Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
Małpa

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa »

Witam wszystkich
Przedstawiam model autobusu 10 metrowego firmy FMK. Aktualnie autobus jest testowany w Warszawie. Na początku grudnia planowane jest rozpoczęcie masowej produkcji. Ten konkretnie model jest wyposażony w skrzynię biegów ZF, która współpracuje z jednostką napędową Iveco Cummins w standardzie EURO 6. Lampy przednie są LED-owe, co wpływa na zmniejszenie poboru energii. Cały SIP jest firmy R&G, a środkowe drzwi są odskowo-przesuwne. Miejsce dla osoby niepełnosprawnej zostało umiejscowione po prawej stronie. Cały autobus jest klimatyzowany, a także posiada monitoring.

Jest to mój pierwszy rysunek, więc był bym wdzięczny gdy byście ocenili tą pracę, gdyż to pomoże mi w rozwijaniu moich rysunków. :)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2017-10-29, 20:15 przez Małpa, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Krakersik, nadal nie ma tam miejsca na silnik. Zauważ, że w MANach jednostka napędowa jest ulokowana na przeciwko tylnych drzwi, jest tam ogromna skrzynia w której to leży jednostka napędowa. Popracuj jeszcze nieco nad zabudową silnika

Burmistrz, produkujesz to jeszcze? Czy ci się po prostu tematy pomyliły? ;)

Małpa, wydaje mi się że gdzieś po drodze zapisałeś plik w jakimś ubogim formacie, bo masz dookoła pełno brudu na rysunku.

Małpa

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa »

Rzeczywiście na samym początku rysunek ten miał spotkanie z formatem JPG. :confused: Teraz chyba jest lepiej.

Krakersik
Posty: 31
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Krakersik »

Tym razem zmieniłem jednak silnik tak jak jest w MAN'ie na silnik wieżowy z rurą wydechową na dole :)
Obrazek
A tutaj jeszcze mam wersję 18 metrową.
Obrazek

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Małpa- jest znacznie lepiej ;) Teraz można porozmawiać co do samego rysunku:
Tylne światła wyglądają w mojej opinii zbyt jednolicie, taka tafla szarości. Zdaję sobie sprawę z tego że ma to za pewne w zamyśle imitować coś na wzór "mlecznego" szkła, jednak zrobiłbym tam jakieś kratki o niewiele jaśniejszym odcieniu, żeby nadać im nieco głębi. Co to całej tylnej ściany, pokusiłbym się o cieniowanie krawędzi nieco bardziej niż tylko żółta kreska. pod zderzakiem widać jakąś jasną belkę, myślę że również ją wypadałoby posmarować w jakiś ciemniejszy kolor bo cokolwiek by nie było pod autobusem jest raczej ciemno, więc aż tak by się nie świeciło ;). Samo wnetrze jest ja najbardziej poprawne, układ foteli dopuszcza ludzi z nogami, co ceni się w tych czasach na KMF. Również nadkola bym nieco ściemnił, przebija tam jakaś jasność niewiadomego pochodzenia w tej chwili. Wyświetlacz boczny zdaje się, że został nałożony na łączenie szyb, wypadałoby albo go zmniejszyć, albo zaś przesunąć łączenie nieco ku tyłowi (łączenie górnych paneli nie musi być w tym samym miejscu co łączenie szyb właściwych). Nie myślałeś, żeby krawędzie przodu i tyłu cieniować w kierunku kolorów jaśniejszych, tak jak dach? Chyba wszyscy tutaj to stosują i spisuje się dobrze.

Krakersik- bardzo fajnie poza jednym detalem: miejsca siedzące zaraz za przegubem niestety przeznaczone dla ludzi którym w katastrofie oderwało dolną połowę, bo raczej nikt z nogami się tam nie zmieści, wykombinowałbym tam nieco inny układ siedzeń no i oczywiście czekamy na ściany przednią i tylną ;)

Krakersik
Posty: 31
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Krakersik »

No niestety ale jeśli chodzi o ścianę tylną i przednią to raczej nie planuje od wtedy kiedy porzuciłem autobusy o nazwie SESE zdecydowałem że nie będę robił już ściany przedniej i tylnej ale pomyślę na zrobieniem ;). Co do tego układu siedzeń jasne zmienię :).

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. »

Dzisiaj mam do zaprezentowania porównanie wersji Visla 5 STANDARD i Visla 5 SUPERLUX, oraz dwie wersje szkolne - jedna w bogatszej wersji, jedna w biedniejszej.

Obrazek
Wersja szkolna "bogatsza" - malowane felgi, klejone szyby, brak zderzaków

Obrazek
Wersja szkolna "uboższa" - czarne felgi, szyby w uszczelkach, czarne plastikowe zderzaki

Obrazek
Porównanie dwóch wersji - SUPERLUX (u góry), STANDARD (na dole)

Siedzenia w wersji szkolnej są inne niż w normalnej. ;)

Małpa

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa »

Zastosowałem się do Twoich zaleceń, więc:
- Poprawiłem tylne światła, sprawdzałem też trochę jaśniejsze kratki jednak wydaje mi się że wtedy są one zbyt jasne,
- Pociemniłem tą jasną listwę,
- Również w kołpakach nie ma już ''podświetlenia'' :D ,
- Wyświetlacz zmniejszony,
- No i najtrudniejsze czyli zmieniłem cieniowanie. Myślałem nad tym, jednak bałem się że będzie kolor żółty za bardzo wchodził w barwę kremową. Nie wiem więc czy nie przedobrzyłem z tym (najbardziej dotyczy to w mojej opinii osłony wydechu),
- Zmieniłem lekko też tylną klapę,

Jedyne czego nie zrobiłem to cieniowanie krawędzi tyłu autobusu, gdyż nie do końca wiem jak bym miał to zrobić.

Obrazek

Awatar użytkownika
Burmistrz
Posty: 105
Rejestracja: 2012-07-28, 16:31
Lokalizacja: Pcim Dolny

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Burmistrz »

Auper pisze: 2017-10-29, 19:34
Burmistrz, produkujesz to jeszcze? Czy ci się po prostu tematy pomyliły? ;)
Cytując za poradnikiem gdzie zamieszczać rysunki:
Kędzior pisze:Jeśli jednak pojazd, jaki państwo chcecie przedstawić, jest jednak WASZYM WŁASNYM WYMYSŁEM i własną koncepcją pojazdu komunikacji miejskiej, lub szynowego, a przy tym JEST ON FIRMOWANY PRZEZ WASZĄ WŁASNĄ WYMYŚLONĄ FIKCYJNĄ FIRMĘ, to takie rysunki przedstawiamy w temacie, co się zwie:
:strzałka: Misz-masz 2 czyli producenci taboru

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Ok, tylko pytam ;)

Małpa jak na moje o wiele lepiej

Der Leiter

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Der Leiter »

Chyba z rok nic nie wrzucałem... ale nadrabiam zaległości. Przedstawiam wam pierwszy niskowejściowy autobus firmy Crosser - model CityJet 12LE! :)

Obrazek

Mrozard
Administrator
Administrator
Posty: 136
Rejestracja: 2009-06-18, 10:17
Lokalizacja: co

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Mrozard »

W końcu coś wyraźnie wybijającego się stylistycznie i technicznie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Rzeczywiście autobus jest super. Wykonanie też bez większych zarzutów :)

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Heh, jak patrzę na tą srebrną listwę to też mi się mój busik przypomina, tyle że on miał w drugą stronę, opadającą ku tyłowi ;) Zgadzam się z przedmówcami, autobus całkiem całkiem ;)

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Cieplik0 »

Widzę, że autobusy znowu zdominowały fikcyjny rynek KMF, ale postaram się to trochę zmienić, także do rzeczy ;)

Przedstawiam Wam kolejny kolejowy produkt Sonreira, tym razem nowość na polskim rynku zespołów trakcyjnych - Trenes III z podwójnym napędem elektryczno-spalinowym.

Rysunek (pełny po kliknięciu na obrazek):
Obrazek

Pojazd ten dedykowany jest dla ruchu regionalnego w rejonach gdzie stosunek linii z trakcją i bez jest podobny, ponieważ może on operować zarówno jako pojazd elektryczny jak i spalinowy. Pojazd może rozwijać w trybie elektrycznym prędkość do 200 km/h, a w dieslowskim 160 km/h. Jest dostępny w wersjach od 2 do 12 członów zarówno w wersji regionalnej jak i dalekobieżnej.

Jednocześnie zapraszam zainteresowanych przewoźników do sprawdzenia pojazdu. W sprawie testów kontakt PW/GG.

ODPOWIEDZ