Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2017-)

To forum jest poświęcone wyłącznie rysunkom pojazdów fikcyjnych.
Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Hehe - telepatia, bo mam coś dla Ciebie. :mruga:

Sprawa dotyczy Twojej jednostki Trenes III SKM Wawer. Ja ją może tylko przypomnę, gdyby ktoś nie pamiętał ;)

:strzałka: https://i.imgur.com/AR78Ekh.png

Ponieważ spodobał mi się ten ezt, toteż postanowiłem wziąć go na warsztat, czyli wykonać jego model do Bahna. Szczególnie, że kilku przewoźników kolejowy posiada tabor zastępczy lub tymczasowy - a jest to efekt tego, że symulacja jest nowa, a ja nie miałem za dużo czasu, więc szperałem po własnych zasobach ;)

Toteż dzięki uprzejmości firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o, pojazdy wyjechały na stesty :)

Skład na zasadzie testów a jednocześnie "wypożyczenia" z SKM Wawer, już pojawił się u mnie na torach - no ta bene linii SKM S1. To właśnie na tą linię poszukuję nowego taboru, więc testy są jak najbardziej na miejscu :mruga:
:strzałka: https://hostmat.eu/images/85979865467758537917.png

Szanuję ideę wózków monoblokowych, którą zastosował Cieplik, ale na rysunku mnie ona nieco mierzi - tak jakby czegoś mi w tym rysunku brakowało.... Okazało się, że w symulacji, w skalach 1:1, 2:1 czy nawet 4:1, w niczym to nie przeszkadza i w zasadzie nie ma żadnego znaczenia. ;)

Model dosyć dobrze wygląda, co więcej koncepcja podwójnych wózków w członach 4 i 5 (a więc środkowych) dodała dosyć drapieżnego, ale jednocześnie fajnego efektu jednostce ;)

To jest model w skali 1:1
:strzałka: https://hostmat.eu/images/05061591231323853507.png

Ten sam model w skali 2:1
:strzałka: https://hostmat.eu/images/98747103655067361090.png

I ten sam model w skali 4:1
:strzałka: https://hostmat.eu/images/12895762630689591966.png

Jednakże zaprezentowany Trenes III w tej konfiguracji ezt, był dla mnie pewnym punktem wyjścia do ułatwienia tworzenia modeli i dowolnego ich konfigurowania. ;)

Otóż skład w tej konfiguracji jest dosyć kłopotliwy do zestawienia w Bahnie, ponieważ praktycznie połowę pociągu trzeba stworzyć, czyli w przypadku prezentowanej jednostki - Trenes III, SKM Wawer - dla 6-ściu członów trzeba wykonać modele w ilości 4 członów:

1. jeden model dla członów skrajny (1 i 6)
2. jeden model dla członów środkowych (2 i 5)
3. jeden model dla członu środkowego nr. 3 (z otwartym pantografem)
4. jeden model dla członu środkowego nr. 4 (z położonym pantografem)

No, ale w Bahnie chodzi o to by upraszczać zestawienia ezt-ów. Ezt powinien być zestawiony z dowolnej ilości członów, bez konieczności powielania i produkowania kolejnych modeli w NFZ-cie ;)

Toteż wymyśliłem sobie jednostkę, którą roboczo nazwałem Trenes IV. Ezt w zasadzie jest taki sam jak powyższy Trenes III, ale zrezygnowałem z wózków pojedynczych na rzecz wózków podwójnych. I tak powstała jednostka, którą można zestawiać w dowolną ilość członów

:strzałka: https://hostmat.eu/images/35953748626487575271.png
:strzałka: https://hostmat.eu/images/27497449504120102828.png

SKM Miasta Centralnego, potrzebuje jednostek 7 członowych - takie właśnie kursują, są to Newagi 19WE. Toteż testowany ezt Sonreir jest właśnie w takiej konfiguracji. I poniżej widzimy jak mija się z Newagiem.

:strzałka: https://hostmat.eu/images/29715860514430518381.png

To były rzuty boczne. A teraz fronty. Tak wygląda w Bahnie ezt Trenes firmy Sonreir od frontu ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/01268279963719417091.png

Porównanie z Pesą EN77
:strzałka: https://hostmat.eu/images/02454268867757964174.png

Idea modułowości eztów powoduje, że mając raptem trzy modele, można zestawiać składy dowolnej długości. I oto przykład. Tutaj zdecydowałem się na jednostkę 5-cio członową, ale może być i czteroczłonowa - a takiej właśnie poszukuję pod kątem linii, której przykład widzimy powyżej
:strzałka: https://hostmat.eu/images/64842014190559127275.png

No, a to już zestawienie wszystkich trzech eztów firmy Sonreir. Dwie jednostki zostały zestawione z tych samych modeli
:strzałka: https://hostmat.eu/images/12335241618570732299.png
:strzałka: https://hostmat.eu/images/49325869249759144607.png

Reasumując. Testy wypadły pomyślnie, o dziwo nawet dla jednostki SKM Wawer - z jej konfiguracją wózków monoblokowych. Aczkolwiek w przypadku linii S1 jej specyfika wymagałaby jednak jednostek z wózkami podwójnymi i chyba raczej w tym kierunku by to poszło :)

Jednostka Trenes III wraca do SKM Wawer, a moje SKM MC, już niedługo będzie miało własne - dedykowane - nowe jednostki firmy Sonreir Rail Vehicles S.A. & Tog Components sp. z o.o :)

No i co Ty na to Cieplik ? Twój wymyślony ezt nie został tylko rysunkiem w necie, ale już w zasadzie jeździ, co prawda na testach, ale już niedługo docelowo :-P

PS. Trenes III Hybrid też by dał radę, bo mam taką linię obsługiwaną przez szynobusy dwu członowe. One część trasy pokonują bocznicą poza siecią trakcyjną, a część magistralą, czyli pod siecią trakcyjną :mruga:

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Cieplik0 »

No na prawdę fajnie to wyszło. Co prawda szkoda trochę że ograniczenia Bahna są jakie są, no ale tego nie obejdziemy ;) A jako, że Sonreir jest firmą która lubi się dostosowywać do wymagań klienta, to jak najbardziej jesteśmy gotowi na seryjną produkcję wozów dla SKM MC wyposażonych w klasyczne jacobsy ;)

A co do hybrydy to jak najbardziej zapraszam do testów, szczególnie że w Polsce jest to nowość, także może będziesz pierwszym który będzie miał zespoły hybrydowe :D

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

Cieplik0, to ja spojrzę nieco krytycznym okiem: czy masa obciążonego "ładunkiem" zespołu trakcyjnego nie będzie na pewno przekraczała 100t? No i przede wszystkim przy takich słupkach jak przy drzwiach i przed przegubem no to niestety, długo by ta konstrukcja nie pośmigała ;) W pociągach występują jednak siły o wyższych wartościach aniżeli w transporcie autobusowym. Projekt wykonany z dbałością o detale dlatego warto by również i to poprawić, bo diametralnie psuje jego odbiór. Polecam przyglądać się uważnie już istniejącym konstrukcjom, w kolei nic nie dzieje się przez przypadek, wszystko ma swój cel, długo to studiowałem więc czuję się upoważniony by się wypowiedzieć ;)

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Cieplik0 »

Trudno się nie zgodzić ale nadal masa zespołu nie jest tak tragiczna poprzez zastosowanie w miejscach gdzie się dało szkieletu z aluminium podobnie jak w przytaczarnym już talgo ;) A jak wiemy aluminium inaczej niż stal przenosi naprężenia, dzięki czemu szkielet nie musi być tak gruby jak stałowy.

Awatar użytkownika
Auper
Moderator
Moderator
Posty: 394
Rejestracja: 2010-05-20, 20:21
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Auper »

No tak, ale to nie zmienia że zarówno w Talgo jak i każdym innym słupki są o wiele wiele potężniejsze, no i człony samego Talgo są sporo krótsze i niższe. Ja tylko że tak to ujmę doradzam bo na kolei od lat pracuję, a jak uważasz tak zrobisz ;)

Awatar użytkownika
Cieplik0
Posty: 32
Rejestracja: 2012-01-29, 18:47
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Cieplik0 »

Odległość między osiami obrotu wózków w nim jest o nie cały metr większa niż w talgo ;)
A co do słupków mogę się zgodzić że są troszkę za wąskie, co postaram się poprawić w wolnym czasie.

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Żeby było ciekawiej to szerokość wspomnianych słupków została już przeze mnie, przy okazji robienia modeli, uwzględniona. Musiałem je poszerzyć. Wiązało się to z ograniczeniami NFZ-tu, ale i tak wyszło nieźle. A hybrydy już nie będą testowane. Zamówienie już poszło, hybrydy już się "robią" :)

PS. Jeszcze muszę fabrykę zbudować firmie Sonreir, bo będzie dużo zamówień ;)

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

No dobrze Cieplik0. Aby już defintywnie zakończyć kwestję najnowszych ezt-ów firmy Sonreir, to napiszę - z kronikarskiego obowiązku. Nowe, zamówione składy już jeżdżą. Przeszły małe modyfikacje i już normalnie kursują

Zacznijmy od SKM-ki. U Ciebie SKM Wawer zamówił sześcioczłonowe ezt-y Sonreir Tenes III. Rysunek tego składu przypomniałem na początku strony... a tymczasem moje SKM MC zamówiło jednostkę 8-o członową. I takowe już kursują ...
:strzałka: https://hostmat.eu/images/94886465415328723797.png

Na razie 14 sztuk, będzie docelowe 17 sztuk. Tutaj modyfikacji dokonałem w przypadku środkowego członu. Posiada on WC a skosy są skierowane do środka członu, taki układ licuje z całością składu ;)

Teraz inny przewoźnik kolejowy. Firma BK4 zamówiła 6 sztuk Tenes III. Te składy są już cztero członowe. Tutaj modyfikacji uległa całość, tzn. drzwi zostały umiejscowione równomiernie względem całego składu. Poprzedni układ był trochę nie praktyczny. Wyszło całkiem nieźle, resztę poprawiło malowanie ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/34367663667504801082.png

No i teraz chyba najciekawsze. Stronę wcześniej Zaprezentowałeś Tenes III Hybrid. I dokładnie takie właśnie jednostki zakupiła moja firma BK3 do obsługi linii lotniskowej. ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/82840699426666330361.png

To są dwie sztuki, ale z opcją dokupienia większej ilości, jak tylko infrastruktura kolejowa będzie przedłużona. Na razie ta linia jest krótka, a oba składy kursują w takcie 30-o minutowym ;)
:strzałka: https://hostmat.eu/images/70769218537164348254.png

W przypadku hybrydy nie było żadnej modyfikacji. Jest dokładnie to co Pokazałeś. I wyszło całkiem fajnie, to daje mu szanse na dalszą produkcję takich jednostek, może nawet w innej konfiguracji, ale na razie nie ma infrastruktury. To raczej śpiew przyszłości :)

No, a tu już na zasadzie porównania - spotkanko Sonreirów :cool:
:strzałka: https://hostmat.eu/images/38453745524840133808.png

==================================

I jeszcze mała zachęta dla Was - producentów fikcyjnych pojazdów. Jestem na etapie poszukiwania nowego ezta dużej prędkości. Mam takie składy, ale ... nie udane. Chce je czymś zastąpić. Wszelkie ciekawe pomysły są mile widziane. Z tymże chciałbym aby te jednostki miały możliwość opcjonalnego zamontowania drzwi:

- pojedynczy - po jednym lub po dwa wyjścia (po obu stronach pudła)
- a także podwójny, ale po jednym wejściu na każdy człon (po obu stronach pudła)

Formuła1

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Formuła1 »

W nawiązaniu do:
kuracyja pisze: 2017-11-06, 09:11 Prime Rail Polska ogłasza wyniki przetargu na zakup 25 sztuk tramwajów.

Jedyną nadesłaną ofertą była oferta Konsorcjum Tog Components - Sonreir Rail Vehicles z pojazdem Sonreir-Tog Primo, w związku z czym przetarg wygrywa w/w spółka.
Tak będą prezentować się zamówione przez Prime Rail tramwaje:
Obrazek

oraz wersja dla MZK Dąbrowica:
Obrazek
Pojazdy te w odróżnieniu od tych dostarczonych dla Prime Rail różnią się szerokością (nietypowa 2250mm zamiast popularnej w Polsce 2400mm) oraz rozstawem toru (metrowy zamiast normalnotorowego).

Krakersik
Posty: 31
Rejestracja: 2017-10-24, 12:33

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Krakersik »

Tym razem pokazuję wam autobus razem z ścianą przednia. Newris City 12E II i Newris City 18 II. Tyłek możliwe że będzie w najbliższym czasie :)

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Solwayek.
Posty: 12
Rejestracja: 2017-10-28, 12:04

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Solwayek. »

Witam ponownie, dzisiaj mam również do zaprezentowania mój autobusik Visla 6, tym razem z przodem i tyłem. :)
Obrazek
Wycieraczki są autorstwa Krakersika, dzięki za zrobienie ich.
Oprócz ściany przedniej i tylnej zostały zrobione niewielkie modyfikacje, na przykład przesunięcie szyby przed pierwszymi drzwiami trochę do przodu. Same autko jest już na ukończeniu, potem wezmę się za przystosowywanie przodu i tyłu do innych wersji, np. Visla 6 Lux czy wersje szkolne. W planach na później mam zrobienie wersji miejskiej.

krzywy2000
Posty: 205
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 »

Czas na pokazanie świeżości z placu fabryki Huntera :D
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

krzywy2000
Posty: 205
Rejestracja: 2013-04-07, 18:18
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: krzywy2000 »

Mimo iż rok 2017 dobiega końca, Hunter nie spoczywa na laurach i po cichu prezentuje zaproszonym gościom najnowszy model z serii Flamingo II. A oto on:
Obrazek

Pokazane zostały także egzemplarze, które wraz z wyżej pokazanym niedługo wyjadą w świat jako pojazdy testowe:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Według zapowiedzi docelowo w produkcji mają być wersje o długościach 10,5, 12 i 18 metrów z silnikami Diesla oraz napędem CNG. Rozpoczęcie produkcji planowane jest na styczeń 2018 roku :D

Awatar użytkownika
J-31
Administrator
Administrator
Posty: 1786
Rejestracja: 2004-11-04, 09:43
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: J-31 »

Nawet, nawet. Jest trochę fajnych pomysłów. Przede wszystkim z czarnym im do twarzy. Po za tym całkiem ciekawie wygląda tam nierówna linia okien. W sumie na dobre Hunterowi to wyszło. A tak po za tym, całkiem przyjemne autobusy - proste, eleganckie, bez żadnych udziwnień, przesadnych ozdobień, zakrzywień. Czyli qwadratische, praktische, gut. :)

Małpa

Re: Misz-masz 2 czyli producenci taboru (2013-)

Post autor: Małpa »

Po miesięcznej przerwie wracam i przedstawiam model tramwaju FMK T30.

Jest to pojazd o długości 30,2 m. Jest w 100% niskopodłogowy. Dodatkowo odzyskuje energię w czasie hamowania. Posiada automatyczną rampę przy 3 drzwiach oraz klasyczną przy 4 drzwiach. Nad każdymi drzwiami są umieszczone pasy świetlne, które informują o zamykaniu i otwieraniu drzwi.

https://hostmat.eu/images/76716108137798555396.png
(Daje link, bo przekroczyłem maksymalną szerokość obrazka)

Proszę o opinię ;)
Ostatnio zmieniony 2017-12-02, 19:26 przez Małpa, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ