Re: Pojazdy wirtualnych przewoźników (2013-)
: 2017-11-26, 21:27
Sieć tramwajowa w Biebrzycach jest niewielka - posiada tylko dwie linie, łączące centrum miasta z peryferiami. Otwarta w 1975 roku, od początku była obsługiwana pojazdami przegubowymi. Najpierw były to Konstale 102Na, ale potem pojawiły się nowsze pojazdy. Jakie?
https://imgur.com/4mbGwv2
Pierwsza Tatra KT8D5, dostarczona na początku 1987 roku. 30 sztuk w komplecie jeździło od 1995. Obecnie egzemplarze 5002-5006 zostały skasowane. 5001 z kolei posiada (w pełni!) oryginalne malowanie, z zamalowanymi dolnymi szybami. Akurat ten ma jeszcze zamalowane niektóre górne szyby oraz wyjątkowo jeden pantograf połówkowy, co go cechuje (pozostałe mają tylko dolne zamalowane i obydwa pantografy nożycowe). Tatry na początku jeździły tylko na 2 (ze względu na dwukierunkową krańcówkę), ale od 1990 jeżdżą także na 1.
https://imgur.com/TCCIRMW
Rodzynek we flocie, Tatra nr 5011 została dostarczona do Biebrzyc w 1989 i od początku była jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą z Tatr (prawdopodobnie dlatego, że miała dobrych właścicieli). W 2008 była jedyną Tatrą, której stan na dorocznych badań tramwajów i autobusów, oceniono na bardzo dobry. W związku z tym władze MZK postanowiły potratkować tą Tatrę wyjątkowo szczególnie i zgodziły się na ulepszenia większej skali niż montaż wyświetlaczy. Jako, że na stanowisku w-ce dyrektora był akurat Czech, który miał dobry kontakt z Pragoimexem, firma ta wyremontowała rok później ten pojazd dostawiając część niskopodłogową. Pojazd jest jedyną Tatrą, która ma (w pełni!) nowe malowanie oraz wyświetlacze. Od 2010 do września br. jeździła na dodatku 1, który przechodził później na 2. Obecnie jeździ na brygadzie pierwszej linii 1, a na wspomnianym dodatku jeżdżą Bety.
https://imgur.com/JUe1TyP
Ww. Bety zostały zakupione pod koniec 2016r. ze środków unijnych (w taki sam sposób Elbląg teraz kupuje 3 nowe Bety ) w ilości 5 szt. Pomimo nowoczesności za często się psują (nie ma tygodnia bez awarii ) i zjeżdżają na zajezdnię, a w zamian wyjeżdża rezerwowa Tatra. A szkoda, bo MZK mogło kupić np. 5 Solarisów Tramino, które mimo wszystko prawdopodobnie psuły by się rzadziej, ale w przetargu liczyła się niestety cena, a nie jakość. Jeżdżą tylko na 2, poza ww. dodatkiem.
Plany na przyszłość? Już w czerwcu 2018 rozpocznie się budowa trasy do pobliskiej wsi Figielki, której kwintesencją będzie przedłużenie linii 1. Trasa będzie liczyć 5 przystanków oraz nową krańcówkę przy stacji SKM-ki (o której będzie osobny post). Potrzebne są pojazdy dwukierunkowe, ale nowsze niż z lat 80. i 90. oraz w pełni niskopodłogowe. Dlatego już niedługo pojawi się przetarg na nowe tramwaje. Czekajcie!
https://imgur.com/4mbGwv2
Pierwsza Tatra KT8D5, dostarczona na początku 1987 roku. 30 sztuk w komplecie jeździło od 1995. Obecnie egzemplarze 5002-5006 zostały skasowane. 5001 z kolei posiada (w pełni!) oryginalne malowanie, z zamalowanymi dolnymi szybami. Akurat ten ma jeszcze zamalowane niektóre górne szyby oraz wyjątkowo jeden pantograf połówkowy, co go cechuje (pozostałe mają tylko dolne zamalowane i obydwa pantografy nożycowe). Tatry na początku jeździły tylko na 2 (ze względu na dwukierunkową krańcówkę), ale od 1990 jeżdżą także na 1.
https://imgur.com/TCCIRMW
Rodzynek we flocie, Tatra nr 5011 została dostarczona do Biebrzyc w 1989 i od początku była jedną z najlepszych, jeśli nie najlepszą z Tatr (prawdopodobnie dlatego, że miała dobrych właścicieli). W 2008 była jedyną Tatrą, której stan na dorocznych badań tramwajów i autobusów, oceniono na bardzo dobry. W związku z tym władze MZK postanowiły potratkować tą Tatrę wyjątkowo szczególnie i zgodziły się na ulepszenia większej skali niż montaż wyświetlaczy. Jako, że na stanowisku w-ce dyrektora był akurat Czech, który miał dobry kontakt z Pragoimexem, firma ta wyremontowała rok później ten pojazd dostawiając część niskopodłogową. Pojazd jest jedyną Tatrą, która ma (w pełni!) nowe malowanie oraz wyświetlacze. Od 2010 do września br. jeździła na dodatku 1, który przechodził później na 2. Obecnie jeździ na brygadzie pierwszej linii 1, a na wspomnianym dodatku jeżdżą Bety.
https://imgur.com/JUe1TyP
Ww. Bety zostały zakupione pod koniec 2016r. ze środków unijnych (w taki sam sposób Elbląg teraz kupuje 3 nowe Bety ) w ilości 5 szt. Pomimo nowoczesności za często się psują (nie ma tygodnia bez awarii ) i zjeżdżają na zajezdnię, a w zamian wyjeżdża rezerwowa Tatra. A szkoda, bo MZK mogło kupić np. 5 Solarisów Tramino, które mimo wszystko prawdopodobnie psuły by się rzadziej, ale w przetargu liczyła się niestety cena, a nie jakość. Jeżdżą tylko na 2, poza ww. dodatkiem.
Plany na przyszłość? Już w czerwcu 2018 rozpocznie się budowa trasy do pobliskiej wsi Figielki, której kwintesencją będzie przedłużenie linii 1. Trasa będzie liczyć 5 przystanków oraz nową krańcówkę przy stacji SKM-ki (o której będzie osobny post). Potrzebne są pojazdy dwukierunkowe, ale nowsze niż z lat 80. i 90. oraz w pełni niskopodłogowe. Dlatego już niedługo pojawi się przetarg na nowe tramwaje. Czekajcie!