Pora na coś fikcyjnego z mojej strony.
Przed halą Zakładów Stalowych w Merkendowie zauważyć można nowy EZT. Jest to prototyp serii 141E, który zapoczątkował nową serię pojazdów.
Oto ZS MediumClass 141E.
W tym momencie jest to trójczłonowy, jednosystemowy EZT o prędkości max. 160 km/h.
Ten pojazd przystosowany jest do ruchu zarówno typowo miejskiego, jak i lokalnego lub międzyregionalnego. Zaawansowany system sterowania pozwoli dostosować się do każdego stylu jazdy, jednak system sterowania bezpośredniego pozwala na pełną kontrolę nad wszystkimi parametrami. Możliwości wyposażenia pojazdu są ogromne, a to dzięki modułowej konstrukcji wnętrza. Pojazd może się składać zarówno z pojedynczego wagonu, jak i do 8 członów. Istnieje także możliwość wyposażenia go w napęd spalinowy, lub hybrydowy.
Prezentujemy także ZS FastClass 161Em:
Jest to nowa seria dalekobieżnych EZT przystosowanych do ruchu międzymiastowego. Cechuje go bardzo nowatorski układ sterowania jazdą, oraz modułowa konstrukcja wnętrza, która pozwala wyposażyć każdy wagon pod konkretne wymagania. Istnieje możliwość zabudowy 1 klasy, 2 klasy, baru a nawet wagonu sypialnego.
EZT jest czterosystemowy (3kVDC, 25kVAC, 15kVAC, 1,5kVDC), ale istnieje możliwość zabudowania napędu spalinowego. Prędkość max. wynosi 200 km/h. Długość jest zależna od wymagań klienta, a wynosić może od 2 do 10 wagonów.
Wszystko to stanowi uzupełnienie oferty wraz z szynobusami serii 304M, z nową nazwą handlową - ZS LightClass.