Strona 35 z 36

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-29, 21:03
autor: michalsolaris
ZTA w Wawrze zakupi łącznie 210 trolejbusów. Pozwoli to na wycofanie wszystkich Skód 14Tr i części Skód 15Tr posiadanych przez przewoźnika. Jak na razie zakontraktowano 50 sztuk o długości 12m - będą to trolejbusy firmy Pavlov z osprzętem produkcji Sonreira i TOG. Wyglądają one następująco:

Obrazek

Planowany jest również zakup 10 elektrobusów z możliwością ładowania z trakcji trolejbusowej.

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-29, 21:23
autor: Auper
A ja jak zwykle się czepiam, no ale co poradzić... Ale do rzeczy: gdzie pokazane trolejbusy mają silniki? I jak jest przekazywany napęd na oś napędową?

Sam design, przyznaję, bardzo na plus. A kiedyś myślałem że moje Cerbery wyglądały dobrze, ehh...;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-29, 22:52
autor: Cieplik0
Otóż jako producent napędu odpowiadam, silniki w piaście koła, zastosowane jest rozwiązanie podobne do osi ZF AVE 130 ;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-30, 00:51
autor: Auper
No i wszystko już wiem, w takim razie trajty musiały być potwornie drogie, no ale przynajmniej widać za co się płaci ;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-30, 11:28
autor: #mkmgdańsk
Witajcie!
Biebrzyce to duże miasto, które jest stolicą Biebrzylandii. Mieszka w niej co 5 mieszkaniec tego kraju, co w sumie daje ponad 5.000.000 osób. Transport jest tam główną podstawą. Większość ludzi korzysta z komunikacji miejskiej, dlatego tamtejsze Miejskie Zakłady Komunikacyjne od lat borykają się z problemami taborowymi. A tabor jest tam bardzo kolorowy, bo od 2015 obowiązuje nowy schemat malowania, ale i tak wozy w starym malowaniu są tam na porządku dziennym. Ale przejdźmy do rzeczy, oto flota biebrzyckiego MZK:

https://imgur.com/T4chcKW
Solaris Urbino 12 #131, pojazd zakupiony w 2005 roku, ma już swoje lata, ale na razie się trzyma. Jest to partia 15 pojazdów, początkowo wyglądały jednolicie, ale teraz każdy jest pomalowany inaczej. :roll:

https://imgur.com/QhE4l5p
Jego brat bliźniak, #132, jest aż zanadto kolorowy. Ewidentnie w zakładzie brakło farby i tak pomalowali. Solarisy z tej dostawy jeżdżą najczęściej na 145 w dni powszednie i na 146, co zresztą widać.

Póki co to tyle. Niedługo będzie więcej.

Rysunki zostały tylko i wyłącznie zmodyfikowane. Autorem rysunków jest J-31.

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-10-31, 16:41
autor: Burmistrz
Obrazek
Lwia część taboru MZK w Dąbrowicy. ;)

Jako ciekawostkę powiem że w dwóch pierwszych tramwajach zmodernizowanych poprzez wstawienie niskiej wstawki, pozostawiono tradycyjny, sprawdzony rozruch rezystancyjny. :D Od trzeciego zaczęto wsadzać już silniki asynchroniczne prądu przemiennego i sterowanie ręcznym zadajnikiem jazdy zamiast korby. Jak dobry tramwaj to po co wyrzucać. ;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-11-11, 20:54
autor: #mkmgdańsk
Po przerwie powracam z nowymi rysunkami.

Tym razem część przegubowa oraz mała ciekawostka na koniec.

https://imgur.com/L6zx74u
Solarka nr 1251, pochodząca z 2003 roku. Te pojazdy zostały zakupione, jak większość, w ilości 15 sztuk. Po 14 latach wszystkie są bardzo mułowate, i jedżdżą tylko po wsiach, na dodatkach i na pospiesznych (tytułowy wóz na tej ostatniej).

A teraz istny rarytas, choć to jeszcze nie ciekawostka. Chodzi o jedynego na świecie Sequela ProPlus, który został wyprodukowany w 2009 roku. Po krótkich testach i 1,5 roku stania w firmie, został sprzedany właśnie MZK Biebrzyce, które użytkują go do dziś. Jest on rodzynkiem we flocie, posiada oryginalne malowanie sprzed 8 lat, ale niedługo zostanie przemalowany.

Tak wyglądał w 2012, rok po zakupieniu:
https://imgur.com/UHDZC2d

A tak wygląda na chwilę obecną:
https://imgur.com/sjIyJnR

Autobus jeździ zwykle na 113 i 115 (co zresztą widać), które jeżdżą odpowiednio: na Kamienne Wzgórze i do Staropolski Zwiedzanej, czyli po wsiach. A szkoda, bo powinien jeździć na 136, gdzie niejeden Ikarus jeździ na brygadzie niskopodłogowej (!). Cóż, taka polityka MZK. :roll:

A teraz wspomniana ciekawostka.

Niedawno udało mi się dogadać z Wiktorem w sprawie zakupu 12 szt. ModernCity 10 LF I gen. Oto i one. Jeszcze nie wyjechały na trasę. Pierwszy już stoi w hali (bo ma oznaczenia), a reszta wciąż na placu. Wyglądają tak:
https://imgur.com/LD6jZTL

No i jutro poznamy zwycięzców w przetargu na 50 autobusów. Zdradzę jedynie, że zgłosiło się w sumie 5 oferentów, a żaden z nich to nie Hunter. ;)

Już niedługo omówię sieć tramwajową w Biebrzycach, jej tabor i plany rozwoju na najbliższe lata. Przygotujcie się!

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-11-11, 21:24
autor: J-31
A czemu MZK Biebrzycach nie chce zainwestować w najnowsze autobusy realne lub fikcyjne ? Czyż nie warto powoli odświeżać swój tabor autobusowy, odmładzać go ? ;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-11-11, 21:52
autor: krzywy2000
Taka mała uwaga. ModernCity nie są III generacji, a I ;)

Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

: 2017-11-11, 22:16
autor: #mkmgdańsk
    @J-31 MZK właśnie dąży do wymiany Ikarusów na młodsze pojazdy. Nie wszystkie jednak da się zastąpić fabrycznie nowymi pojazdami (z powodu ograniczonego budżetu), więc już niedługo będzie przetarg na 15 używanych przegubowców (bo tylko takie Ikary zostały). :)

    @krzywy2000 Już poprawiłem. ;)

    Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

    : 2017-11-12, 13:24
    autor: michalsolaris
    Nawet nie będę komentował wykonania rysunku tego Sequela...

    Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

    : 2017-11-26, 03:01
    autor: Burmistrz
    Black friday odbił się szerokim echem także wśród Łuczańskich Kolei Żelaznych. Sfinalizowana została transakcja zakupu od firmy Koleje Mazowieckie 10 używanych jednostek elektrycznych typu EN57 serii 1900 z lat 1991-1992. Pozwoli to na wycofanie zespołów trakcyjnych tego samego typu wyprodukowanych w latach 1964-1967. Jak widać jest to inwestycja życia. :D Wszystkie jednostki zostaną ustandaryzowane jeżeli chodzi o malaturę, EN57-1901 niedługo wejdzie do ruchu, a prezentuje się tak:
    Klik!

    Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

    : 2017-11-26, 13:07
    autor: Auper
    Ale wózki mogliście zmienić na modernizowane, jednak widłowe prowadzenie zestawów nie sprawia przyjemności pasażerom ;)

    Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

    : 2017-11-26, 14:33
    autor: Burmistrz
    Takie są oryginalnie w serii 1900, a i tak jest sporo udogodnień w porównaniu do starszych wagonów: maszynista ma nowy, ergonomiczny kokpit a jego kabina ma ogrzewanie nawiewowe zamiast piecyków, w części jednostek jest ciepły guzik w drzwiach zewnętrznych, drzwi międzywagonowe automatyczne i w każdej jednostce jest SIP składający się z zapowiedzi głosowych i wyświetlaczy wewnętrznych. No niestety, Flirt to to nie jest, ale kasa ogranicza. :P

    Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)

    : 2017-11-26, 15:26
    autor: Auper
    Za jakiś czas pokaże tutaj zmodernizowane przez AlKol zespół ed72, wyremontowany przy sporych kosztach, myślę że będzie ciekawie ;)