Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)
: 2017-10-30, 23:17
Hehe - telepatia, bo mam coś dla Ciebie.
Sprawa dotyczy Twojej jednostki Trenes III SKM Wawer. Ja ją może tylko przypomnę, gdyby ktoś nie pamiętał
https://i.imgur.com/AR78Ekh.png
Ponieważ spodobał mi się ten ezt, toteż postanowiłem wziąć go na warsztat, czyli wykonać jego model do Bahna. Szczególnie, że kilku przewoźników kolejowy posiada tabor zastępczy lub tymczasowy - a jest to efekt tego, że symulacja jest nowa, a ja nie miałem za dużo czasu, więc szperałem po własnych zasobach
Toteż dzięki uprzejmości firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o, pojazdy wyjechały na stesty
Skład na zasadzie testów a jednocześnie "wypożyczenia" z SKM Wawer, już pojawił się u mnie na torach - no ta bene linii SKM S1. To właśnie na tą linię poszukuję nowego taboru, więc testy są jak najbardziej na miejscu
https://hostmat.eu/images/85979865467758537917.png
Szanuję ideę wózków monoblokowych, którą zastosował Cieplik, ale na rysunku mnie ona nieco mierzi - tak jakby czegoś mi w tym rysunku brakowało.... Okazało się, że w symulacji, w skalach 1:1, 2:1 czy nawet 4:1, w niczym to nie przeszkadza i w zasadzie nie ma żadnego znaczenia.
Model dosyć dobrze wygląda, co więcej koncepcja podwójnych wózków w członach 4 i 5 (a więc środkowych) dodała dosyć drapieżnego, ale jednocześnie fajnego efektu jednostce
To jest model w skali 1:1
https://hostmat.eu/images/05061591231323853507.png
Ten sam model w skali 2:1
https://hostmat.eu/images/98747103655067361090.png
I ten sam model w skali 4:1
https://hostmat.eu/images/12895762630689591966.png
Jednakże zaprezentowany Trenes III w tej konfiguracji ezt, był dla mnie pewnym punktem wyjścia do ułatwienia tworzenia modeli i dowolnego ich konfigurowania.
Otóż skład w tej konfiguracji jest dosyć kłopotliwy do zestawienia w Bahnie, ponieważ praktycznie połowę pociągu trzeba stworzyć, czyli w przypadku prezentowanej jednostki - Trenes III, SKM Wawer - dla 6-ściu członów trzeba wykonać modele w ilości 4 członów:
1. jeden model dla członów skrajny (1 i 6)
2. jeden model dla członów środkowych (2 i 5)
3. jeden model dla członu środkowego nr. 3 (z otwartym pantografem)
4. jeden model dla członu środkowego nr. 4 (z położonym pantografem)
No, ale w Bahnie chodzi o to by upraszczać zestawienia ezt-ów. Ezt powinien być zestawiony z dowolnej ilości członów, bez konieczności powielania i produkowania kolejnych modeli w NFZ-cie
Toteż wymyśliłem sobie jednostkę, którą roboczo nazwałem Trenes IV. Ezt w zasadzie jest taki sam jak powyższy Trenes III, ale zrezygnowałem z wózków pojedynczych na rzecz wózków podwójnych. I tak powstała jednostka, którą można zestawiać w dowolną ilość członów
https://hostmat.eu/images/35953748626487575271.png
https://hostmat.eu/images/27497449504120102828.png
SKM Miasta Centralnego, potrzebuje jednostek 7 członowych - takie właśnie kursują, są to Newagi 19WE. Toteż testowany ezt Sonreir jest właśnie w takiej konfiguracji. I poniżej widzimy jak mija się z Newagiem.
https://hostmat.eu/images/29715860514430518381.png
To były rzuty boczne. A teraz fronty. Tak wygląda w Bahnie ezt Trenes firmy Sonreir od frontu
https://hostmat.eu/images/01268279963719417091.png
Porównanie z Pesą EN77
https://hostmat.eu/images/02454268867757964174.png
Idea modułowości eztów powoduje, że mając raptem trzy modele, można zestawiać składy dowolnej długości. I oto przykład. Tutaj zdecydowałem się na jednostkę 5-cio członową, ale może być i czteroczłonowa - a takiej właśnie poszukuję pod kątem linii, której przykład widzimy powyżej
https://hostmat.eu/images/64842014190559127275.png
No, a to już zestawienie wszystkich trzech eztów firmy Sonreir. Dwie jednostki zostały zestawione z tych samych modeli
https://hostmat.eu/images/12335241618570732299.png
https://hostmat.eu/images/49325869249759144607.png
Reasumując. Testy wypadły pomyślnie, o dziwo nawet dla jednostki SKM Wawer - z jej konfiguracją wózków monoblokowych. Aczkolwiek w przypadku linii S1 jej specyfika wymagałaby jednak jednostek z wózkami podwójnymi i chyba raczej w tym kierunku by to poszło
Jednostka Trenes III wraca do SKM Wawer, a moje SKM MC, już niedługo będzie miało własne - dedykowane - nowe jednostki firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o
No i co Ty na to Cieplik ? Twój wymyślony ezt nie został tylko rysunkiem w necie, ale już w zasadzie jeździ, co prawda na testach, ale już niedługo docelowo :-P
PS. Trenes III Hybrid też by dał radę, bo mam taką linię obsługiwaną przez szynobusy dwu członowe. One część trasy pokonują bocznicą poza siecią trakcyjną, a część magistralą, czyli pod siecią trakcyjną
Sprawa dotyczy Twojej jednostki Trenes III SKM Wawer. Ja ją może tylko przypomnę, gdyby ktoś nie pamiętał
https://i.imgur.com/AR78Ekh.png
Ponieważ spodobał mi się ten ezt, toteż postanowiłem wziąć go na warsztat, czyli wykonać jego model do Bahna. Szczególnie, że kilku przewoźników kolejowy posiada tabor zastępczy lub tymczasowy - a jest to efekt tego, że symulacja jest nowa, a ja nie miałem za dużo czasu, więc szperałem po własnych zasobach
Toteż dzięki uprzejmości firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o, pojazdy wyjechały na stesty
Skład na zasadzie testów a jednocześnie "wypożyczenia" z SKM Wawer, już pojawił się u mnie na torach - no ta bene linii SKM S1. To właśnie na tą linię poszukuję nowego taboru, więc testy są jak najbardziej na miejscu
https://hostmat.eu/images/85979865467758537917.png
Szanuję ideę wózków monoblokowych, którą zastosował Cieplik, ale na rysunku mnie ona nieco mierzi - tak jakby czegoś mi w tym rysunku brakowało.... Okazało się, że w symulacji, w skalach 1:1, 2:1 czy nawet 4:1, w niczym to nie przeszkadza i w zasadzie nie ma żadnego znaczenia.
Model dosyć dobrze wygląda, co więcej koncepcja podwójnych wózków w członach 4 i 5 (a więc środkowych) dodała dosyć drapieżnego, ale jednocześnie fajnego efektu jednostce
To jest model w skali 1:1
https://hostmat.eu/images/05061591231323853507.png
Ten sam model w skali 2:1
https://hostmat.eu/images/98747103655067361090.png
I ten sam model w skali 4:1
https://hostmat.eu/images/12895762630689591966.png
Jednakże zaprezentowany Trenes III w tej konfiguracji ezt, był dla mnie pewnym punktem wyjścia do ułatwienia tworzenia modeli i dowolnego ich konfigurowania.
Otóż skład w tej konfiguracji jest dosyć kłopotliwy do zestawienia w Bahnie, ponieważ praktycznie połowę pociągu trzeba stworzyć, czyli w przypadku prezentowanej jednostki - Trenes III, SKM Wawer - dla 6-ściu członów trzeba wykonać modele w ilości 4 członów:
1. jeden model dla członów skrajny (1 i 6)
2. jeden model dla członów środkowych (2 i 5)
3. jeden model dla członu środkowego nr. 3 (z otwartym pantografem)
4. jeden model dla członu środkowego nr. 4 (z położonym pantografem)
No, ale w Bahnie chodzi o to by upraszczać zestawienia ezt-ów. Ezt powinien być zestawiony z dowolnej ilości członów, bez konieczności powielania i produkowania kolejnych modeli w NFZ-cie
Toteż wymyśliłem sobie jednostkę, którą roboczo nazwałem Trenes IV. Ezt w zasadzie jest taki sam jak powyższy Trenes III, ale zrezygnowałem z wózków pojedynczych na rzecz wózków podwójnych. I tak powstała jednostka, którą można zestawiać w dowolną ilość członów
https://hostmat.eu/images/35953748626487575271.png
https://hostmat.eu/images/27497449504120102828.png
SKM Miasta Centralnego, potrzebuje jednostek 7 członowych - takie właśnie kursują, są to Newagi 19WE. Toteż testowany ezt Sonreir jest właśnie w takiej konfiguracji. I poniżej widzimy jak mija się z Newagiem.
https://hostmat.eu/images/29715860514430518381.png
To były rzuty boczne. A teraz fronty. Tak wygląda w Bahnie ezt Trenes firmy Sonreir od frontu
https://hostmat.eu/images/01268279963719417091.png
Porównanie z Pesą EN77
https://hostmat.eu/images/02454268867757964174.png
Idea modułowości eztów powoduje, że mając raptem trzy modele, można zestawiać składy dowolnej długości. I oto przykład. Tutaj zdecydowałem się na jednostkę 5-cio członową, ale może być i czteroczłonowa - a takiej właśnie poszukuję pod kątem linii, której przykład widzimy powyżej
https://hostmat.eu/images/64842014190559127275.png
No, a to już zestawienie wszystkich trzech eztów firmy Sonreir. Dwie jednostki zostały zestawione z tych samych modeli
https://hostmat.eu/images/12335241618570732299.png
https://hostmat.eu/images/49325869249759144607.png
Reasumując. Testy wypadły pomyślnie, o dziwo nawet dla jednostki SKM Wawer - z jej konfiguracją wózków monoblokowych. Aczkolwiek w przypadku linii S1 jej specyfika wymagałaby jednak jednostek z wózkami podwójnymi i chyba raczej w tym kierunku by to poszło
Jednostka Trenes III wraca do SKM Wawer, a moje SKM MC, już niedługo będzie miało własne - dedykowane - nowe jednostki firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o
No i co Ty na to Cieplik ? Twój wymyślony ezt nie został tylko rysunkiem w necie, ale już w zasadzie jeździ, co prawda na testach, ale już niedługo docelowo :-P
PS. Trenes III Hybrid też by dał radę, bo mam taką linię obsługiwaną przez szynobusy dwu członowe. One część trasy pokonują bocznicą poza siecią trakcyjną, a część magistralą, czyli pod siecią trakcyjną