie ma liczby przedziałów, ponieważ są to wagony bezprzedziałowe, o czym sugeruje oznaczenie (B = wagon 2 klasy, p = wagon bezprzedziałowy, u = wagon wyposażony w zdalny mechanizm do zamykania drzwi. ¬ródło: http://www.kolejland.rail.pl/oznaczenia_wagonow

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Czyli najbezpieczniej będzie stosować jednak unijny zapis. Niepotrzebnie zasugerowałem się Wikipedią.

Oznaczenie pierwszego wagonu zmodernizowanego tak jak w poprzednim poście to:
61 51 22-70 001-4
Ostatnio zmieniony 2014-01-18, 18:05 przez Przemek, łącznie zmieniany 1 raz.

jakubg1

Post autor: jakubg1 »

Kędzior pisze:Tyle że nawet EN57 nie był przewidziany do takiej prędkości
Wagon został zmodernizowany do takiej prędkości. Przecież nie został rozłożony na części, wagon s nie został podpięty do lokomotywy i maszynista nie powiedział: "Juhuu, mam wagon, PR wprowadzi je do eksploatacji"? Został wyjęty silnik, pantografy itp. i wagon stał się około 2 razy lżejszy, odpowiadający normom wagonów dla prędkości 160 km/h. W związku z brakiem toalet IC nie chciało wagonów, a PR dostał wagony (A)Bpu i z pozostałych członów r zrobił EN99. Ciekawa historia :cool:

[ Dodano: 2014-01-18, 16:58 ]
Może kiedyś EN99 stanie się prototypem nowych tramwajów :D

[ Dodano: 2014-01-18, 17:23 ]
Kędzior pisze:Propozycja wykorzystania członów silnikowych z uszkodzonych jednostek EN57 i EN71 jako wagonów osobowych, mimo swoich zalet miała pewne wady, jak choćby brak toalet, niski standard uniemożliwiający jego zastosowanie na szerszą skalę w pociągach pasażerskich różnego typu. W dodatku w eksploatacji pojawiły się problemy ze zdalnym otwieraniem drzwi, często też same drzwi ulegały awariom przez zaniedbania jakie sięgały czasów eksploatacji członów silnikowych w jednostkach a także przez zmęczenie materiału.
Mówisz o moich wagonach? :o:
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 11:01 przez jakubg1, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Post autor: Przemek »

Bo klasyczne EN57 nie mają takich problemów jak awarie drzwi, które zatrzymują się w pewnym położeniu i wskutek tego nie da się ani ich otworzyć, ani zamknąć... Wcale a wcale ten problem nie istnieje...

Nie wiem, czy kiedykolwiek miałeś okazję przejechać się "kiblem" ciągniętym przez lokomotywę (bo ja tak i to co najmniej dwa razy - w konfiguracji ET22+EN57 i SM42+EN57+EN57). Jeśli tak, to powinieneś wiedzieć, że w takim składzie pneumatyka drzwi działa o wiele gorzej i analogicznie czym więcej wagonów przebudowanych z EN57 dokładasz, tym większy problem z ich zdalnym otwieraniem. No nie wierzę, że z każdego punktu modernizacji muszę się tobie tłumaczyć...

jakubg1

Post autor: jakubg1 »

Kędzior pisze:Nie wiem, czy kiedykolwiek miałeś okazję przejechać się "kiblem" ciągniętym przez lokomotywę
Nie miałem okazji. :(

[ Dodano: 2014-01-18, 19:44 ]
P.S. Oddalamy się od tematu. Jutro kolejny misz-masz.

[ Dodano: 2014-01-18, 19:54 ]
Właśnie trwają testy nad połączeniem EP09 z wagonami typu (A)Bpu. Ciekawe, jak skład z tego wyjdzie :mruga:

Obrazek
Wagon Bpuz, czyli wagon EN99 bez silnika. Użyto litery "z", bo B = wagon 2 klasy, p = wagon bezprzedziałowy, u = wagon wyposażony w zdalny mechanizm do zamykania drzwi, z = wagon z kabiną sterowniczą.

Awatar użytkownika
K4016td
Posty: 170
Rejestracja: 2011-06-01, 18:33
Lokalizacja: Kierownik Zamieszania
Kontakt:

Post autor: K4016td »

Pewnie było wieki temu w jakimś temacie, ale tak mnie naszło na wybudowanie własnej wizji ekspansji Bolechowszczyzny na rynek brytyjski.

Obrazek

Trochę elementów z różnych wozów i powstał taki składaczek. Tyłu nie rysowałem, jakoś nie mam na niego żadnej wizji a wszytsko co mi wychodziło było tak paskudne że lepiej nie mówić ;)

jakubg1

Re: Misz-masz, czyli operacje genetyczne :) (2012-2014)

Post autor: jakubg1 »

Wagon Bpz. Nadaje się jako doczepa do EN57, EW58, EW60, EN71, ED72, ED73 i EN99.
Obrazek
EDIT: Przepraszam za zdublowany post.

Dennis

[Nowicjusz] Fabkol - producent fikcyjnego taboru kolejowego

Post autor: Dennis »

Witam Wszystkich towarzyszy milośników ! ;)

Od jakiegoś czasu zajmuje się rysowaniem fikcyjnych pojazdów (szczególnie kolejowych). Bardzo Was prosze o opinie i opcjonalnie wskazówki, co powinienem zrobić by poprawić jakość moich rysunków ;)

Na początku modernizacja EN57 - EN57 AKF (F od fikcyjnej spółki produkującej moje pojazdy - Fabkol)

Pojazd szczególnie przystosowany do tras typu SKM dzięki 3 par drzwi odsuwanych na zewnątrz na człon.

Model bazowy - J31, niektóre detale - J31 i Jacbull.

Obrazek

:arrow: http://postimg.org/image/8am1zm71f/full/

Jesli się spodoba, opublikuje również własne modele, tzn. produkowane a nie modernizowane przez wyżej wymieniony Fabkol ;-)

A więc jeszcze raz prosze o wszelkie opinie, komentarze i wskazówki ! :)

Awatar użytkownika
Przemek
Administrator
Administrator
Posty: 660
Rejestracja: 2007-02-20, 10:44
Lokalizacja: Nie
Kontakt:

Re: [Nowicjusz] Fabkol - producent fikcyjnego taboru kolejow

Post autor: Przemek »

Przeniosłem do właściwego tematu.
Na drugi raz przed założeniem nowego tematu w dziale rysunkowym, proszę zapoznać się z poradnikiem: http://www.km-forum.com.pl/viewtopic.php?f=65&t=6902

mati555

Re: Misz-masz, czyli operacje genetyczne :) (2012-2014)

Post autor: mati555 »

Ja mam zastrzeżenie do Solarisa, lusterka chyba z boku też powinny mieć zielony pasek. Oraz, dlaczego przestrzeń między fotelami za drugimi drzwiami jest szara?
Oprócz tego nie mam się do czego przyczepić. :D

ODPOWIEDZ