Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-2014)
Rozpoczęły się dostawy używek na zajezdnię PPKMu. Jako pierwszy zawitał do nas zdezelowany MAN SD202. Pojazd pochodzi z Niemiec, ale ostatnie dwa lata spędził w Polsce.
Na tyłach zajezdni stoi również przemalowany Solaris Urbino 18 z Włoch (ex. CSTP Salerno). Pojazd posiada układa drzwi 2-2-2-0, oraz klimatyzację.
Na tyłach zajezdni stoi również przemalowany Solaris Urbino 18 z Włoch (ex. CSTP Salerno). Pojazd posiada układa drzwi 2-2-2-0, oraz klimatyzację.
Słuszny podpis... Rysunek niestety faktycznie zniszczony...
No ale pora wrócić do prezentacji.
Dość dobry zakup, roczniki 1999. Kursują na liniach w gminie Orłowo i okolicznych sołectwach. #823 odstawiony na czas nieokreślony, uszkodzony most. Klimatyzacja w nich nie działa, dlatego też zdecydowaliśmy się na montaż uchylanych okien.
Mechanicy znudzeni weekendem postanowili pobawić się w waloryzacje autobusu:
Do jednego z odkurzaczy zamontowano wygodne szwedzkie siedzenia wymontowane z Volva B10MA-55 Saffle który zaczął już wrastać w ziemię na terenie bazy. Dodatkowo opończę przegubu wewnątrz również zasłonięto materiałową osłoną znaną m.in z przegubowych DABów czy starych Volvo.
No ale pora wrócić do prezentacji.
Dość dobry zakup, roczniki 1999. Kursują na liniach w gminie Orłowo i okolicznych sołectwach. #823 odstawiony na czas nieokreślony, uszkodzony most. Klimatyzacja w nich nie działa, dlatego też zdecydowaliśmy się na montaż uchylanych okien.
Mechanicy znudzeni weekendem postanowili pobawić się w waloryzacje autobusu:
Do jednego z odkurzaczy zamontowano wygodne szwedzkie siedzenia wymontowane z Volva B10MA-55 Saffle który zaczął już wrastać w ziemię na terenie bazy. Dodatkowo opończę przegubu wewnątrz również zasłonięto materiałową osłoną znaną m.in z przegubowych DABów czy starych Volvo.
Do Urbino 18 dojechali dwaj bracia bliźniacy.
Pojazdy przyjechały bez wyświetlaczy. Pomalowane zostały przez dostawcę w schemat inny niż malowanie zakładowe. Póki co nie będą przemalowywane.
Dołączył do nich również kolega z Czech
Nie wiadomo w jakim celu zostały sprowadzone pojazdy, aczkolwiek mają być następne.
Pojazdy przyjechały bez wyświetlaczy. Pomalowane zostały przez dostawcę w schemat inny niż malowanie zakładowe. Póki co nie będą przemalowywane.
Dołączył do nich również kolega z Czech
Nie wiadomo w jakim celu zostały sprowadzone pojazdy, aczkolwiek mają być następne.
Komplet wozów do obsługi linii 4 od 1.01.2014 gotowy.
Były wymagane wozy z minimum 2009 roku w jednolitym malowaniu. Tak więc nowy MAZ znalazł już zatrudnienie, zastąpił na w.w linii ex. Bydgoskiego Jelcza M181M który powędrował na linię 2.
Nasz holownik również przeszedł drobny remont połączony z malowaniem:
Autobus pochodzi z 1987 roku i jest jednym z ośmiu zemunów które jeździły na liniach jeszcze za czasów Transgóru razem z przegubowym rodzynkiem w postaci Ikarusa 280.26 i pięciu Volv B10MA Saffle. Został pogotem w 1998 roku i zastąpił wysłużonego Jelcza 272MEX.
Były wymagane wozy z minimum 2009 roku w jednolitym malowaniu. Tak więc nowy MAZ znalazł już zatrudnienie, zastąpił na w.w linii ex. Bydgoskiego Jelcza M181M który powędrował na linię 2.
Nasz holownik również przeszedł drobny remont połączony z malowaniem:
Autobus pochodzi z 1987 roku i jest jednym z ośmiu zemunów które jeździły na liniach jeszcze za czasów Transgóru razem z przegubowym rodzynkiem w postaci Ikarusa 280.26 i pięciu Volv B10MA Saffle. Został pogotem w 1998 roku i zastąpił wysłużonego Jelcza 272MEX.
A cóż to za eleganckie Citaro panie Marcinie? W nowszej budzie to od razu lepiej wyglądaMarcin N pisze:Obrazek
----
Dość dawno nie pisałem ale mniejsza o to Jak widać w innym temacie pozbywam się ostatnich dwóch MAN-ów drugiej generacji aby na ich miejsce zakupić kolejne Volva 7700 w których zakochało się kierownictwo. W styczniu ma przyjść przynajmniej jeden egzemplarz ale już nowszej budzie. Dążymy do tego by rocznik autobusów solowych nie był niższy niż 2004. Wymiana najstarszych autobusów wielkopojemnych w ¯ukowicach jest planowana na połowę przyszłego roku.
Tutaj jeden z nowozakupionych autobusów, jeszcze przed uzbrojeniem w kasowniki i wyświetlacze Jak widać będzie nosił numer taborowy 108.
Jeden z prywatnych przewoźników w powiecie, pan
Zdzisław Mocny z Międzygórza nabył kolejny
autobus marki MAN. Jest to pierwszy pojazd
trzeciej generacji w gminie Międzygórze - model
NL263 z roku 2001, spełniający normę emisji
spalin Euro III. Maszyna została wzięta w leasing,
stąd numery rejestracyjne z podwarszawskiego
Otwocka. Autobus zostanie oddelegowany do
ruszającej 1 stycznia linii Y, łączącej międzygórski
dworzec PKS z pobliską Wilczanką.
Rysunek by J-31, K4016Td, Marcin N
Zdzisław Mocny z Międzygórza nabył kolejny
autobus marki MAN. Jest to pierwszy pojazd
trzeciej generacji w gminie Międzygórze - model
NL263 z roku 2001, spełniający normę emisji
spalin Euro III. Maszyna została wzięta w leasing,
stąd numery rejestracyjne z podwarszawskiego
Otwocka. Autobus zostanie oddelegowany do
ruszającej 1 stycznia linii Y, łączącej międzygórski
dworzec PKS z pobliską Wilczanką.
Rysunek by J-31, K4016Td, Marcin N
Trochę nowości z posuwalszczyzny
(Autorzy J-31, Marcin N & K4016td)
Jeden z dwóch pojazdów PPKS który od stycznia 2014 będzie używany na kontrakcie w przewozach pracowniczych dla fabryki telewizorów LG zlokalizowanej w podposuwalskich Piaskach. Drugim pojazdem będzie EL283 którego pokazywałem jakiś czas temu
Ostatni pojazd PKS-u jaki udało się przemalować ze starych barw w nowe w 2013 roku Debiut już 2 stycznia na kursie do Międzygórza w powiecie Janikowskim zamiast regularnego Volvo 7250. Oprócz nowego malowania, pojazd został doposażony o wyświetlacz elektroniczny na miejsce dotychczasowej ramki na tablice.
Rok 2013 zamknął się bilansem 40 pojazdów w PKS, przy czym ponad 95% pojazdów jest przemalowane w nowe firmowe barwy. Wycofano także wszystkie autobusy starsze niż 1990 rok. Na rok 2014 planowany jest zakup autobusów dalekobieżnych na miejsce Neoplana, Bovy oraz Autosana A0404T.
(Autorzy J-31, Marcin N & K4016td)
Jeden z dwóch pojazdów PPKS który od stycznia 2014 będzie używany na kontrakcie w przewozach pracowniczych dla fabryki telewizorów LG zlokalizowanej w podposuwalskich Piaskach. Drugim pojazdem będzie EL283 którego pokazywałem jakiś czas temu
Ostatni pojazd PKS-u jaki udało się przemalować ze starych barw w nowe w 2013 roku Debiut już 2 stycznia na kursie do Międzygórza w powiecie Janikowskim zamiast regularnego Volvo 7250. Oprócz nowego malowania, pojazd został doposażony o wyświetlacz elektroniczny na miejsce dotychczasowej ramki na tablice.
Rok 2013 zamknął się bilansem 40 pojazdów w PKS, przy czym ponad 95% pojazdów jest przemalowane w nowe firmowe barwy. Wycofano także wszystkie autobusy starsze niż 1990 rok. Na rok 2014 planowany jest zakup autobusów dalekobieżnych na miejsce Neoplana, Bovy oraz Autosana A0404T.
No to może pozwolicie, że przedstawię jednego z przewoźników w powiecie Janikowskim - Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Międzygórzu S.A.
PKS powstał we wczesnych latach 90 jako placówka terenowa większego przewoźnika, PKS Janikowo. Na początku przydzielono mu dwa Autosany H9 wyprodukowane w latach 80, później przedsiębiorstwo otrzymało kolejnego H9 oraz jednego Jelcza L11. W roku 1999 międzygórski PKS odłączył się od swojego właściciela i zaczął być w pełni suwerenną firmą.
Początkowo interesy szły świetnie - w roku 2001 pozwolono sobie nawet na zakup czteroletniego autobusu z Sanoka - modelu H10-10 z jednostką napędową Renault.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
W roku 2003 nadszedł kryzys dla przedsiębiorstwa, obroty spadły drastycznie. W celu zapobiegnięcia dalszym stratom postanowiono sprowadzić z Francji Renault FR1 wyprodukowane w roku 1989, które pozwoliło na uruchomienie względnie dochodowego kursu do Posuwałk, w godzinach szczytu ludzie często nie mieścili się do pojazdu.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
Po wycięciu części kursów 2004 rok zakończono bilansem na zero, w związku z czym w marcu 2005 pozwolono sobie na zakup kolejnego FR1 (tym razem postawiono na pojazd z Tranisere Grenoble), które pozwoliło na wycofanie nielubianego przez pasażerów L11.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
Przez kolejne kilka lat przedsiębiorstwo działało na skraju upadłości, jednak zarządowi udawało się trzymać firmę przy życiu, mając nadzieję na przełom w nadchodzących latach. Niestety w lipcu 2011 na jaw wyszła afera korupcyjna i koniecznością była zmiana zarządu - w sierpniu wybrano nowy, który od razu przystąpił do działania. Postanowiono zadbać o wizerunek przewoźnika ujednolicając oklejenie pojazdów i gruntownie je czyszcząc - na więcej nie można było sobie pozwolić. Pozbyto się najbardziej nierentownych kursów, jednak wciąż na większości frekwencja nie przekraczała zabójczej ilości 15 osób.
W związku z powyższym podjęto decyzję o wycofaniu trzech Autosanów H9 i zastąpieniu ich nowszymi, o wiele bardziej ekonomicznymi pojazdami - międzymiastowymi Kapenami Thesi. Cały rok 2012 upłynął pod znakiem wymiany polskich pojazdów z lat 80.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Rumpel. BTW mam nadzieję, że fronty się podobają
Nabycie Kapen okazało się strzałem w dziesiątkę. Autobusy znacząco obniżyły koszty utrzymania firmy, a do tego przypadły do gustu pasażerom, którzy zaczęli chętniej korzystać z usług PKS. W związku z rosnącymi przychodami w grudniu 2013 postanowiono wziąć w leasing pierwszy w historii, dalekobieżny autokar - 12 metrową Bovę Futurę FHD wyprodukowaną w 1998 roku. Pojazd od 2 stycznia 2014 obsłuży połączenie do Posuwałk, zaś Renault FR1 jeżdżące wcześniej na tym połączeniu skierowane zostaje na wynajmy i przewozy szkolne.
Czy PKS wyjdzie na prostą? Będę was informował o ich poczynaniach
PKS powstał we wczesnych latach 90 jako placówka terenowa większego przewoźnika, PKS Janikowo. Na początku przydzielono mu dwa Autosany H9 wyprodukowane w latach 80, później przedsiębiorstwo otrzymało kolejnego H9 oraz jednego Jelcza L11. W roku 1999 międzygórski PKS odłączył się od swojego właściciela i zaczął być w pełni suwerenną firmą.
Początkowo interesy szły świetnie - w roku 2001 pozwolono sobie nawet na zakup czteroletniego autobusu z Sanoka - modelu H10-10 z jednostką napędową Renault.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
W roku 2003 nadszedł kryzys dla przedsiębiorstwa, obroty spadły drastycznie. W celu zapobiegnięcia dalszym stratom postanowiono sprowadzić z Francji Renault FR1 wyprodukowane w roku 1989, które pozwoliło na uruchomienie względnie dochodowego kursu do Posuwałk, w godzinach szczytu ludzie często nie mieścili się do pojazdu.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
Po wycięciu części kursów 2004 rok zakończono bilansem na zero, w związku z czym w marcu 2005 pozwolono sobie na zakup kolejnego FR1 (tym razem postawiono na pojazd z Tranisere Grenoble), które pozwoliło na wycofanie nielubianego przez pasażerów L11.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Marcin N.
Przez kolejne kilka lat przedsiębiorstwo działało na skraju upadłości, jednak zarządowi udawało się trzymać firmę przy życiu, mając nadzieję na przełom w nadchodzących latach. Niestety w lipcu 2011 na jaw wyszła afera korupcyjna i koniecznością była zmiana zarządu - w sierpniu wybrano nowy, który od razu przystąpił do działania. Postanowiono zadbać o wizerunek przewoźnika ujednolicając oklejenie pojazdów i gruntownie je czyszcząc - na więcej nie można było sobie pozwolić. Pozbyto się najbardziej nierentownych kursów, jednak wciąż na większości frekwencja nie przekraczała zabójczej ilości 15 osób.
W związku z powyższym podjęto decyzję o wycofaniu trzech Autosanów H9 i zastąpieniu ich nowszymi, o wiele bardziej ekonomicznymi pojazdami - międzymiastowymi Kapenami Thesi. Cały rok 2012 upłynął pod znakiem wymiany polskich pojazdów z lat 80.
Autorzy -> J-31, Domiz09, K4016td, Rumpel. BTW mam nadzieję, że fronty się podobają
Nabycie Kapen okazało się strzałem w dziesiątkę. Autobusy znacząco obniżyły koszty utrzymania firmy, a do tego przypadły do gustu pasażerom, którzy zaczęli chętniej korzystać z usług PKS. W związku z rosnącymi przychodami w grudniu 2013 postanowiono wziąć w leasing pierwszy w historii, dalekobieżny autokar - 12 metrową Bovę Futurę FHD wyprodukowaną w 1998 roku. Pojazd od 2 stycznia 2014 obsłuży połączenie do Posuwałk, zaś Renault FR1 jeżdżące wcześniej na tym połączeniu skierowane zostaje na wynajmy i przewozy szkolne.
Czy PKS wyjdzie na prostą? Będę was informował o ich poczynaniach
Tak dla przypomnienia chciałbym przypomnieć, że ten temat to nie jest spis nieistniejących "firm", lecz temat dla rysunków tychże tzw. "firm" i bardzo bym prosił o nieprzekraczanie tych proporcji i skupienie się na zamieszczaniu, mimo wszystko - jednak rysunków i to dopracowanych rysunków. Same wzmianki o "firmach" będą usuwane a ich autorzy będą upominani pisemnie, lub ostrzeżeniami.
Ten post nie był skierowany do konkretnego użytkownika, lecz jako przypomnienie dla zamieszczających posty w tym temacie.
Ten post nie był skierowany do konkretnego użytkownika, lecz jako przypomnienie dla zamieszczających posty w tym temacie.