Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2015-2016)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Galant Engines, dział technologii napędowych koncernu Galant Urban Transport Engineering, opracował nową gamę silników wysokoprężnych spełniających normę spalin Euro 6. Od miesiąca kwietnia rozpocznie się sprzedaż wymienionych wcześniej jednostek. Poniżej przedstawiam szczegóły cd. kontrukcji oraz ofertę.
Informacje ogólne
Sześciocylindrowe rzędowe wysokoprężne silniki z turbodoładowaniem i chłodzeniem międzystopniowym. Wyposażone w układ recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) oraz oczyszczania spalin przez suchy filtr cząstek stałych (DPF) lub mokry filtr cząstek stałych (FAP) i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), tym samym spełniając rygorystyczne normy spalin Euro 6, dzięki czemu poziom emisji spalin przez silniki EvoTec jest bliski zeru.
Średnica x skok: 126 × 154 mm
Pojemność skokowa: 9,4 l
Stopień sprężania: 19, 5:1
Układy wtryskowy i zasysania
Układ wtryskowy: zintegrowane pompy paliwowe bezpośredniego układu wtryskowego (CR)
Wtryskiwacze: wtryskiwacze ze zmiennym ciśnieniem otwarcia dyszy
Wtrysk: max. 2610 bar
Zasysanie: turboładowane z chłodzeniem międzystopniowym
Turbosprężarka: turbosprężarka ze zmienną geometrią (VTG)
Chłodnica mędzystopniowa: jednorzędowa, poprzeczna chłodnica międzystopniowa z aluminium
Oferowane silniki
Galant EvoTec616 179 - 179kW (240KM), 1050Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 28-34 t. - filtr FAP
Galant EvoTec616 198 - 198kW (270KM), 1120Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 28-36 t. - filtr FAP
Galant EvoTec616 213 - 213kW (290KM), 1200Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 232 - 232kW (315KM), 1400Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 259 - 259kW (352KM), 1590Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 273 - 273kW (371KM), 1730Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 293 - 293kW (399KM), 1920Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 36-44 t. - filtr DPF
Informacje ogólne
Sześciocylindrowe rzędowe wysokoprężne silniki z turbodoładowaniem i chłodzeniem międzystopniowym. Wyposażone w układ recyrkulacji gazów spalinowych (EGR) oraz oczyszczania spalin przez suchy filtr cząstek stałych (DPF) lub mokry filtr cząstek stałych (FAP) i układ selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), tym samym spełniając rygorystyczne normy spalin Euro 6, dzięki czemu poziom emisji spalin przez silniki EvoTec jest bliski zeru.
Średnica x skok: 126 × 154 mm
Pojemność skokowa: 9,4 l
Stopień sprężania: 19, 5:1
Układy wtryskowy i zasysania
Układ wtryskowy: zintegrowane pompy paliwowe bezpośredniego układu wtryskowego (CR)
Wtryskiwacze: wtryskiwacze ze zmiennym ciśnieniem otwarcia dyszy
Wtrysk: max. 2610 bar
Zasysanie: turboładowane z chłodzeniem międzystopniowym
Turbosprężarka: turbosprężarka ze zmienną geometrią (VTG)
Chłodnica mędzystopniowa: jednorzędowa, poprzeczna chłodnica międzystopniowa z aluminium
Oferowane silniki
Galant EvoTec616 179 - 179kW (240KM), 1050Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 28-34 t. - filtr FAP
Galant EvoTec616 198 - 198kW (270KM), 1120Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 28-36 t. - filtr FAP
Galant EvoTec616 213 - 213kW (290KM), 1200Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 232 - 232kW (315KM), 1400Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 259 - 259kW (352KM), 1590Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 273 - 273kW (371KM), 1730Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 32-36 t. - filtr DPF
Galant EvoTec616 293 - 293kW (399KM), 1920Nm - przeznaczony dla pojazdów pojedynczych lub zestawu o masie całkowitej do 36-44 t. - filtr DPF
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nie porównuj prawie 20 letniej konstrukcji do wozu który ma być niby fabrycznie nowy. Nie jest możliwe obecnie żeby schować wszelki osprzęt pod taką zabudową.lukasn26 pisze:Na moje ten Merc ma taką samą: http://www.wotol.com/images/thumbs/800x ... fa64d4.jpg
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Oki, jutro pokombinuję, pewnie najlepszym rozwiązaniem będzie umieścolić silnik po lewej stronie w pionie.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ja bym porzucił ten projekt i zaczął coś zupełnie od nowa. Bo to jest tak paskudne że słów mi brakuje. Widziałem wielu początkujących startujących z o wiele lepszymi wozami.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nie przesadzajmy jakiś potencjał w tym drzemie ale daleka droga do ideału przed nim.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nie, w tym zdecydowanie nie ma potencjału. To wygląda jak cokolwiek.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nie mam do tego drygu, tak jak to mają niektórzy. I chyba tyle
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Nie trzeba mieć do tego drygu, wystarczy dobra wyobraźnia i umiejętne odtwarzanie po swojemu rozwiązań podpatrzonych u innych. Drugiego można się łatwo nauczyć, tyle że jest to czasochłonne. Ważne też jest znanie podstawowych przepisów, żeby zrobić coś na tyle realnego jak to tylko możliwe, a jednocześnie na tyle fikcyjnego, żeby nikt nie mógł się przyczepić, że to 100% zrzynka z konkretnego autobusu.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Galant jest w trakcie realizacji zamówienia na dwadzieścia takich Esemplare III dla MZA Kanciok. Są to pierwsze sztuki tego modelu po modernizacji tylnej ściany. W wieży umieszczono silnik Galant EvoTec616 213, który zblokowano z przekładnią ZF Ecolife 6 AP 1700 B.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Takie tam coś skrobnięte na szybko po kilku miesiącach przestoju. Warto w ogóle to kończyć? Jak myślicie?
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Jasne, że warto. Z Wartą, zawsze warto. Świetnie się zapowiada
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Bądź cytując znanego polskiego Zbyszka: "nie warto było" (i tu wulgarne słowo pozwolę sobie pominąć)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
No i widzę że nikt jeszcze nie przywołał jednej z najstarszych i najbardziej sprawdzających się zasad... Nie ilość, a jakość.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Według mnie natomiast szału nie ma. Oczywiście technicznie nie ma się do czego nawet przyczepić, ale stylistycznie dziesięć lat wstecz.
Galant natomiast zaprasza przewoźników do testów autobusów Esemplare po lifitingu wyposażonych w silniki z serii EvoTec. Dysponujemy następującymi testówkami:
Galant Esemplare III K FL - Galant EvoTec616 179 (240KM) + Voith Diwa D864.3E
Galant Esemplare III S FL - Galant EvoTec616 198 (270KM) + Voith Diwa D864.5
Galant Esemplare III P FL - Galant EvoTec616 259 (352KM) + Voith Diwa D864.5
Wersja z tyłem: http://s13.postimg.org/6zfbypz9z/tester18bydg.png
Galant natomiast zaprasza przewoźników do testów autobusów Esemplare po lifitingu wyposażonych w silniki z serii EvoTec. Dysponujemy następującymi testówkami:
Galant Esemplare III K FL - Galant EvoTec616 179 (240KM) + Voith Diwa D864.3E
Galant Esemplare III S FL - Galant EvoTec616 198 (270KM) + Voith Diwa D864.5
Galant Esemplare III P FL - Galant EvoTec616 259 (352KM) + Voith Diwa D864.5
Wersja z tyłem: http://s13.postimg.org/6zfbypz9z/tester18bydg.png
Ostatnio zmieniony 2016-03-08, 21:48 przez Lionsek!, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Jakbym chciał robić naprawdę nowoczesny wóz to bym go przede wszystkim skończył. To jest luźna koncepcja na pojazd niższej klasy.Lionsek! pisze:ale stylistycznie dziesięć lat wstecz.