Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-2014)
Z dniem 25 października 2013 roku Fabryka Pojazdów Lublin S.A. zmienia nazwę na Lubus S.A. Zmiana spowodowana jest zaprzestaniem produkcji innych pojazdów niż te dla komunikacji zbiorowej. W tym też dniu Lubus prezentuje swoje najnowsze dziecko - przegubowy trolejbus T18 wyposażony w napęd firmy Cegelec i układ jazdy alternatywnej (baterie). Pojazd jest pomalowany w barwy firmowe Lubus'a. Zapraszam do testów i zachęcam do składania zamówień
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Nadszedł czas na kolejną premierę w Jelczańskich Zakładach Autobusowych. Na bazie autobusu JZA Warta WR-A 12.0 (który jest zwycięzcą tegorocznego plebiscytu vUBOTY) został zbudowany trolejbus o nazwie WR-T 12.0. Posiada on m.in. automatycznie opuszczany i podnoszony pantograf oraz kamerę monitorującą jego pracę.
Na początku przyszłego roku zakończone zostaną prace nad 18-metrową wersją trolejbusu, oraz nad wersją zasilaną CNG.
Po więcej informacji oraz danych technicznych zapraszam na PW.
Na początku przyszłego roku zakończone zostaną prace nad 18-metrową wersją trolejbusu, oraz nad wersją zasilaną CNG.
Po więcej informacji oraz danych technicznych zapraszam na PW.
Dziś do zajezdni T-2 przyjechał najnowszy prototyp Zakładów Stalowych w Merkendowie.
Jest nim tramwaj ZS 131N "Elegant" w wariancie 3-członowym.
Od jutra rozpocznie testy na linii 10.
Jest to całkowicie niskopodłogowy tramwaj wyprodukowany przez Zakłady Stalowe. Testowany egzemplarz posiada zewnętrzne ekrany LCD, klimatyzację, oraz system sterowania "drive by 1 stick". Wyposażony został także w automatyczną rampę dla pasażerów oraz płynny system oświetlenia wewnętrznego, który reguluje natężenie i barwę światła zgodnie z porą dnia.
Jest nim tramwaj ZS 131N "Elegant" w wariancie 3-członowym.
Od jutra rozpocznie testy na linii 10.
Jest to całkowicie niskopodłogowy tramwaj wyprodukowany przez Zakłady Stalowe. Testowany egzemplarz posiada zewnętrzne ekrany LCD, klimatyzację, oraz system sterowania "drive by 1 stick". Wyposażony został także w automatyczną rampę dla pasażerów oraz płynny system oświetlenia wewnętrznego, który reguluje natężenie i barwę światła zgodnie z porą dnia.
Firma Amway Polska wypuszcza na rynek nowy tramwaj Amway Jogo. Po wielu testach jazdach próbnych dostał homologację na jazdę i w dniu 13.11.2013 zostaje wystawiony dla firm przewozowych na testy. Nie będę się rozpisywał co on ma bo to już jest raczej w standardzie że klima, itd. Ale zaznaczę ze tramwaj został wyposażony w aparaturę elinowską i drzwi otwierają się do środka nie na zewnątrz oczywiście istnieje możliwość zamontowania drzwi otwierane na zewnątrz, ale sam osobiście lubię drzwi harmonijkowe. Nie ukrywam ze się wzorowałem na Łódzkich bulwach i tramwaju FPS.
Na zakładzie stoi jego dłuższy brat, ale jest jeszcze w trakcie montażu i przed nim miesiąc testów.
Na zakładzie stoi jego dłuższy brat, ale jest jeszcze w trakcie montażu i przed nim miesiąc testów.
Kanciasty? Wydaję się, bo pracuję z małą ilością pixeli.kubafonek pisze:Panie kiEL, co to jest?
Wiele razy było gadane, że kanciasty, za duża ilość otwieranych okien a co za tym idzie brak wyjść ewakuacyjnych... Po cholerę też tyle klapek wlewu paliwa/AdBlue? Naliczyłem minimum 7. Te okna i klapki to jakiś fetysz?
Otwierane okna są naklejone na szybę. Jak szyba zostaje stłuczona, wszystko wylatuje.
Jest ich 6, ale tylko dlatego, bo nie mogę się zdecydować, w którym miejscu wyglądało by to najlepiej. Teorytycznie powinien być wlew na Diesel na przodzie, po lewej stronie, żeby wszelkie klapy serwisowe były po jednej stronie pojazdu. Z drógiej strony, estetycznie wygląda lepiej, jak jest po prawej stronie na przodzie.. Nie wiem też, czy to technicznie możliwe, jak wlew jest po lewej stronie, a zbiornik po prawej.. Może ktoś doradzi?
Z tylu ta mniejsza klapa jest na olej na ogrzewanie. Za pierwszą osią nisko jest zbiornik na AdBlue. Te 4 inne, opcja, gdzie może być wlew dla Diesel.
Fetysz? Raczej kombinacja z sprawdzonym standardem w Ikarusach.
Czarne kontury, dokładnie one nie są czarne, tylko ciemno-szare, występują też w rzeczywistości w Solarisach.PUŁAWtranS pisze:Do tego co wymienił kubafonek dochodzą jeszcze czarne kontury karoserii, co szpeci niemiłosiernie. A do tego jeszcze jedna rzecz. Albo na rysunku dokańczaj porządnie wnętrze (żeby było widoczne to co jest za szybą) albo nie rób go wcale.
Do wnętrza, ok, przyjmuję krytykę.