Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2015-2016)
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Kolego kubex zapewniam cię że bryła jest jak najbardziej odpowiednio zwymiarowana. Nie ma cieniowania? No chyba Ty. A kwadrat to ty sam jesteś (bez obrazy ). Zresztą ty wcale również mistrzem rysunku nie jesteś, a przez swój ostatni rysunek (który jest de facto dziełem Krzywego) też szybko tego nie zmienisz, więc skończ kozaczyć bo sam się pogrążasz xD
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Kubex ma rację, do tego brak jakiejkolwiek rzutu na ściany czołowe uniemożliwia jakąkolwiek ocenę i tak już marnie prezentującego się designu. Przeglądając ten temat znajdziesz wiele przydatnych porad jak osiągnąć dość znośny poziom
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
@Karlik95 Ekhem, Ekhem.... Przepraszam bardzo ale w ostatnim rysunku Kubexa wcale nic nie robiłem. Faktycznie konsultował ze mną kilka spraw ale rysunku wcale nie dotykałem. Dlatego proszę aby bez dowodów nie oskarżać innych o takie rzeczy. Kubson zrobił faktyczne postępy w porównaniu z tobą dlatego posłuchaj rady kolegi Aupera.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Gdzie ty tam widzisz krzywego? Jedyna rzecz która jest od niego na tym rysunku to rzut boczny foteli i rzut przedni wycieraczek, do tego zmodyfikowane koła i rzut tylny foteli od J-31 - reszta jest moja, z resztą wszyscy zostali wymienieni w sygnaturce. To tyle, z resztą one są w dużej części moich rysunków od zeszłego roku, więc proszę mnie nie oskarżać o wydawanie cudzych rysunków ze swoim podpisem.
I na tym zakończmy tę dyskusje.../Auper
I na tym zakończmy tę dyskusje.../Auper
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Fronty są rzeczywiście fajniejsze w nowej wersji, aczkolwiek zaokrąglenia na ścianie tylnej są znacznie fajniejsze - no, ale jak kto woli.
Natomiast jeśli chodzi o rzut boczny to z jednej strony dosyć ciekawy jest ten "garb" z podwyższoną linią okien - rzeczywiście rozwiązanie nowatorskie i nawet wydaje się być praktyczne dla pasażerów, ale ... i tu jest to wyłącznie moja sugestia, każdy może mieć inne zdanie - ja bym pozostał przy prostej linii dachu (tak jak na rysunku wyżej). Autobus wygląda ładniej jak jest prosty (i to jest jego pozytywna cecha w starszej wersji). Garb go raczej nie ozdabia, no chyba, że to jest Scania Irizar, ale tam "garbik" jest mniejszy i ma inną cechę
Natomiast jeśli już, to po prostu podniósłbym cały pojazdy, tak by pasażerowie mogli siedzieć przy szybie przedniej, a wejść z dołu po schodach umiejscowionych po prawej stronie - czyli rozwiązanie znane (Plaxton Elite czy też Van Hool TD921) i wypraktykowane
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256144920/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256144920/
Wydaje mi się - i tu też jest to moja własna ocena - że ten czarny pas na dole w przetłoczeniu był całkiem fajnym dodatkiem. Ładnie ozdabiającym pojazdy, dodającym mu charakteru. Jego brak w sumie nie jest aż tak zły, ale pojazdy wygląda trochę jak "wybrakowany"
Dobrym pomysłem jest ten napis z tyłu na rzucie bocznym
Ja mam w Bahnie modele tej pierwszej wersji Jelcza Centurio i w tej konfiguracji całkiem fajnie się prezentuje nawet przy dosyć skromnym zoomie 1
Natomiast jeśli chodzi o rzut boczny to z jednej strony dosyć ciekawy jest ten "garb" z podwyższoną linią okien - rzeczywiście rozwiązanie nowatorskie i nawet wydaje się być praktyczne dla pasażerów, ale ... i tu jest to wyłącznie moja sugestia, każdy może mieć inne zdanie - ja bym pozostał przy prostej linii dachu (tak jak na rysunku wyżej). Autobus wygląda ładniej jak jest prosty (i to jest jego pozytywna cecha w starszej wersji). Garb go raczej nie ozdabia, no chyba, że to jest Scania Irizar, ale tam "garbik" jest mniejszy i ma inną cechę
Natomiast jeśli już, to po prostu podniósłbym cały pojazdy, tak by pasażerowie mogli siedzieć przy szybie przedniej, a wejść z dołu po schodach umiejscowionych po prawej stronie - czyli rozwiązanie znane (Plaxton Elite czy też Van Hool TD921) i wypraktykowane
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256144920/
https://www.flickr.com/photos/129661548 ... 256144920/
Wydaje mi się - i tu też jest to moja własna ocena - że ten czarny pas na dole w przetłoczeniu był całkiem fajnym dodatkiem. Ładnie ozdabiającym pojazdy, dodającym mu charakteru. Jego brak w sumie nie jest aż tak zły, ale pojazdy wygląda trochę jak "wybrakowany"
Dobrym pomysłem jest ten napis z tyłu na rzucie bocznym
Ja mam w Bahnie modele tej pierwszej wersji Jelcza Centurio i w tej konfiguracji całkiem fajnie się prezentuje nawet przy dosyć skromnym zoomie 1
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
W tym "garbie" została umieszczona klimatyzacja przedziału pasażerskiego. (O ile się nie mylę to właśnie w Scani Irizar jest takie samo rozwiązanie). A linia szyb została wyciągnięta do góry, aby tworzyło to całość.
Jeśli chodzi o podniesienie pojazdu aby umieścić nad wejściem pasażerów to myślałem o tym, ale w innej wersji pojazdu.
Dzięki kolego J-31 za obszerną opinię i porady
Jeśli chodzi o podniesienie pojazdu aby umieścić nad wejściem pasażerów to myślałem o tym, ale w innej wersji pojazdu.
Dzięki kolego J-31 za obszerną opinię i porady
-
- Posty: 205
- Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Kurcze... Jak dla mnie bomba ale nie wiem czy nie lepiej gdyby ten "garb" był z tyłu pojazdu
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Ja myślę, że to też jest ciekawa idea, szczególnie, że tak jak napisał PuławTransT garb ma w sumie kamuflować kilmę
Z drugiej jednak strony garb z przodu pojazdu powoduje "wyprostowanie" przedniej szyby i tym samym - mam wrażenie, że - poprawia widoczność pasażerom siedzącym na pierwszych fotelach
Z drugiej jednak strony garb z przodu pojazdu powoduje "wyprostowanie" przedniej szyby i tym samym - mam wrażenie, że - poprawia widoczność pasażerom siedzącym na pierwszych fotelach
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Większość autobusów ma garb klimy z tyłu. No ktoś musi być pierwszy i pokazać coś innego
Pozostawiam Was w temacie garbatych autokarów. Tym razem będzie to piętrowy Jelcz Cesario.
Pojazd w barwach luksusowych pociągów Trans Europ Express, kursujących niegdyś po torach europy zachodniej. Inspiracją był utwór zespołu Kraftwerk
Pozostawiam Was w temacie garbatych autokarów. Tym razem będzie to piętrowy Jelcz Cesario.
Pojazd w barwach luksusowych pociągów Trans Europ Express, kursujących niegdyś po torach europy zachodniej. Inspiracją był utwór zespołu Kraftwerk
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Super. Świetny na autostrady. Uroku mu dodaje to niskie zawieszenie
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Czas odświeżyć temat - Siemion A16 dla Gorzowa Wielkopolskiego, z nową, lepiej prezentującą się zabudową klimatyzacji:
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Całkiem fajny autobus. Szczególnie przyciąga uwagę ściana przednia i tylna A co do boku... Nie myślałeś może nad zmniejszeniem rozstawu osi? Dzięki temu mógłbyś lepiej rozplanować wnętrze pojazdu.kubex pisze:Czas odświeżyć temat - Siemion A16 dla Gorzowa Wielkopolskiego
W Jelczańskich Zakładach Autobusowych również sporo się dzieje.
Dziś do Białej Podlaskiej zostały przekazane autobusy URBANit! w ilości 10 sztuk. Są to autobusy niskowejściowe. W I i II drzwiach nie ma stopni wejściowych, a w III dzwiach znalazł się tylko jeden stopień. Pojazdy wyposażone są w klimatyzację, monitoring oraz pełny System Informacji Pasażerskiej.
Ponadto na odbiór czeka 5 autobusów elektrycznych również z serii URBANit! Te elektrowozy zostały przygotowane dla bełchatowskiego MZK. Baterie zostały przeniesione na dach pojazdu, co pozwoliło na zastosowanie większej ilości miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Autobus dodatkowo jest wyposażony w pantograf do szybkiego ładowania baterii. Cały osprzęt elektryczny został przygotowany przez rosyjskie zakłady Elektrostal.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Próbowałem ale nic by to nie zmieniło, na fotel przed ostatnimi drzwiami na nadkolu za mało miejsca (pasażyry nie miałyby gdzie postawić nóg).PuławTransporT pisze: Całkiem fajny autobus. Szczególnie przyciąga uwagę ściana przednia i tylna A co do boku... Nie myślałeś może nad zmniejszeniem rozstawu osi? Dzięki temu mógłbyś lepiej rozplanować wnętrze pojazdu.
Jelcze jak zwykle genialne, chociaż zabudowa na elektryku niezbyt pasuje do reszty wozu.
Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
Na początku 2016 roku dwóch wspólników kupiło od firmy MAN licencje na produkowanie pojazdów na podwoziach III gen. Prace konstrukcyjne się rozpoczęły i na początku Lipca pokazano 3 prototypy. Pierwsze dwa to pojazdy 12 metrowe różniące się od siebie ścianą przednią, ilością drzwi, silnikiem i innymi drobnostkami, trzeci zaś jest to pojazd koncepcyjny 10 metrowy. Firma obecnie wybiera ostateczny wygląd autobusów. Firma KING obecnie montuje poniższe podzespoły.
>>>SILNIK<<<
-MAN
a) leżący
b) stojący
>>>SKRZYNIA BIEGÓW<<<
a) VOITH
b) ZF EcoLife
Zdjęcia, oceńcie który lepszy przód:
>>>SILNIK<<<
-MAN
a) leżący
b) stojący
>>>SKRZYNIA BIEGÓW<<<
a) VOITH
b) ZF EcoLife
Zdjęcia, oceńcie który lepszy przód: