Jako iż Grupa Sonreir niedługo świętować będzie 5 lecie działalności, pora na większą porcję nowinek z naszych fabryk
Sonreir Group może się poszczycić zdobyciem w ostatnim czasie wielu zamówień. Dla klientów mniej wymagających, proponujemy pojazdy z naszej podstawowej oferty, np. EZT Trenes II cechujący się niską ceną i łatwością serwisowania:
Natomiast dla klientów oczekujących najwyższego standardu powstała seria Trenes III, z której 60 pojazdów rozpocznie kursowanie od nowego rozkładu jazdy w barwach Prime Rail Polska:
SZT
https://imgur.com/PhOOeKb
EZT
https://imgur.com/eJueIHe
EZT wersja dalekobieżna
https://imgur.com/DJGctCM
Jednak produkcja to nie jedyny obszar działalności Sonreira. Niedawno otwarty oddział remontowy również może poszczycić się pierwszym dużym zamówieniem. Całkowitą metamorfozę przeszły wagony typu 805Na z Dąbrowic.
W wagonach zastosowano nowe wózki z silnikami prądu zmiennego, zmieniono całkowicie wygląd zewnętrzny upodabniając wagony do kursujących już w Dąbrowicach tramwajów Sonreir Primo, zainstalowano klimatyzacje kabiny motorniczego oraz nowoczesny SIP:
Wagony typu KT4SU zostały, na wniosek zamawiającego, jedynie powierzchownie odświeżone. Prace obejmowały wymianę drzwi, zabudowę dachu, oraz napęd asynchroniczny:
https://imgur.com/HCKw1tR
Przedsiębiorstwo remontowe Sonreir mając na uwadze bezpieczeństwo pasażerów w uzgodnieniu z zamawiającym zaniechało remontu tramwaju "Warsbus":
Powodem zaniechania remonu były ukryte wady wagonów zagrażające bezpieczeństwu ruchu. W zamian zaproponowaliśmy nieco poważniejszy remont kilku dodatkowych tramwajów typu KT4 do standardu KTNF6:
https://imgur.com/FVUn6tq
Jednak poszukiwanie nowych klientów to nie wszystko. Dla Sonreir Group równie ważni są stali klienci, którzy decydują się coraz częściej na zakup pojazdów od nas poza przetargami. Aby współpraca przebiegała pomyślnie, staramy się sprostać nawet tym najbardziej wymagającym. To właśnie dla takich klientów powstał nowy tramwaj Sonreir SLiFT X. Jest to modułowa konstrukcja oparta na skrętnych wózkach minimalizująca zużycie torowiska, przy jednoczesnym zachowaniu 100% niskiej podłogi. Linia tramwajów SLiFT X zaprojektowana została z myślą o najbardziej wymagających klientach, dla których najważniejsza jest nie cena, a komfort podróży i bezproblemowa eksploatacja w każdych warunkach. Jednym z takich klientów jest niewątpliwie ZTA Wawer, który zdecydował się podpisać umowę ramową na zakup nawet ponad 300 wagonów SLiFT X. Oznacza to, że w Wawrze nastąpi zmiana dominującego producenta taboru tramwajowego, którym to dotychczas był Hunter, jednak mnogość konstrukcji tego producenta i brak unifikacji skłoniły przewoźnika do zawarcia kontraktu z Sonreirem.
Tramwaj dla ZTA Wawer ma 2,5m szerokości, 24/34/44m długości (co czyni go najdłuższym tramwajem w Polsce) oraz występuje w wersjach jedno i dwu-kierunkowej. Zawiera wiele udogodnień dla pasażerów jak wielostrefowa klimatyzacja, podświetlenie wejść z kolorową sygnalizacją zamykania i otwierania, nowoczesny SIP z udogodnieniem dla niedowidzących i wiele innych (więcej szczegółów dla zainteresowanych na PW/GG/FB):
Wersje 24m:
https://imgur.com/ZCDhuZM
https://imgur.com/Z7C01MC
Wersje 34m:
https://imgur.com/3Q2hNQT
https://imgur.com/9wMz2Mb
Wersje 44m:
https://imgur.com/aKjeksr
https://imgur.com/ivMLv0I
Jednocześnie zapraszamy także na nowo otwartą stronę Sonreira na Facebooku (gdzie niedługo pojawią się kolejne nowinki ze świata Sonreira, oraz informacje o obchodach 5-lecia Sonreir Group):
https://www.facebook.com/sonreirgroup/