Strona 2 z 13

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-27, 20:28
autor: Lionsek!
Ja natomiast nie rozumiem rozmieszczenia foteli pasażerskich. Marnujesz dostępną przestrzeń na nogi, a na siedzeniach przed ostatnimi drzwiami ludzie będą zmuszeni siedzieć co najwyżej po turecku. No i spokojnie możesz "dorzucić" dodatkowy rząd siedzeń między 1 a 2 drzwiami. Mając taką elegancką skale wykorzystaj ją również do planowania wnętrza. ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-28, 00:22
autor: kubex
Normy nie pozwalają na więcej miejsc między pierwszymi a drugimi drzwiami, kilka stron temu chyba Auper podał wymagane miejsce na nogi, po przeliczeniu na tą skalę - z tego co pamiętam 11px. I jak mówiłem wcześniej przed ostatnimi drzwiami (na nadkolu) miejsca siedzące są tylko od strony okien, za to jest tam miejsce na bagaż. Mimo to mamy 31 miejsc siedzących w solówce (16 z gleby) i 43 w przegubie (20 z gleby) co myślę że jest w miarę przyzwoitym wynikiem. No i taki układ siedzeń z przodu pozwala na nieco większą rzeźnię (która w poprzednim modelu była wielkości tej z katowickich 120MM/2) i lepsze umiejscowienie baku paliwa (tak żeby nie szpecił przedniej szyby) ;) .

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-01-28, 04:11
autor: Auper
Znowu nie popadałbym w taką już lekką paranoję że każdy musi mieć identyczne wnętrze, nieco różnorodności jeszcze nikomu nie zaszkodziło...;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-10, 16:29
autor: kubex
Dawno nic tu nie było!
Obrazek
Oto jeden z 30 Siemionów A17P które mają trafić do PKM Ciemnogród. To podzielone przez granicę miasto ma dwa odrębne systemy komunikacji miejskiej. Po drugiej stronie granicy (Wolne Miasto Ciemnogród Wschodni) komunikacja stawia na cenę zamiast na jakość. Po torach tramwajowych jeżdżą tam między innymi ZURki, ale na ulicach można spotkać między innymi takie nieco ponad roczne Pavlovy:
Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-10, 22:44
autor: J-31
No, jeśli Ciemnogród wozi się takimi autobusami, to nie jest z tego taki "ciemnogród" ;)

Natomiast mam wrażenie, że w Siemionie może być trochę za ciasno na nogi, szczególnie w drugim członie pomiędzy III i IV drzwiami ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-11, 11:13
autor: kubex
Wydaje ci się ;) . Obliczyłem że 11px pomiędzy fotelami spełnia normy.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-20, 01:42
autor: mk12
Zdecydowanie za wąskie drzwi w pierwszym modelu.

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-20, 17:05
autor: kubex
http://hostmat.eu/images/82588146173219248965.png
Tutaj są wymiary ;) . Wszystko jest wyliczone "od linijki" w tych autobusach - drzwi mają 1350mm.
Drugi model jest od firmy Pavlov należącej do michalsolarisa, więc może i lepszym miejscem byłby misz-masz 1 ale żeby nie spamować postami związanymi z jednym tematem (w końcu to to samo miasto, tylko przedzielone granicą państwową).
A żeby post nie był jałowy to dorzucę testera jeszcze:
Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-28, 06:33
autor: K4016td
Cześć wszystkim. Jeszcze żyję, ale rzadko kiedy mam okazję coś porysować ;)

Taki projekt piętrusa od dłuższego czasu miałem na warsztacie i tak trochę go dokończyłem. Wygląd tej serii jeszcze się aż tak nie zestarzał żeby wymyślać nową, chociaż tył nawet według mnie jest zbyt prosty (zwłaszcza te lampy, ale jakoś nie mogę przestać ich używać xD) więc jak macie jakiś pomysł to chętnie zmodyfikuję :)

Jedyna różnica jaka zaszła w konstrukcji autobusów (w odpowiedzi na uwagi klientów) to pogrubione słupki okien celem zwiększenia sztywności konstrukcji, odrobinę zwiększoną komorę silnika (lepszy dostęp bo mniej upakowane, a to Euro 6 w końcu) a tak to w zasadzie to samo co było.
Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-28, 15:57
autor: Marcin N
O ile za piętrusami nie przepadam to ten mnie zauroczył! Szczególnie wnętrze zasługuje na miano dopracowanego ;)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-28, 21:36
autor: J-31
Rzeczywiście bardzo ładny rysunek. Natomiast autobus jest cacy, aż chciałoby się takim przejechać :)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-28, 22:24
autor: TranslatorPS
Ja tylko czekam, aż brytyjscy puryści zjedliby Cię za wieżową konstrukcję silnika w autobusie piętrowym :diabeł:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-29, 06:50
autor: K4016td
Dziękuję za miłe słowa. Gdybym miał tylko ciut więcej czasu od razu zabrałbym się do projektowania kolejnej generacji, opartej na jeszcze nowszych trendach i rozwiązaniach bo nie ukrywam że chodzi mi kilka pomysłów po głowie :) Jedno co mogę zdradzić to że chodzi m.in. o panele solarne na dachu wspomagające oświetlenie, system informacji pasażerskiej i ewentualnie w przyszłości klimatyzację. Pojazdy w 100% elektryczne na razie wykluczam z planów, czekając na większe upowszechnienie i ulepszenie tej technologii.


Co do wieży - silników leżących nie stosujemy od czasu zaprzestania produkcji wersji podmiejskiej Sonreira Amigo. Zainteresowanie silnikiem leżącym było niewielkie, a koszty produkcji dla jednostkowych zamówień były zbyt wysokie w stosunku do zysków. Jedyna możliwość jaką obecnie widzimy to zabudowa podwozi dostarczanych przez innych producentów, ale na pewno nie nadwoziem serii Amigo, tylko nadwoziem serii Polander :)

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-30, 20:21
autor: Lionsek!
Wow! Teraz to mnie zaskoczyłeś! Cudownie wyszedł. W kwestii tylnej ściany to można tam nawalić troszkę czarnego lub chromu, co teraz stało się niesamowicie popularne. ;)

Galant natomiast pracuje nad odmłodzeniem obecnej generacji Esemplare, której lifting będzie zwiastować nowy język stylistyczny w gamie przyszłych modeli. Wyróżnikiem designu marki będą od teraz agresywnie narysowane przednie lampy w technologii fullLED oraz muskularne linie. Mały (naprawdę mały :D) spojler:
Obrazek

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

: 2017-03-30, 20:41
autor: J-31
Ekhm, ekhm... właśnie wziąłem mikroskop, gdyż-ponieważ tak zainteresował mnie ten mały - naprawdę mały, bardzo mały, maleńki, maluteńki, maciupeńki - spojler, że aż normalnie musiałem zdjąć okulary, żeby... nic nie zobaczyć. Mikroskop też nie pomógł :retard:

Ten spojler musi być chyba bardzo mały, zatem czy powinienem zaopatrzyć się w mikroskop elektronowy ? :mruga: